JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 20 April 2016

Akhirnya.... NABIL warded ..

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dlm rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..
Hampir 6 hari demam nabil on/off jer.. masa hari isnin kak nabilah jaga nabil dirumah sebab saya ada mesyuarat pagi tu.. ptg saya halfday .. tanya nabilah.. nabil demam lagi ke.. demam dah kurang mama tapi muntah2.. jadi petang tu saya bawa ke DEMC Hospital.. doktor kata kurang air sedikit.. skrg ward semua penuh.. kata doktor.. balik nanti minum byk dan mkn ubat demam.. skrg ni musim demam.. ada yg smpi 10 hari on/off kata doktor..
Mlm tu nabil masih lagi panas dan muntah.. saya lap-lapkan badannya..

Pagi tu saya rasa dah kurang sikit.. en suami cuti.. jaga nabil pula.. pukul 2.00pm.. en. Suami call kata nabil still demam dan muntah2. Bab muntah2 ni mmg en suami geli sikit.. jadi saya mohon EL halfday.. saya kata kena bawa hospital ni.. call HR.. kata boleh dpt GL lagi utk nabil.. HR kata terus gi hospital kak.. smpi sana nanti dorang uruskan. Terus pergi KPJ Shah Alam sebab smlm gi DEMC hospital penuh..
Sampai sana tanya ada ward kosong tak sebab nak admit .. dorang pun minta maaf.. semua penuh.. masa saya tgh bertanya-tanya tu .. ada masuk satu patient bawa surat refer dari doktor kata apendic.. dorang pun minta maaf terpaksa cakap terus terang.. tak ada ward kosong.. kat emergency tu pun ada yg menunggu 4 org.. tunggu org lain discaj ...
Aduhhh.. mana saya nak bawa nabil.. saya try call KPJ Klang pulak.. pun sama penuh juga.. Saya cuba call SALAM hospital.. alhamdulillah ada 2 kosong.. nurse tu kata tak boleh booking.. kena dtg terus hospital. Terus saya ke sana.. kat situ jumpa pak cik yg kena apendic tu juga.. bagus hospital SALAM ni.. dia ada Zon Merah.. macam hospital kerajaan..kalau dah teruk terus tolak situ..
Saya terus daftar nabil.. memang dah lemah nabil.. bila check suhunya dah 38.5.. terus masuk ubat punggung.. lepas tu doktor suruh gi xray dan ambil neb.. sebab nabil batuk teruk sgt.. serta kahak dah pekat.. rupanya ward kosong tu kena tunggu patient discaj.. biasa lah nak discaj pun ambil masa.. jadi nurse tu cadang balik dulu .. siapkan baju dan kelengkapan lain.. nanti bilik dah siap dia call.. tengok nabil pun dah ok sikit.. kami pun balik... masa tu dah pukul 4.30pm.. kak jeeha pun dah keluar sekolah.. ambil dia .. pastu singgah pasar beli makan malam.. 
Sampai rumah mandikan nabil dan siapkan kelengkapan dia ..
Pukul 7.00pm hospital call dah boleh dtg.. bilik dah ready.. saya kata pukul 8.00pm nanti dtg.. lepas solat maghrib kan senang.. mlm tu jeeha ada tuisyen Maths.. hantar dia dulu.. lepas tu baru gi hospital balik.. nak masuk tu kena jumpa doktor balik.. masa tu dah pukul 9.30pm.. saya nak gi jemput jeeha habis tuisyen.. tinggalkan sama en suami dan saya terus gi ambil jeeha. 
Dalam pukul 10.00pm baru nabil masuk ward. Keputusan darah dan xray dah dapat mlm tu. En suami kata keputusan darah ok.. bukan denggi.. cuma skrg musim demam.. xray paru-paru.. ada bintik2 kecil sedikit.. maknanya dah ada jangkitan diparu-paru. Doktor Tan pakar kanak2 tu kata kena jaga pemakanan skrg..
Kemain penat betul saya semalam.. dekat pukul 12.00am saya tido.. 
Hari ini saya pula menjaganya.. tapi saya pergi ambil darah dulu sebab saya ada appointment tyroid saya tu.. tunggu pukul 2.00pm ambil keputusan nya..
Semoga nabil cepat sembuh..

29 ulasan:

  1. Allahurobbi... ujian betul Yati. Terkejar-kejar sebab ward hospital pun penuh. Yg appendix tu lagi bahaya sebab kalau tak operation dan burst boleh keracunan dlm darah. Eh.. ngerinya. nasib baik Nabil boleh bertahan ke sana-sini cari hospital yg ada ward kosong.

    Allah nak turunkan ujian macam-macam cara. Moga kita semakin dekat padaNya. Yati pun jaga kesihatan sama sebab anak-anak/suami perlukan Yati.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum, Semoga Nabil cepat sembuh......
    Panas sangat sekarang ni.....

