JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 12 Oktober 2020

CEKODOK NASI VIRAL πŸ˜‹

 Assallamualaikum kekawan semua 😍

Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😊🌹


Lama pulak tak cerita sarapan pagi apaπŸ€— Kita sarapan pagi yg mudah aje.. cekodok nasi Viral.. orang dah lama buat kau baru nak tempek kat blog🀭 sebenarnya dah byk kali buat.. baru sempat nak menulis.. 

Jom kita intai resepi yg mudah ini..

CEKODOK NASI VIRAL

Bahan-bahan yang perlu disediakan : 

Nasi -2 cawan
Air - 2 cawan
Tepung gandum - 2 cawan
Daun sup
Daun kucai
Karot merah (saya sagat je)
Ikan bilis satu mangkuk
Bawang besar - 1 biji
Bawang putih -3 biji
Cili merah - 1 biji

Cara Membuat :

1. Kesemua bahan di atas di blendkan

** Blend nasi, air, ikan bilis dan cili merah dulu
Lepas itu barulah masukkan tepung, bawang , kucai, karot merah dan daun sup

2. Masukkan garam secukup rasa
3. Siap untuk digoreng

SELAMAT MENCUBA 😍


14 ulasan:

  1. Tq for sharing. Belum pernah buat cekodok guna nasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cubalah Amie..
      Sedap.. lembut aje cekodoknya smpi ptg..

      Padam
  2. tak pernah cuba lagi cekodok nasi, boleh la cuba lepas ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasi tinggal dua cawan, nak buat nasi goreng tak cukup pulak Syaz.. Tu yg buat cekodok.. cubalah.

      Padam
  3. belum pernah mencubanya lagi CH :)

    BalasPadam
  4. Selalu buat ni CH, sedap kan sebab dia lembut. Buat lempeng pun ok. Cuma nasinya jgn banyak nnt lembik sangat pulak lempengnya.

    BalasPadam
  5. janji buat jugak kak oi... biarlah lambat atau cepat heheheh

    BalasPadam
  6. Masa kecik2 dulu selalu opah buat cekodok nasi ni. Letak bawang dengan cabai je. tu pun habis licin.

    BalasPadam
  7. Dah start PKPB ni boleh lah mencuba :)

    BalasPadam
  8. Suka cekodok nasi ini.. lembut je cekodoknya..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)