JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 20 Februari 2018

Aplikasi yg BAGUS mengajak kita baca AL QURAN..πŸ“–πŸ˜πŸ˜š

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik.
Dah semakin lemau blog saya ni kan.. tuan tanah kedaunnya lama menggua..
Ni pun buat entri utk share aplikasi yg bagus ni utk kita yg mencintai kalam Allah.. Al Quran karim..

Aplikasi Android bagus sekali..namanya *"Nakhtim"*
_(mengkhatam Alquran)_
Setiapkali anda menutup layar Hp dan membukanya kembali ia akan memunculkan satu ayat Quran.
Artinya, anda akan menyelesaikan satu *Juz* dalam beberapa hari saja, hal ini disebabkan begitu seringnya kita buka- buka *HP* dalam kehidupan ini melebihi hal lainnyaπŸ”πŸŒΏ✨"""""
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.karim.khatma

Klik pautan diatas..☝

1. Lepas itu terpapar paparan diatas dan klik "INSTALL" tunggu sehingga habis install.

2. Klik pula "ACCEPT"

3. Pilih bahasa yg anda faham. Saya pilih "Indonesia"

4. Kemudian dipapar seperti diatas. Klik pula "Next"

5. Kemudian keluar seperti diatas. Makna aplikasi tersebut telah ada di hp kita. Selesai.

6. Bila kita buka handphone kita terpaparlah ayat pertama Al Quran iaitu Bismillah yakni dari surah Al Fatihah. Kalau kekawan nak dengar audio bacaannya tekan play yg warna hijau tu. Nanti keluarlah bacaannya dan kita boleh ikut membaca sekali.

7. Lepas tu saya tutup balik dan buka balik.. jadi keluar ayat kedua.

8. Begitulah seterusnya.. sungguh terujakan. Secara tak langsung mendidik kita baca Al quran dulu sebelum baca whatsApp, Facebook atau insta ke πŸ˜‰
Saya lah tu kan 😌

9. Kita juga boleh tengok analisis yg kita dah baca.
Hari ini saya dah baca 21 ayat. Bulan ini maksudnya dalam minggu bulan tu saya dah baca 71 ayat. Sejak saya install aplikasi tu saya dah baca 133 ayat. Saya baca juga tafsirnya. Rasanya boleh khatam Al Quran dalam tempoh 3 - 4 bulan ni kan πŸ˜‰.

JOM KITA INSTALL KEKAWAN
SELAMAT MENCUBA😊😍😘

9 ulasan:

  1. Wah bagus ni.
    Bila2 masa boleh baca.
    Ada tafsiran sekali.

    BalasPadam
  2. menariknyaaa info ni...terima kasih untuk perkongsian yg sangat bermanfaat ni Yati :)

    BalasPadam
  3. Terima kasih atas perkongsian. Menarik & tertarik

    BalasPadam
  4. terima kasih. app macam ni mengingatkan kita sebelum tgk app lain :)

    BalasPadam
  5. ooo ada aplikasi baru ya... sy download app al-quran yg biasa je ;-)

    BalasPadam
  6. log saya juga bersawang kak.... adei.....org dah melupakan blog

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)