Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 4 September 2015

MALAM BERINAI... Jeles kita dulu berinai lain hahaha ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik hendaknya..

Kalau dulu saya kahwin malam berinai lain.. masa tu malam sabtu adalah sanding-sanding sikit, berinai dijari tu tiga hari sebelum tu dah berinai..
Tetapi sekarang malam berinai adalah panggil orang tolong inaikan jari jemari tu.. pilih lah bunga dan corak mana hendak.. Anak buah saya ni ambil pakej utk berinai seisi keluarga.. meriah sungguh lah malam berinai tu.. Adik yg tukang inai tu cepat sungguh melukis bunga2 ditangan tu..

Kanak-kanak perempuan yg paling suka bab berinai ni kan kekawan..
Tak sabar memasing menghulur jejari untuk di inai..

Pengantin tengah menunggu inai kering.. guna inai mekah tu kekawan .. senang benar nak merahnya.. pastu cepat kering.. 2 jam dah boleh gi basuh :D

Cer kekawan teka mana satu tangan saya hehhe.. teringin juga mak nak berinai bunga2 ni.. dulu2 mak kahwin tak ada inai bunga2 ni hahhaa :D

Ini inai kak Nabilah .. corak itu yg dia berkenan .. dia kata .. macam kalong rantai tu mama.. pastu siap tulis nama "Bella"..
Suka hati ko lah anak ooiiii :D

Dah dapat teka mana tangan mak yg berinai tu..
Jom lah kita scrool kat bawah tu :)
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Hahahaha ... inilah tangan mak yg telah di inai tu bunga2 .. pilih corak yg simple jer.. hehehe idok lah pilih yg penuh sarat barat bunga tu kan.. :D

Khamis, 3 September 2015

MARHABAN CUKUR JAMBUL ~ NUR AFIFAH

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik hendaknya..

Pada hari sabtu tu juga selepas majlis khatam quran pengantin..  di entri ini kak andak saya mengambil kesempatan utk membuat majlis cukur jambul cucu dia yg kedua tu.. 

Nenek dan makcik serta pakcik pulak utk mencukur jambul cucu ni.. baik sungguh cucu ni.. tak menangis pun sepanjang majlis tu.. masa dalam buai tu elok pulak tidurnya.. lena bila mendengar alunan zikir marhaban tu.. Bila di sapu madu di bibir nya.. menjilat bibirnya suka..

Mohd Nur Husnah, Nur Syahirah dan Nur Afifah..
Ini ibubapa Nur Afifah.. semoga dapat mendidik anak nya menjadi anak yg solehah..

Ini kak andak saya.. nenek vogue yg tak sempat tukar baju kurung.. sebab sibuk memasak di dapur.. ini cucu keduanya.. inshaAllah tahun depan bertambah lagi seorang cucunya..

Lepas tu masing-masing sibuk berselfie didepan pelamin tu..

Amboi nekmummy ni ehe... boleh ke Hainom okje , CH ni pun panggil nekmommy nak vouge jugak... hahhaha..
Tudung sama pink dgn anak buah ni.. sibuk lah berselfie sama :D

Rabu, 2 September 2015

MAJLIS KHATAM QURAN PENGANTIN.. Nabilah dan Najeeha Tahun ni 2 Kali Khatam Quran..

Pada pagi Sabtu 29 Ogos 2015 tu diadakan Majlis Khatam Quran buat pengantin ni ~ Nurin
Jadi kakak Nabilah dan Najeeha menemani Kakak Nurin ni khatam quran, pada bulan Mac 2015 tu hari pun menemani Kakak Nana khatam quran masa kenduri kahwin anak Kakak Andak saya.. Maknanya 2 kali lah kakak berdua ni buat khatam quran :)
Saya dengar bacaan Najeeha seperti orang menghafaz quran, ye lah dah biasa menghafaz quran di sekolah.. Alhamdulillah Najeeha dah masuk 3 juz menghafaz quran.. Kak Nabilah pula baru 2 juz sebab ulang balik bila masuk madrasah baru ni.. Bila dengar bacaan Nabilah lebih merdu taranum nya.. lembut jer.. 

Memulakan bacaan tentulah si pengantin Nurin tu, kemudian Najeeha pulak, laju jer dia membaca , macam menghafaz hehehe, kemudian Kak Nabilah, begitulah mereka bergilir sehingga habis.

Bacaan disemak oleh Kumpulan Marhaban , ahli kumpulan marhaban kak alang tu.. seawal pagi dah sampai, yg bagus siap semua PA sistem. Tentunya pakaian memang sedondonlah kan :) 

Bacaan doa khatam Quran dibaca oleh pengantin sendiri, dah dia yg khatam quran tu kan.. jadi dia yg kena baca kata ustazah tu, baru barakah..