JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 22 Mei 2019

DOA UNTUK KEMUNCAK RAMADHAN UNTUK MENDAPAT LAILATULQADAR πŸ’šπŸ˜˜


Assallamualaikum sahabat ku sayang 😍

Semoga kita semua berada dlm rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😘😍




Allahumma Ya Rahman Ya Rahim Ya Raof Ya Karim.
Salam Nuzul Quran.

Kita semakin menghampiri sepuluh malam terakhir Ramadhan yg penuh barokah ini. Sama-sama kita memperkemaskan niat, langkah dan iktikad utk merebut pakej istimewa Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Barr Ya Karim, bulan yg lebih baik dari seribu bulan.

Mari kita bangkit dikeheningan pagi disaat org lain masih berselimut utk bermunajat memuji-muja pencipta kita Allah Ya Kholiq Ya Baari' Ya Mussowir dgn berzikir 99 Asmaulhusna sebanyak 40 kali bagi setiap nama2Nya itu utk mengetuk hati2  kita.

Saat sama memohon bantuan Allah Ya Wahab Ya Baits' Ya Karim bagi membangkitkan kita mengerjakan solat tahajud. Sebelum tidur sama2 kita buat bicarahati ini;

"Allahumma Ya Aziz Ya Qowiy Ya Matin perkasakan, perkuatkan dan teguhkan jiwaku, fikiranku dan jasadku utk rukuk sujud kpdMu dan kuatkan lidahku utk memuji-mujaMu.

Ya Ba'its, bangkitkanku Ya Allah utk beribadah di pagi2 hari. Ya Muhyi, hidupkan rohku Ya Allah agar daku sentiasa ingat kpdMu.

Allahumma Ya Fattah, bukakanlah hijab antaraku dgnMu agar daku dpt berbicara dgnMu di pagi2 hari ini kerana sesungguh daku amat merinduiMu Ya Robb".
_______________

Cadangan zikir semasa sujud utk Solat Sunat Tahajud.

*1. Memohon keampunan*
Ya Affuw Ya Ghaffar Ya Tawwab Ya Quddus Ya Jalil (7x)

Bicarahati:
Ya Allah Ya Affuw maafiku atas segala salah silap dan kelalaianku dalam mengingatiMu selama ini. Ampunkanlah dosa2ku Ya Ghafar, hanya Engkau dpt mengampunkan dosa2 ini. Daku bertaubat kpdMu Ya Tawwab, menginsafi diri ini adalah hambaMu dan Engkau adalah Robbku. Maha Suci lagi Maha Sempurna Engkau Ya Quddus Ya Jalil, suci bersihkanlah hatiku dari karat2 dosa yg menjadi hijab antara ku dgnMu, bersihkan sebersihnya hatiku ini dari penyakit2 hati, kejahilan2, kesyirikan, berhala2 dunia dan dari syaitan2 yg mengalir didlm darahku. Laa hawla wala quwata ilah billahil aliyil adzhim

*2. Memohon cahaya petunjuk kebenaran*
Ya Nuur Ya Haadi Ya Haq (7x)

Bicarahati:
Ya Allah Ya Nuur pancarkanlah cahaya makrifahMu agar dgn ini hilanglah kegelapan yg selama ini menyelubungi hatiku, agar dgn cahayaMu itu terang dan jelas bagiku ilham taqwa dan ilham batilMu. Bimbing daku Ya Haadi dan jgnlah Engkau lepas daku walau sesaat atau saat lebih pendek dari itu agar daku dapat berjalan diatas jalan kebenaranMu Ya Haq.

*3. Memohon kasih dan cinta Allah*
Ya Rahman Ya Rahim Ya Waduud (7x)

Bicara hati:

Allahumma Ya Rahman Ya Rahim Ya Waduud, hamba yg hina ini sujud dihadapanMu Ya Bashir Ya Sami' Ya Syahid memohon kasih dan sygMu agar dpt mengurniakan daku secebis cintaMu utk bertakhta dihati ini. Daku tak mampu memasukkan rasa cinta itu melain Engkau Ya Waduud memasukkan ke dlm hati ini. Andai ada walau sebesar zarah cinta selainMu dihati ini, maka keluarkan Ya Allah dan letakkan digenggamanku sebagai amanahMu. Hanya cintaMu Ya Waduud suci, tulus, ikhlas dan abadi yg dpt menemanku didunia, di alam barzah dan akhirat nanti. Dengan cintaMu dptlah daku mengingatiMu sentiasa, mengasihi, merindui, mencintai dan berkorban jiwa raga utkMu.

*4. Memohon iman yg kuat*
Ya Qowiy Ya Mukmin (7x)

Bicarahati:

Ya Allah Ya Qowiy Ya Mukmin kuatkan imanku agar tidak tergelincir dari landasan iman yg Engkau tetapkan. Beriku daya2 kekuatanMu Ya Qowiy utk daku memurnikan ketaatanku kpdMu dlm menyempurnakan tuntutan dan hak2Mu atas penciptaan daku.

*5. Memohon tauhid*
Ya Wahid Ya Ahad Ya Somad (7x)

Bicarahati:
Ya Allah Ya Wahid Ya Ahad  Ya Somad hanya Engkau yg daku sembah. Tiada tuhan selainMu Allah. Pasakkanlah kalimah tauhid Laaillahaillallah dlm hatiku sebagaimana Engkau kukuhkan gunung-ganang sebagai pasak bumi dan izinkan daku bergantung harap hanya kpdMu Ya Somad. Jgn biarkan daku bergantung kpd selainMu.

*6. Memohon perlindungan yg berkekalan*
Ya Baaqi Ya Hafiz Ya Muhaimin (7x)

Bicarahati:
Ya Allah Ya Baaqi hanya Engkau Yg Maha Kekal, tiada sebelumMu dan tiada selepasMu. Daku mohon pemeliharaan dan perlindunganMu atas jiwaku ini dari tipu daya syaitan dan iblis yg sering membisik, juga dari hawa nafsu yg sentiasa mengajakku kpd perkara2 yg mendatangkan

3 ulasan:

  1. Moga Allah sentiasa kuatkan hati kita semua kental bangkit beribadah hingga hujung Ramadhan..aamiin.

    BalasPadam
  2. Aaminn. Semoga 10 Ramadan terakhir kita isi dengan lebih banyak ibadah lagi πŸ’ͺ

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)