JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 25 Februari 2014

MUSHROOM SOUP N GARLIC BREAD... breakfast nabil today.... emmm dapnya..


Assalamualaikum kekawan.... Alhamdulillah.. Moga sihat & ceria :)

Pagi ini mengulangi sarapan pada hari sabtu lalu .... Anak2 memang semua suka bersarapan dengan mushroom soup ni... Nabil jer bertambah dua kali... Nabilah jangan cakaplah kegemaran dia ni.. tiga kali bertambah... cuma anak dara saya yg nombor dua ni.. tekak melayu sikit .. jadi makannya sedikit jer...



Guna roti benggali pulak... teringatlah pulak zaman kecik2 dulu, selalu tunggu depan rumah untuk beli roti ni buat sarapan pagi sebelum pergi sekolah, suka sangat dengan kaya nya yg sedap tu...

Kekawan sarapan apa pagi ni :)

Mushroom Soup


Bahannya :-
  • 1 tin mushroom cream
  • 2 cawan air
  • daun bawang & daun sup dihiris
Caranya :-
  1. Panaskan air didalam periuk , kemudian masukan mushroom cream kacau sekata. Masukan sedikit garam , rasa masinnya, kekadang mushroom cream dah masin, bila dah mendidih taburkan hirisan daun bawang dan daun sup tu..
  2. Siap dihidang bersama roti garlic atau makan begitu sahaja.

Roti Garlic

Bahannya :-
  • 6 keping roti
  • Planta Garlic
Caranya :-
  1. Sapu planta garlic pada roti, kemudian bakar didalam pembakar roti. 
  2. Ulang untuk roti sseterusnya. Hidang bersama mushroom soup 





12 ulasan:

  1. saya biasa buat mushroom sup sendiri jugak...sbb yg dibeli kdg2 kuat sangat perasa ajinomoto...

    BalasPadam
  2. pebret anak dara saya gak nie...bkn takat anak, mak pak pon sama gak..hehehe..

    BalasPadam
  3. As Salam, Selamat pagi CH, sarapan roti canai kat kedai mamak je. Wah terinngin la pulak nak masak mlm ni menu ni.. sedap2..

    BalasPadam
  4. Heee.... Yati kita punya N3 hari ini sama tau. Meh tengok kakak punya pulak:)

    BalasPadam
  5. T mamak roti tu siapa nama dia T..Maiden ker hapa kan...kaya dia mmg superb mabeles..mmg aku tunggu roti dia tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pun dah lupa nama dia Nee.... yang aku tak lupa kaya dia yang super mabeles tu hahahha :D

      Susah nak cari sekarang ni kan Nee... nak buat sendiri macam tak menjadi jer... cuba gak google blog dia tapi tak ada kihkihkih... mengarut jer aku ni kan :)

      Padam
  6. anak anak saya kalau bab roti dorang tolak mentah mentah. memang tekak melayu. tapi kalau mushroom soup tu dorang memang suka. minum gitu je lah..

    BalasPadam
  7. sedapnye kak yati...kena belahar buat mushroom soup sendiri la macam ni..

    BalasPadam
  8. garlic bread juga ni..tadi jengah kak zakie pon garlic bread..macam berjanji pulak hehe
    tadi pagi sapan mee goreng jew kak..

    BalasPadam
  9. saya suka, tp Amsyar tu, idup mati dgn nasi... sarapan pon nak nasi, x bole la saya wat sarapan gini, mmg dia x makan hu3

    BalasPadam
  10. dlm majalah kanak2 pun ada. anak sy siap nak buat sendiri tu.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)