Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 24 Mei 2017

WW :: RAMADHAN KAREEM... SELAMAT BERPUASA..πŸ˜πŸ˜™






Sumber : Facebook
*CARA SAMBUT RAMADAN*

Dari ustazah Norhafizah di IKIM.

● *Bila Ramadhan tiba sambutlah dgn sujud syukur...tanda terima kasih pada Allah kerana memilih kita utk terus beribadah dibulan yg mulia ini*

● Bila bertemu dgn ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai @ sesiapa sahaja ucapkanlah *"Ramadhan Kareem*" dan org yg mendengar menjawab  *"Allahu Akram"*
Maksudnya *"Ramadhan Mulia"* dan jawapannya *" Allah lebih Mulia"*

● Sambutlah Ramadhan ini dgn *wajah yg berseri-seri* tanda kegembiraan yg tidak terhingga dan berazam utk mendekatkan diri kpd Allah dgn selalu berbicara dgn Allah walau dlm hati.
Contohnya...Ya Allah aku berpuasa ya Allah ... terimalah puasaku ini...aku berpuasa hanya untukMu Ya Allah.

● Hiaslah rumah kita sebaik-baiknya dgn bersih dan cantik kerana terlalu byk rahmat yg Allah hendak berikan di bulan yg mulia ini.

● Moga Ramadhan ini lebih baik dr Ramadhan yg telah lalu...hiasilah diri dgn *AMALAN* dan *TAQWA*

*Ramadhan Kareem utk sahabat semua*

*Maaf Zahir Batin*

Selasa, 23 Mei 2017

Sanah Helwah Muhammad Nabil SyahmiπŸ˜˜πŸ’–πŸ’•πŸ˜

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..
Hari ini 23.5.2017 genap umur nabil 10 tahun.. satu2 nya hero saya ini. Semoga menjadi anak yg soleh dan berakah kehidupan dunia dan akhirat. Itulah doa mama buat nabil. 
Hari ni sekolahnya cuti sebab sambutan hari guru peringkat daerah petaling. Jadi terpaksa angkut dia kat tempat kerja.😊
Kita sambut besday tiga serangkai lagi ye nabil.. pada hari lahir mama 25.5.2017 nanti ye πŸ˜πŸ˜™
Abah sekali yg telah berlalu pada 8 Mei tempohari.. wish melalui whatsapp jerπŸ˜‚πŸ˜‚
Nanti baru kita potong2 kek kat resepi rahsia macam mak hainom tu ye πŸ˜ƒ
Boleh suap2 haha😁😁

InsyaAllah kita jumpa lagi.. skrg dah makin lemau nak update entri.. padahal byk aje cerita utk dikongsi.. nanti lah ye.. bila rajin watermark gambar2 tu..


Selasa, 16 Mei 2017

RESEPI AYAM HALIA VERSI CHINA

RESEPI AYAM HALIA VERSI CINA

Sedap sgt ni, makan dengan nasi panas2, mau bertambah!!! Try la.. Share cpt!!!

BAHAN2:
500 gram ayam, potong kecil
4 ulas bawang putih, hiris nipis
2 cm halia, dihiris halus memanjang
1 sudu besar kicap cair
1 sudu besar sos tiram
1 biji bawang besar, hiris nipis membulat
1 biji cili merah, hiris nipis
1 tangkai daun bawang, hiris panjang 2cm cm
1 1/2 sudu kecil tepung jagung, bancuh dengan sedikit air
minyak masak, untuk goreng ayam
sedikit lada sulah atau lada hitam
sedikit garam dan kunyit
garam dan gula, secukup rasa

Cara-cara:
➡️Panaskan minyak. Gaul ayam bersama garam dan kunyit kemudian goreng separuh masak. Angkat dan ketepikan.
➡️Ambil sedikit minyak dari baki gorengan ayam tadi anggaran 1/2 senduk dan tumis bawang putih bersama halia sehingga naik bau. Masukkan kembali ayam yang digoreng separuh masak tadi..
➡️Masukkan pula sos tiram, kicap cair, dan sedikit taburan lada putih. Kacau seketika (jaga jangan sampai bawang putih hangus).
➡️Masukkan air bancuhan tepung jagung dan kacau sehingga kuah menjadi sebati dan pekat. Tambah sedikit lagi air jika anda suka lebih kuah.
➡️Taburkan dengan cili merah dan bawang besar dan kacau selama 2-3 minit sebelum diangkat. Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa.
Angkat dan tabur dengan daun bawangdan. Hidangkan bersama nasi panas.

Sumber : Facebook

P/S Dating lagi dengan doktor pakar.. harap2 ujian darah ni molek2 berlako :D