JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 14 Mei 2021

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI (PKP 3.0) 1442 HIJRAH 2021 M .....πŸ’–πŸ•ŒπŸ’š

 

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI (PKP 3.0)

1442 HIJRAH 2021 M .....πŸ’–πŸ•ŒπŸ’š



Dikesempatan ini saya Norhayati Binti Hj Mohd Isa seisi keluarga ingin memohon  Maaf Zahir Batin  Dunia Akhirat dari lubuk hati saya yg penuh dengan  khilaf ini....πŸ™πŸ»

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah menyakiti.

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah terumpat .

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah terlepas kata.

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah terkasar bahasa.

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah menyinggung perasaan. 

πŸ™πŸ»Maaf sekiranya pernah buat semua terasa hati...

Baik disengajakan mahupun tidak disengajakan..

Baik yg terang terangan mahupun yg disembunyikan .

Sesungguhnya yg buruk dtg dari saya sendiri dan yg baikebaikan itu sentiasa dtgnya dari ALLAH SWT.


Ikhls dari :

Norhayati Binti Hj Mohd Isa

Seisi keluarga ...

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Rabu, 14 April 2021

CARA MUDAH SOLAT TARAWIH BERSAMA ANAK-ANAK πŸ‘³πŸ§•πŸ§•πŸ§•


Assallamualaikum kekawan semua 😍🌹

Semoga Kita semua berada dlm rahmat Allah SWT dan dikurniakan kesihatan yg baik jua untuk kita menunaikan ibadah puasa dan ibadah yang lain.πŸ’ͺπŸ’š

Malam ni dah 3 Kali solat tarawih kita kan.. Hendak ke surau atau ke masjid kena daftar , tempat terhad dan boleh bawa anak umur 15 Tahun ke atas.. 

Jadi apa kata kita solat jemaah je ibu² bersama anak² dirumah..  seronok apa , anak² Kita, kakak atau adik dah boleh jadi bilal , serupa dah macam kat kat surau atau masjid, Kita yg bentuk Kan suasana Tu.. 😍

pastu Lepas 4 rakaat boleh gi minum dulu, kat surau Dan masjid dah tak ada moreh 🀭 kat rumah Ada moreh selepas habis solat 😁 

Boleh print panduan solat tarawih dibawa ni.. 
Selamat solat tarawih kekawan semua 😍 bersama-sama anak²πŸ‘³πŸ§•πŸ§•πŸ§•














































Sumber : Facebook

Selasa, 13 April 2021

PERBANYAKKAN DOA INI DALAM RAMADANπŸ€²πŸ™πŸ’š

 Assallamualaikum kekawan semua 😍😘


Ramadan Kareem πŸ’šπŸ’š

Semoga Allah SWT permudahkan Kita menjalani ibadah puasa, dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya πŸ˜ŠπŸ’š


Amalkan Doa Ini Dalam Ramadan
===========
1. Ramadan adalah bulan pengampunan. Allah membuka luas pintu ibadah dan memberikan ganjaran keampunan buat dosa-dosa silam kita.

2. Saidatina Aisyah pernah bertanya kepada Rasulullah tentang apakah yang perlu dia lakukan andai dia bertemu dengan malam Lailatul Qadar. Lalu Baginda Nabi mengajarkan kepadanya doa ini:

Ψ§Ω„Ω„َّΩ‡ُΩ…َّ Ψ₯Ω†َّΩƒَ ΨΉَفُوٌّ ΨͺُΨ­ِΨ¨ُّ Ψ§Ω„ΨΉَفْوَ فَΨ§ΨΉْفُ ΨΉَΩ†ِّي

Maksudnya: "Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan amat suka akan keampunan, maka berikanlah keampunan kepadaku."

3. Perhatikan pengertian doa ini, ia membawa maksud yang jelas bahawa perkara pertama yang diajarkan oleh Rasulullah kepada Saidatina Aisyah adalah agar memohon keampunan dari Allah.

4. Oleh itu amalkan doa ini sepanjang bulan Ramadan ini. Ia adalah doa yang diucapkan sendiri oleh Baginda Nabi dalam usaha kita memohon keampunan dari Allah.

Semoga Allah membimbing kita.

Dr. Ahmad Sanusi Azmi
https://telegram.me/myhadithtime