JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 6 Ogos 2013

BISKUT RED PEARL


Saya post kan biskut ni FB ada kawan minta resepi ni, jadi saya tempek kan disini..
Tengok resepi di blog kak rose My Kuali... cantik berseri-seri so saya pun mencubalah... tengok resepinya mudah aje... memang sedap.. nabil bila dah masak dia lah org pertama yg makan... budak bertuah ni puasa dpt satu hari jer... itu pun payah nak melekakan dia supaya tak ingat makanan ehe..




Ini lah hasil kejadi biskut saya tak lak secantik kak rose punya biskutkan...

Tengok tu ceri saya ada warna hijau jugak jadi saya layan jer warna hijau maka jadilah biskut green pearl pulak hehehe

Saya tempek resepinya disini ye kak rose dan cendanakasih... mohon halalkan ye :)

BISKUT RED PEARL













Sumber: Cendanakasih 

Bahan (50 biji) 
150g butter 
150g tepung gandum 
75g gula kastor 
60g cornflakes (diramas sedikit) 
50g coklat cip (kak rose guna chocolate rice)
20gm ceri kering (merah,hijau) 
25g badam/gajus/hazelnut (bakar dulu dan hancurkan sedikit) 
1st esen vanila 
1sk emplex (kak rose x letak... tp ttp rangup

Hiasan 
ceri merah, dihiris halus dan memanjang 
sedikit kuning telur

2 ulasan:

  1. untung la Nabil... dapat rasa yg masih panas2 rangup gitu...he he x puasa x leh dapat duit raya la kan?

    BalasPadam
  2. Salam singgah.wah nampak sedap biskut tu.selamat hari raya ye!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)