Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 25 April 2014

Renungan Jumaat # INDAHNYA UKHUWAH.. :)

Assalamualaikum kekawan... Jumaat yg berakah :)

Pada masa entri ini di publishkan , saya telah berada didalam flight menuju ke Medan Indonesia, trip tempat kerja saya, selama 3 hari 2 malam.. doakan perjalanan saya selamat pergi dan balik ye kekawan :)











Khamis, 24 April 2014

Macam mana TANGKAP ULAT tu mama :)

Assalamualaikum kekawan.. moga sihat dan ceria :)

Pada hari isnin tu saya terima whatsapp dari cikgunya "Puan, Nabil menangis sakit gigi" , sebenarnya Nabil ada mengadu sakit gigi pada hari ahad tu, tak sangka pulak berlarut sehingga ke hari isnin, saya balas whatsapp cikgu tu "tengahari nanti saya datang ambil Nabil".
Dari pagi dia tak makan apa-apa sebab sakit gigi, jadi saya singgah kedai yg jual bubur nasi.. habis makan..

On the way ambil tu telefon klinik gigi.. petugas di klinik kata "kena buat appointment kak, hari penuh dah, nanti saya cek bila kosong, pastu adik tu kata hari selasa pukul 8.00pm ada kosong lagi kak" "boleh lah jawab saya.. " jadi malam hari selasa tu saya bawa nabil ke klinik gigi tu.. Duduk atas kerusi tu senyum-senyum dengan doktor tu.. "Mari doktor cek gigi tu, gigi lain semua okey cuma satu jer yg berlubang .. yg ni ke sakit" kata doktor tu.. Nabil mengangguk..


Doktor tu kata "lubang tak besar .. kalau nak tampal kena korek sikit, nak cabut tak boleh sebab belum masanya tanggal.. " "Tampal jer lah doktor " tambah saya.. maka bermulalah doktor mengorek gigi nabil yg berlubang tu.. berkerut-kerut mukanya menahan sakit.. doktor tu pun dah kata ada rasa sikit.. saya kata dgn nabil"tahan sikit ye, doktor tengah tangkap ulat yg gigit gigi nabil tu.. " doktor t pun mengiyekan pulak.. kena tangkap ulat ni.. buang nanti dia gigit lagi kalau tak buang... Lepas doktor korek sikit baru di tampal gigi yg berlubang tu... okey jer dia proses menampal gigi tu...

Kebetulan pula gigi Najeeha dah goyang yg belah atas tu... gigi geraham dia pulak tu.. jadi cabut terus dah sekali datang tu.. 

Baik doktor tu.. rajin melayan kanak-kanak, "ni doktor nak kasi makan strawberry" untuk kebaskan gusi tu doktor tu letak gel perisa strawberry.. tersenyum najeeha .. (sedap mama gel strawberry tu masa balik dirumah.. ) masa doktor tu nak ambil pencabut gigi tu, dia suruh najeeha pejam mata, doktor takut najeeha nampak, nanti takut pulak nak cabut gigi.. sekejap jer cabut tu sebab dah goyang sungguh.. 
Pada selesa lepas saya dah cuci gigi disitu.. pastu doktor suruh datang balik suruh saya tampal gigi saya yg dah haus di tepi gusi tu.. tapi gambar saya cuci gigi dan tampal gigi tu tak adalah pulak..

Balik rumah tu Nabil cakap dengan kakak2 nya...
"ooiiii sakit sungguh tangkap ulat tu kakak, lepas ni nabil nak jaga gigi baik-baik"
berderai ketawa kami semua.. malam tu dia gosok gigi dengan berus gigi dan ubat gigi yg dihadiahkan oleh klinik gigi tu.. pastu terus tido dengan lenanya 



Rabu, 23 April 2014