JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 7 April 2016

10 TIPS :: BELI RUMAH PERTAMA PADA USIA 25 TAHUN, BUKA FANTASI TAPI REALITI

Salam petang yg ceria kekawan :)
















Sumber : Facebook

P/S saya dulu beli rumah yg pertama pun pada tahun 1998 sebelum umur saya 30 tahun, masa tu beli rumah pangsapuri ajer.. masa tu harganya RM68 ribu +++ saya guna simpanan saya di ASB dengan deposit RM6000 ++ lepas tu kan kita boleh keluarkan KWSP akaun 2 top up balik masuk ASB :)
Seperti yg tips yg diatas memang kita kena berjimat cermat, masa tu saya tak beli kereta pun lagi sedangkan saya dah lesen pada tahun 1996, tahun 2001 baru saya beli kereta kekawan.. kereta ni liabiliti jer.. rumah adalah asset, sekarang rumah saya tu harganya dah RM180 ribu +++ , penyewa saya dulu sibuk minta nak beli rumah ni, tapi saya sayang sangat.. itulah asset pertama saya, masa mula2 beli cakap dgn arwah mak, atas cadangan arwah mak juga saya membeli. Sayang mak . Al Fatihah

7 ulasan:

  1. saya suka tips yg bro ni bagi...betul sangat...yang penting kesedaran dari awal...bila dah sedar, kita akan menyimpan duit dan berjimat cermat...
    rumah makin lama makin giler harga dia...pada yang muda, belilah rumah cecepat...

    BalasPadam
  2. Saya pernah baca tips ni tapi masa membaca pun dah terlambat, umur bukan 25 tahun ke bawah ^_^ Saya pun beli rumah takdalah umur muda sangat. Masa muda tu sibuk nak enjoy perabih duit dulu. Nasib baiklah tersedar cepat, kalau tidak memang takda harapan nak ada rumah. Nak beli rumah sekarang, memang mahal oi. Tak tidur malam dibuatnya!

    BalasPadam
  3. Suami kakcik memang tak mahu beli kereta selagi belum beli rumah. Alhamdulillah, perancangannya menjadi juga...

    BalasPadam
  4. saya umur 29 baru ada rezeki..hihi. tapi alhamdulillah dapat jugak 35 max loan.cuma kalau ada rezeki xnak lama2..pening kepala..huhu

    BalasPadam
  5. Tengok tips tu rasa mcm stress pulak CH....Rasa mcm nak bernapas pun semput. Mcm tak boleh nak enjoy gitu....Haih nak enjoy saje!!! Hihi...

    Tp rumah ni kalau kita tak beli sekarang mmg semakin lama semakin mahal.
    Mmg tak de pilihan. Nak tak nak kita kena kumpul duit dan beli secepat mungkin

    BalasPadam
  6. beli rumah utk jadikan aset blh jual balik mmg berbaloi sbb harga rumah makin naik ...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)