JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 17 Ogos 2020

Sebelum Habis Zulhijjah 🀭😁 Hari Raya Aidiladha PKPP pula πŸ˜πŸ•‹


Assallamualaikum kekawan semua 😍😘
Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😘😍

Sebelum habis Zulhijjah katanya 🀭



Alhamdulillah syukur, dapat juga meraikan Hari Raya Aidiladha di kampung bersama-sama Abah (FIL) dan adik beradik ipar duai dikampung. Baru terasa Hari Raya 😁🀩😍

Solat sunat Aidiladha dirumah di imamkan oleh en suami sebagai abang yg sulong. Di masjid hanya boleh dua orang wakil satu rumah. Jadi ipar lelaki yg ambil gambar ni yg solat sunat Aidiladha di masjid. Dia dah balik kami baru solat dirumah🀭😁

Bacaan khutubah raya oleh biras saya , ambil teks dari JAKIM. PENGORBANAN KITA. Kemain tekun jemaah muslimat mendengarnya 😊 sebab Tu nak kena abadikan dlm blog ni. Raya Haji PKPP πŸ€—πŸ˜



Gambar berdua kena adalah.. baru berseri blog ni πŸ˜‚posing berdiri je gambar raya.. kelainan sungguh Kan .. Normal baru 🀭


Kami balik kampung Chohong sebelum jumaat sebab En suami nak solat jumaat Di masjid . Kat kampung siapa dulu dia dpt jemaah solat jumaat. Jika cukup ruang, ajk masjid tutup pagar. Aduhai dah susah nak bersolat kan. Ada Hikmah nya yg Kita tidak tahu. Allah SWT tengah mendidik Kita dgn kasih sayang Nya. ❤️

Bergambar diluar rumah kerana Ada langit yg sungguh cantik. Subahanallah 😍



Kita pandang belakang balik kg hihihi.. Kami balik pagi khamis selepas subuh. Smpi kg pukul 8.30am. sebelum Tu singgah beli sayur maman , nak buat rendang ayam kampung dgn maman πŸ˜‹ yg tidak dpt mkn masa Raya Aidilfitri 🀭 beli smpi 3kilo maman, ayam kampung 5 ekor. Betul2 balas dendam en suami 😁 

Sampai kampung abah dah rebus ketupat. Pukul 6pagi abah dah rebus, katanya.. sungguh ceria bila tengok Kami sampai. Kami anak beranak tukar uniform utk memasak 😍. Kan dah janji dgn abah nak masak ramai2 bila Raya Haji. Sakan menyiang maman Dan membersihkan ayam. 

Minta maaflah gambar juadah Raya tak sempat ambil .. dahh semua tekun makan. Tahun ni tak buat lemang. Beli aje tiga batang. 

Hari sabtu sebelum zohor dah bergerak balik ke Shah Alam, sebab Hari Ahad nak hantar kakak Nabilah Dan Nabil ke asrama Tahfiz semula. Ini lah kisah Raya Haji Kami.  πŸ•‹

Aduhai semakin lemau saya nak menulis blog .. bila lah nak rajin 🀭😁 

Tambahan susah pulak dgn format baru ni.. dulu senang aje. 

Maaf ye lama tak bertandang ke blog kekawan. Nanti tunggu rajin juga ni 🀭



14 ulasan:

  1. Format baru ni memang keliru sikit. Saya pun terkial2 juga pada mulanya.
    Nanti, dah datang rajin bolehlah terus menulis...heheheee!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Amie..
      CH baru Cuba menulis Hari ini..
      Terkial2 nak upload gmbr..🀭
      1jam lebih baru siap satu entry 🀦
      Moga terus rajinlah CH niπŸ’ͺ😁

      Padam
  2. Meriah nampak pakai baju sedondon, nmpk mcm raya aidil fitri plak ch. Saya tahun ni memang tak beraya lansung, takat masak makan anak beranak jr.
    Seronok ada ahli keluarga yg ramai mcm ch. Saya mak mentua pun dah tak sihat, tak ddk kampung dah, tak seronok dah balik kampung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baju Raya Aidilfitri tak beli itu Hari zimah.. anak2 baju dah senteng tangannya Dan Kain 🀭😁
      Kena beli juga utk Raya Haji kata nabilah Dan Najeeha.. itu warna pilihanya..

      Syafaahallah buat mertua zimah..
      Skrg nak mertua tinggal dgn anak2 nya ye..

      Padam
  3. Meriah raya haji di kpg...lamanya tak mkn maman..boleh ye bubuh dlm rendang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh nohas.. cubalah sedap.. nak resepi terjah aje dlm blog CH ini..

      Padam
  4. beberapa hari lagi tahun barulah pulak

    BalasPadam
  5. ALHAMDULILLAH DAPAT MERAYAKAN AIDILADHA DEGAN MERIAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah syukur..

      Terima Kasih kak paridah..😘

      Padam
  6. Cantik warna baju raya, lembut je

    BalasPadam
  7. Sedapnya maman. Alhamdulillah berjaya dapat setelah kecewa semasa Aidilfitri hehehe

    BalasPadam
  8. meriahnya raya dkampung...alhamdulillah....eeeh sayur maman...dah lama xdgr.....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)