JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 2 November 2015

ALHAMDULILLAH... Masih Mampu Untuk Menikmatinya..


Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah hendaknya..

Hari ni saya telah mula bekerja.. saya bercuti sakit sehingga Jumaat dan selama 4 hari saya warded.. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik.. terima kasih atas doa-doa kawan-kawan semua..
Semalam saya pergi kepasar pagi stadium Shah Alam.. selalu yg menemani saya ke membeli lauk ni Najeeha.. yg dua orang lagi tu suka mengikut abahnya berjalan-jalan dipasar pagi tu.. adalah yg dibeli oleh mereka.. Nabil selalu membeli mainan ajer.. Kak Nabilah pula Novel Ana Muslim tu.. Abahnya pula suka sangat cari minyak angin utk diurut di badannya..

Semasa jalan-jalan mencari ikan tu.. Najeeha pun bersuara.. "mama dah lama kita tak makan ketam, boleh tak mama beli, kita buat sweet and sour ketam"
Saya pun bersetujulah dengan cadangannya itu..
betul juga saya dah lama tak masak ketam sweet and sour tu..
Maka tengahari itu salah satu hidangan adalah lauk ni.. bertambah-tambah nasi dipinggan mereka.

Sayurannya pula saya masak goreng bendi telur pecah (resepi disini ) dan sayur park choy sos tiram.. tak ada gambar.. sebab tu masak kemudian.. masing-masing dah kelaparan..


Ini pula sup kaki ketam untuk saya.. doktor dah pesan jangan makan pedas dan masam.. jadi kalau nak digoreng utk membuat sweet sour tu pun tak berbaloi nak mengambil isinya .. sesuai sahaja utk dibuat sup saya kan..
Kakak Nabilah mengajak ke Karnival Jualan Karangkraft.. tetapi tak berkesempatan utk pergi.. jadi saya kata inshaAllah kita pergi minggu depan sebab tarikh tutup 8 November ni..
Kekawan yg tinggal di Shah Alam tentu dah ada yg pergi ke sanakan..

11 ulasan:

  1. Ikut pesan doktor Yati
    Kakak doakan Yati terus sihat dan mampu menggalas tanggungjawab sebaik-baiknya.
    Ketam masak apa pun sedap Yati.

    BalasPadam
  2. Mana yang baik pendapat doktor tu ikut kak..in sya Allah kita usahakan..lebihnya tawakkal..sedapnya sup kaki ketam tu..ermmm makan hangat2 hirup kuahnya..

    BalasPadam
  3. Buat sementara ni ikut kata doctor yer T...mkn jgn yg pedas2 berminyak2 tu...mkn rebus2 dan sup2 berkhasiat mcm ni...

    BalasPadam
  4. Baru teringat nk beli ketam. Nak masak meggi ketam .

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah sehat sudah yatie...
    Kat rumah kakak ni kalau masak ketam bukannya dibuat lauk....ratah gitu je.
    Bendi telor pecah tu kakak tak pernah masak ,nak juga buat lain hari.

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah sehat sudah yatie...
    Kat rumah kakak ni kalau masak ketam bukannya dibuat lauk....ratah gitu je.
    Bendi telor pecah tu kakak tak pernah masak ,nak juga buat lain hari.

    BalasPadam
  7. Salam Kak..
    Alhamdulillah dah keluar hospital ya... sykur.. dah boleh masak2 semula..hehe...
    kalau sy pun makan ketam selalu nya ratah jer kak...Pa'e suka lah klu dpt makan..:)
    seronok klu dpt ke Karnival Jualan Karangkraft tu kak....

    BalasPadam
  8. sdp nampaknya....

    yelah kak... bt masa nih biar lah makn yg gitu, mkn berkuah2 yg sup2.... kalu pds tuh tkt mudarat pulak...

    BalasPadam
  9. Yelah kak.. sama jugak dengan saya.. dah lama tak makan ketam..

    BalasPadam
  10. Alhamdulilah dah kelaur pun awak CH.....
    Ohhhh tak boleh makan pedas pedas dan masam masamlah ni yek....Gastrik ye CH. Mak Okje pun dah lama tak makan pedas dan masam masam ni. Perut dia tak tahan. Tak pe lah pantang je dulu buat sementara waktu, kalau dah baik nanti bolehlah rasa sikit sikit......

    Sabar ye CH......

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)