Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 27 Julai 2016

WW :: NASI KABSAH AYAM BY NOXXA πŸ˜†πŸ˜Š ~___^

Salam petang yg ceria kekawan :)


sumber : Facebook

Jumpa resepi ni berlegar di wall FB.. kita save dulu disini..

p/s kebizian melanda lagi.. ptg baru dpt upload.. nak gerak pergi kursus pulak.. 3hari 2 malam Ilham Resort PD..

Selasa, 26 Julai 2016

Senyum Petang :: CIKGU MEMANG BEST πŸ’ͺπŸ‘πŸ‘❤😊

Salam petang yg ceria kekawan :)




πŸ‘¦ *_MURID OH MURID_*πŸ‘©

*_7_* _soalan ~harian~ hairan drp anak murid bila disuruh buat latihan atau kerja sekolah._

*1*. _Cikgu, kena selang ke?_
*2*. _Buku apa cikgu?_
*3*. _Cikgu!!! tulis kat mana?_
*4*. _Tak cukup, boleh sambung sebelah dak cikgu?_
*5*. _Tajuk dia apa?_
*6*. _Cikgu, kena salin semua ke cikgu?_
*7*. _Cikgu, kena garis ke?_

😁 *_Situasi 1_*
*_Murid_*  : _cikgu, kena salin ke yg dekat whiteboard tu?_
*_Guru_*   : _ehhh....tak payah salin....tgk je...lepas ni angkat whiteboard ni pi fotostat kat pejabat._

πŸ˜† *_Situasi 2_*
*_Murid_* : _cikgu buat sekarang ke?_
*_Guru_* : _tak.....buat tahun depan._

πŸ™„ *_Situasi 3_*
( _guru sedang menulis di whiteboard_ )
*_Murid_* : _cikguuuu..... tepi sikit..... tak nampak._
*_Guru_* : . . . . . 😑😑😑😑

😝 *_Situasi 4_*
*_Murid_* : _cikgu kalau tak cukup boleh sambung muka surat sebelah tak?_
*_Guru_* : _tak boleh..... sambung kat meja.... tak pun sambung kat atas baju kamu._

😞 *_Situasi 5_*
*_Guru_* : _siapa dah siap?_
*_Murid_* : _saya blm lg cikgu!_
~~~~~
*_Guru_* : _siapa blm siap?_
*_Murid_* : _saya dah cikgu!_

πŸ˜„ *_Situasi 6_*
*_Guru_* : _ok, buka mukasurat 58, baca dan catat dlm buku nota mengikut pemahaman kamu sendiri._
*_Murid_* : _cikgu, kena baca ka?_
*_Guru_* : _dak... tak payah baca. Koyak mukasurat tu. Bubuh dlm ayaq... pastu hampa minum ayaq tu.._
*_Murid_* : _cikgu ni.. tanya pun tak boleh...._

πŸ˜› *_Situasi 7_*
*_Guru_* : _Ok... keluarkan buku dan salin nota kat dpn ni._
*_Murid_* : _cikgu, salin kat dlm buku ka?_
*_Guru_* : _tak... salin kat atas dahi kamu._

😩 *_Situasi 8_*
*_Guru_* : _semua dah dpt kertas soalan?_
*_Murid_* : _dah cikgu..._
*_Guru_* : _ok, kamu ada 1 jam 30 min utk jawab soalan peperiksaan ni. Boleh mula sekarang._
*_Murid_* : _dah boleh mula ka cikgu?_

πŸ˜“ *_Situasi 9_*
*_Guru_* : _esok ada jamuan raya... jd esok mai sekolah pakai baju raya._
*_Murid_* : _cikgu, esok ada pj, nak kena pakai baju pj tak?_
*_Guru_* : _ya Allah.... ampunilah dosa hamba Mu ini..._

πŸ˜’ *_Situasi 10_*
*_Guru_* : _masa ada lg 15 min. Siapkan latihan sekarang dan hantar._
*_Murid_* : _cikgu, kalau tak siap?_
*_Guru_* : _buatla dulu.... baru tahu siap ka tak..._
*_Murid_* : _kalau tak siap jugak?_

πŸ˜… *_Situasi 11_*
*_Guru BM_* : _Buat latihan pengukuhan ni dlm buku kamu._
*_Murid_* : _cikgu, buat latihan ni dlm buku apa?_
*_Guru BM_* : _buat dlm buku matematik na...._
( _Faham pulak... terus keluarkan buku BM_ )

✏ *_Sesungguhnya mendidik memerlukan kesabaran yg tinggi.

Sumber : WhatsApp.

p/s Kebizian melanda .. nanti saya BW ye :D

Isnin, 25 Julai 2016

FADILAT PUASA 6...Rugi kalau tak rebut..

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..



*SALAH SATU FADILAT PUASA*

Sel darah putih adalah unsur utama bagi immunity tubuh manusia.

Menurut penelitian ilmiah, puasa satu hari menghasilkan sel darah putih cukup untuk menjaga tubuh manusia selama 10 hari.

Jika 1 tahun hijrah itu 355 atau 356 hari maka kita perlu puasa 36 hari untuk menghasilkan sel darah putih yg cukup bagi tubuh.

Oleh sebab itu kita perlu puasa 6 hari di bulan syawal untuk menyempurnakannya.

Allahu Akbar betapa agung-Mu wahai Robb-ku.

(Dr. Zaghlul Naggar)

*RENUNG²KAN LAH*
*MENUNG²KAN LAH*
*FIKIR²KAN LAH*

Sumber : WhatsApp

p/s Kekawan dah habis puasa 6 syawal.. saya masih ada 3 hari lagi.. moga sempatlah nak puasa syawal ni.. perempuan mcm nilah bila ABC terpaksa berhenti..