    BalasPadam
  3. Tabah dgn dugaanNya ya yati...insyaAllah nabil akan segera sembuh. musim panas ni pantang silap sikit cpt je xsihat.

    BalasPadam
  4. semoga semua diberikan kesembuhan dgn segera.

    BalasPadam
  5. dugaan mendatang.. semoga diberi kekuatan dan Nabil cepat sembuh. kak Yati pun jaga2 ya.. semoga dipermudahkan urusanmu

    BalasPadam
  6. saya pun pernah terkejar2 macam tu bila anak/suami sakit..
    sekarang ni musim panas, byk kes demam,
    moga nabil cepat sembuh
    akak pun jaga diri dan kesihatan jugak ye.

    BalasPadam
  7. Macam2 ujian ye nak masukkan wad pun.Semoga Nabil cepat sembuh..risau juga lama2 on off demam ni kan

    BalasPadam
  8. emuga nabil cepat sembuh... kak rose pun balik dari jaga mak kat sepital, sampai rumah terus lepek... demam gak!

    BalasPadam
  9. memang penat sangat tu kak..moga nabil cpeat sembuh, akak pun jaga kesihatan juga ya, bimbang kit anih bila anak tak sihatkan

    BalasPadam
  10. Sedikit dugaan tapi alhamdulillah ada ward kosong. Semoga nabil cepat sembuh.

    BalasPadam
  11. Semoga Nabil segera sembuh sepenuhnya.
    Dalam cuaca panas sekarang semua orang terdedah kepada kemungkinan untuk dapat sakit.
    Semoga Allah SWT melindungi kita semua dari penyakit yang merbahaya...

    BalasPadam
  12. ana doakan semoga nabil cepat2 sembuh, amiin, tak apa CH sekurang-kurangnya nabil dalam pengawasan doktor sekarang, CH pun kena jaga kesihatan kay, kerana kita ibu tunggak keluarga, in shaa Allah.

    BalasPadam
  13. saya yg membacanya pun terasa letih Yati...tercari2 wad yg kosong..beberapa hospital pulak tu..

    semoga demam Nabil tak berlarutan..

    BalasPadam
  14. Alahai kesiannya Nabil....Moga Nabil sembuh. Mama pun tak penat duduk dlm wad, mama boleh rehat, aunty pun kesian mama jugak....
    Nabil makan senang tak makan ubatnya CH? Kalau senang. tak de masalah sangat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nabil senang mkn ubat nom..
      Tapi doktor suruh ambil antibiotik yg masuk melalui drip tu..
      Nampaknya 5 hari lah CH berkampung kat sini..😢😢😭😭

      Padam
    2. Kalau antibiotik yg guna drip tu, boleh tahan jugak sakitnya tu...

      Padam
    3. Kalau antibiotik yg guna drip tu, boleh tahan jugak sakitnya tu...

      Padam
  15. Semoga anaknya cepat sembuh ya mbak .. amin yra

    BalasPadam
  16. Moga Nabil cepat sembuh,hati tak kan tenang bila tengok anak sakit ...apatah lagi demam panas.Kesian yatie yang tak sehat juga terkejar2 nak cari hospital untuk anak...InsyaAllah Nabil akan cepat sembuh.

    BalasPadam
  17. Àllahuakbar
    Mcm2 ujian..kesana kemari..takpe kita redho.
    Semoga nabil cpt sembuh ye...mkn ubat dgn ckp ibu...

    BalasPadam
  18. Semoga Nabil cepat2 sihat. Juga segala urusan kak Yati dan keluarga dipermudahkan olehNya.

    BalasPadam
  19. Penat membaca retetan peristiwa sehari ni, CH. Apa-apa pun semoga CH kuat nak jaga anak-anak dan keluarga. Harapnya cepatlah Nabil sembuh ya!

    BalasPadam
  20. Semoga cepat sembuh Nabil.. penatnya hari akak semalam...

    BalasPadam
  21. Semoga anak Yati cepat sembuh..

    BalasPadam
  22. salam kak,
    Susahnya hati kan dengan banyak dugaan itu..tapi alhamdulillah setel jugak masalah wad n alhamdulillah nabil tak der yg perlu dirisaukan..
    moga nabil cepat sempuh.
    sy pun pernah jugak anak alami demam muntah2 cam ni..mmg kelamkabut dibuatnya..tidur pun tak boleh...

    BalasPadam
  23. musim panas2 ni memang banyak sungguh orang tak sehat...kes haru gak kalau sume hospital penuh...sabar banyak2 kak anggap ini ujian untuk akak sekeluarga...moga Nabil cepat2 sembuh ye

    BalasPadam
  24. Teruk juga demamnya..pakej muntah2 lg..cuaca skrg x menentu CH..moga nabil cepat sembuh tau

    BalasPadam
  25. Moga cepat sembuh nabil.. aunty doakan

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)