JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 26 Ogos 2013

HUJUNG MINGGU DENGAN OPEN HOUSE ^___^




 Pada hari sabtu kakak berdua ada sekolah ganti tapi cikgu buat sambutan merdeka raya... cikgu sekalikan dengan sambutan merdeka untuk sabtu depan...

Gambar Najeeha jer yg ada sebab dia sekolah sessi petang, kakak dua orang ni sibuk pakai baju raya peplum tu hari. Kakak Nabilah habis kelas pukul 12 tengahari, saya pergi dulu ambil report Jeeha di sekolah agama pada pukul 11 am, ibu bapa pun dah tak ramai masa tu sekejap jer siap jumpa ustaz dia tu, ada masa 45 minit lagi ni, saya cadang nak tunggu di surau yg saya selalu solat petang tu sementara menunggu mereka habis kelas... tengok surau tu ada buat sambut hari raya, bermula dari 9 pagi hingga pukul 1 petang, kami pun sama meraikan... ada kambing panggang, kata mak cik yg dimeja saya makan tu 4 ekor kambing dia orang panggang yg ni ke empat... Nabil suka kambing panggang, pergilah mereka beratur di situ, saya cuma layan lemang, satay dan mee hoon goreng Singapore... Suruh Najeeha tunggu sekejap sebab Nabil tak habis makan sementara pergi amik Nabilah, lepas tu hantar pulak jeeha gi sekolah, hingga pukul satu juga kami di situ..

 Hari minggu kak andak saya pulak jemput open house rumahnya di Cheras mula pukul 3 hingga malam...

 Kami pergi awal pukul 12 tghr, jemput mak dulu di Kuang, pergi sama adik lelaki saya yg bongsu sebab en suami tak ada, outstation ke Johor Baru... beriye mak menikmati mee kari.. ummmppp sedapnya..

 Biasalah quaters polis lama, rumah kecik ajer terpaksalah makan di beranda rumah kak andak tu...

 Adik saya melayan dia orang makan di beranda tu... saya takut nak gi situ tinggi rumah quaters ni...


Antara juadah hari itu, mee kari, nasi tomato, nasi ayam, ayam masak merah, ayam berempah dan ayam panggang... perghhh penuh perut kami petang tu hingga kemalam.. balik rumah cuma tido jer :D

P/s kekawan hujung minggu pun mesti pegi open house juga kan :)

8 ulasan:

  1. ni mmg x lekat d rumah la kekdahnyer yer... mmg sakan beraya...

    BalasPadam
  2. Makan-makan dan terus makan ye Yati. Kalau dah sekolah pun menjamu apa lagi di rumah-rumah kan...

    BalasPadam
  3. assalam yatie..sama macam acik..tak kan acik berani nak pegi dekat tempat yang boleh nampak jauh kebawah yang saujana mata memandang tu he he

    BalasPadam
  4. Mee kari? ...Lagi hari tu mcm teringin nk buat CH...hehe....

    BalasPadam
  5. best nyer kambing panggang... tetiba rasa nak makan lamb chop pulak...

    BalasPadam
  6. wahhh..meriah dgn open house ya kak..makanan pun sedap2 nampaknya..:)

    BalasPadam
  7. sama la ..... cuma minggu ni noe menerima kunjungan kawan2 esben...so x leh la gerak...sabtu ahad akan dtg ni..harus la gantung periuk..

    tapi yg x bes...jln jem terukkkkk...

    BalasPadam
  8. sekarangni memang sibukjer ngan OH.. mingguni pun gitu juga.. tapi ramai orang kahwin lak...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)