JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 27 April 2015

EGG MUFFIN


Assalamualaikum .. salam petang yg ceria.. :)

Menjejes-jejes airliur saya menengok Muffin Telur ni.. nampak sedap jer.. ni kawan saya share kat wall FB saya.. udah teruja nak membuatnya.. apa-apa hal kita save dulu disini. Terima kasih bagi resepi ni ye :D







RESEPI: EGG MUFFIN

Bahan-Bahan :
6 biji large eggs, atau 8 biji medium size eggs.
A splash of milk (saya tambah air je sbb susu dah habis) – ni untuk bagi telur tu gebu.
Mushrooms – diced
1/4 onion – diced
Sebatang cili hidup – cincang halus
Salt/pepper to taste
Cheese – saya guna shredded mozarella.

Cara-cara:
Panaskan oven (180-200C)
Sapu minyak pada muffin tin
Pukul telur, susu, garam dan pepper sampai kembang sket.
Tambah sayur-sayur lain.
Tabur cheese.
Curah dalam bekas muffin
Bakar 20-25mins.

15 ulasan:

  1. mmg nampak sedap ni...bila dah cuba...jgn lupa bgtau hasilnya...:)

    BalasPadam
  2. tu la.. teringin nak buat... oven tak beli2 lagi//

    BalasPadam
  3. teringin nak buat gini...tapi takut saya sorang je makan kakak..anak2 ni kompom susah nak makan...nak yg simple2 je....sama en asbeen sorang saya tu

    BalasPadam
  4. syiok ooo...
    sedap makan masa panas2 ginikan..

    BalasPadam
  5. sedapnya tapi saya sudah tidak boleh makan telur sejak bersalinkan ash..makanya pandang sahajalah... hik hik hik...

    BalasPadam
  6. Macam senang jer buatnya CH....teringin lak nak cuba....tp masalahnya tak de tray muffin...camne tu hihi

    BalasPadam
  7. yummyy..chiz mozarella daku takda..bubuh chiz keping, okey tak CH?

    BalasPadam
  8. tak pernah lagi buat muffin.. kalau teringin nak makan, fai beli je. hihihi...

    BalasPadam
  9. nyesal masuk sini..dah terliur ni kakkkk..

    BalasPadam
  10. Kak zai tak pernah makan nak juga mencuba.

    BalasPadam
  11. nampak nyummi sgt kak... sedappp... boleh jg cuba nti..

    BalasPadam
  12. Laaa...senang gitu je kekdahnya! Kalau datang sini, selalu je saya tertelan-telan air liur tau, CH :)

    BalasPadam
  13. Saya pernah buat, tapi x berapa laku di kalangan family...hehehe..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)