JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 3 Disember 2019

RAIKAN CINTA : SHARIZAN ❤️ QATRINADA ~ 1 - 2 NOVEMBER 2019 πŸ’πŸ’žπŸ’–

Assallamualaikum kekawan semua 😍 
Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya πŸ˜˜πŸ˜πŸ’–

Hendak juga mengabadikan kenangan menghantar adik ipar kenduri kahwin di Kota Kinabalu Sabah pada 1-2 November 2019 yg lalu. Dah sebulan pun berlalu🀭

Gambar kami sekeluarga pada hari pernikahan iaitu pada hari Jumaat, sebelum Tu buat juga Majlis pertunangan dan Majlis pernikahan pada pukul 10.00 pagi. Alhamdulillah dgn sekali lafaz, terikatlah pernikahan mereka. Semoga pernikahan ini berkekalan hingga ke jannah 😍❤️🌹


Ini gambar beramai-ramai satu keluarga Dari semenanjung ke Borneo 😁


Ini pada hari persandingan 2 November 2019 Di hotel Pan Borneo Kota Kinabalu Sabah. Gambar sekeluarga dari semenanjung. Gambar pengantin berdua tak Ada lagi sbb pengantin belum hantar lagi 🀭 jadilah buat kenangan 😍

Ini gambar beramai-ramai dari kedua2 belah pihak lelaki dan perempuan.😍😘


Ini pengantin di Minta untuk menari igal-igal Dari kaum tradisi bajau.. Adik ipar tak pandai menari hanya mampu ketawaπŸ˜πŸ˜†

Semoga perkahwinan kalian berdua diberkati Allah SWT Dan berkekalan hingga ke syurga πŸ˜πŸ˜˜πŸ’–πŸ’





Ahad, 10 November 2019

Kronologi Ringkas Hidup Rasulullah SAW ❤️πŸ˜πŸ’š

Salam Maulidur Rasul sahabat semua.
Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya πŸ˜˜πŸ˜πŸ’–




Khamis, 24 Oktober 2019

APAM LABU GEBUSS 🀩😍

Assallamualaikum kekawan semua 😍😘
Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😘😍❤️


Lama rasanya tak cerita dan letak resepi Dalam blog kesayangan saya ni. Hari ini nak ceritalah juadah yg saya buat semalam.

Setiap hari rabu ada kelas mengaji dirumah jiran ni, iaitu kak masni, bagus kakak niπŸ‘πŸ˜
Jadi lepas mengaji adalah makan sikit, masing2 bawa potluck 

Ini untuk bossku dirumah 😍😘

Kemain naik gebusnya.. saya suka saya suka 😍🀩


πŸ‘†Resipinya, yg saya paling suka sukat cawan Dan bahan-bahannya dikisar(blended je), mudah sungguh Kan.. jom Cuba kekawan..

Kalau tak nampak yg diatas Tu, saya salin balik dibawa utk yg masih sudi singgah di blog saya..😍😘

RESIPI APAM LABU

Bahannya :-
2 cawan tepung gandum
1 cawan labu(siap direbus dan dilenyek)
1 cawan gula pasir
1 biji telur
2 sudu teh yis mauripan
1 cawan santan pekat
Kelapa parut putih secukupnya

Cara-caranya

1) Kisar gula, santan, labu Dan telur sehingga kembang.
2. Ayak tepung da kemudian gaulkan yis bersama tepung.
3. Lepas itu, sudukan sedikit-sedikit tepung kedalam pengisar, kemudian kisar, buat sehingga tepung habis.
4. Kemudian masukan kedalam bekas kedap udara dan perap selama 15-20 minit.
5. Didihkan air pengukus, sementara itu letakan adunan dalam acuan yg disukai.
6. Kukus selama 15 minit dgn api yg sederhana.
7. Kemudian taburkan kelapa parut. Saya kukus sikit kelapa letak sedikit garam utk kelapa tidak basi.

Selamat mencuba kekawan 😘😍