Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 4 Oktober 2017


Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Kita ni orang perempuan yg tahu.. tong gas tu berisi ye kan..πŸ˜† sebab nak memasak.. apa lagi..😊 kisah tong gas tu dah luput ke belum .. mana nak kisah.. tapi bila dah tahu yg ni mula lah rasa cuak 😡
Apalah tarikh luput tong gas aku tu ye..😢😢
Jom lah kita gi semak reramai 😊😍

✅✅✔✔✔✔✔✅✅✅✔✔
*SILA SEMAK TARIKH LUPUT TONG GAS ANDA*

Kejadian kebakaran akibat tong gas bocor dan meletup sering berlaku. Malang tidak berbau tetapi kita boleh elakkan kejadian ini dengan memastikan tong gas yang dibeli selamat digunakan.
Untuk memeriksa tong gas, lihat di salah satu sisi selinder gas yang mana tarikh luput akan dikodkan secara alpha-numerical,

contohnya D-17. Huruf A, B, C atau D bermaksud suku ke berapa dalam satu tahun.

 *A* untuk *March* (Suku pertama)

*B* untuk *Jun* (Suku kedua)

*C* untuk *September* (Suku ketiga)

*D*untuk *December* (Suku keempat)

digit dibelakang huruf itu pula menunjukkan sehingga tahun berapa tong gas itu selamat digunakan. Jadi D 17 bermaksud tong gas itu selamat digunakan sehingga December 2017 sahaja.
 Langkah kecil ini boleh memastikan keselamatan jiwa keluarga tersayang.

*B21* tu ,tong gas tu masih selamat diguna sehingga bulan jun tahun  *2021*


Sumber : whatsApps



4 ulasan:

  1. SELAMAT PAGI
    SINGGAH PAGI RABU
    INFO YANG SANGAT BERGUNA

    BalasPadam
  2. La ye ke? Baru tau hihi.... jap lagi nak checklah tong gas kat dapur

    BalasPadam
  3. Tapikan CH, dah budak gas tu hntar ke rumah, x kemampuanlah nak memilih.. mklm hati tisu..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)