JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 20 Januari 2021

Yati... Sakit ke buat swab test Covid 19 PCR🤪

 Assallamualaikum kekawan semua 😍

Semoga Kita semua berada dlm rahmat Allah SWT Dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😊

Najeeha tgh tunggu utk Di swab test Covid 19.. kak nabilah kata Lepas kena swab test dia.. kata sakit 🤪 hihihi adik yg umur 8 Tahun Tu elok jr kata nabilah 🤭 Najeeha ni mmg penakut 😁

Ada yg tanya sakit ke buat swab test PCR Tu.. sejujurnya tak sakit mana pun.. anak buah punya anak yg umur 4 Tahun, cakap, geli² je mama😅. Bagus anak buah saya ni, pada hal contact pun 14 Hari sudah, tapi buat juga swab test, Alhamdulillah syukur mereka -ve.🤲🏻

Bagi saya benda tak nmpk, dgn Cara itu saja yg Kita nak tahu +ve @ -ve ke Kita dgn Covid ni. Jika Kita -ve Kita sentiasa berjaga-jaga, kalau +ve kita dapatkan rawatan.❤️

Yang susahnya jenis tak ambil peduli pun, pada hal dah Ada gejala tapi Masih tak nak buat swab test.. kata minum lemon, ambil vit C oklah.. matilah dia..tak semudah itu, Kita tidak tahu Kita tahap brpa dlm badan kita, sbb Tu bila smpi hospital kena ambil darah, buat x-ray nak tahu keadaan Kita sebenarnya. Jgn nanti dah terlewat maka mudharat diri Dan keluarga..😔

Saya kesian yg mak cik umur 77 Tahun ini, dlm keluarga , hanya m.cik tu je yg +ve. Dapat Dari kes dtg menziarah dirinya. Pagi Tu saya bangun pukul 4.00am, saya masak air panas, pastu m.cik tu dtg, Ada air panas ye, tegur saya, Ada baru nak masak, m.cik bila masuk, Tanya saya, mlm tadi pukul 1pagi smpi😢 yelah saya tak lihat smlm pun m.cik ni😔 m.cik bilik mana, depan katanya dekat dgn doktor katil 20. Oh ok, kul 5.30am saya nak Mandi jumpa lagi, m.cik Cari apa tengok dia tercari-cari. Tak Ada air kosong ke, m.cik nak campur dgn air panas ni, nak minum suam², saya beri air mineral saya. Saya dah anggap mcm mak saya.. kesiankan😭😭

Tu lah harap sangat, virus tgh merebak sangat ni.. duduk lah rumah diam². Sayang diri Kita Dan keluarga Kita. Sebab skrg kes yg tak bergejala pun meningkat. Sebaik pergilah buat test Covid. Ye lah pergi melancung , jalan² Cari makan...adalak duit, utk buat test Covid kita berkira, 😔 bukan apa takut berjangkit pd warga emas..😔 mak ayah Kita, saya lihat ramai yg m.cik² yg dijangkiti Covid ni..😔

Tu lah Nabil cerita, Di ward 30 ramai atuk² mama, Sian juga, atuk nak pergi bilik air jauh kat blkg, bila dah masuk air drip Tu mmg lah nak buang air kecik je🤭 pastu rajin bercerita, lampu dah tutup pun bercakap, kekadang Nabil dah tertidur dgr atuk bercakap😁




5 ulasan:

  1. pengalaman yang tak dapat dilupakan <3

    BalasPadam
  2. pengalaman sngt ni.. saya rasa sakit ke x tu depends pada pegawai yg amek swab test tu. semoga semua baik2 saja ya..

    BalasPadam
  3. Saya pun tertanya-tanya juga, sakit ke swab test ni. Jawapan pun berbeza. Ada yang kata sakit. Ada yang kata geli-geli. Ada yang kata sampai kuar air mata.

    BalasPadam
  4. saya kena test sekali dulu masa PKP 1.0 tu sebab nak masuk site. alahai takde la sakit sangat2, tapi taknak dah ulang lepas ni. sebab tak selesa

    BalasPadam
  5. virus kian merebak di mana-mana. moga keluarga kita terus dilindungi.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)