Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 2 Oktober 2017

Buat Apa Untuk Buka Puasa Asyura😍

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya 😊

Semalam saya buka puasa dengan bubur jagung .. anak2 yg minta.. kebetulan suami bawa balik 6 tongkol jagung mutiara.. katanya kawan yg bagi.. tercapai hajat najeeha nak makan bubur jagung.. dari minggu sudah mencari jagung..πŸ˜†πŸ˜†

Jadi bekal balik madrasah nabilah .. dia minta nasi goreng kampung.. jadi masa menghantar baju utk najeeha.. kirimkan juga bekalan ini.. 2 minggu ni dia tak balik.. bila cuti sekolah hari Depavali baru balik. Lama juga cuti depavali hampir seminggu.. sebab itu mereka tak balik 2 minggu ni..

Sengaja sekodeng statistik apa resepi yg ramai cari semalam.. rupanya ramai yg mencari resepi bubur asyura kedah..
Saya tak buat pun tahun ni bubur asyura utk puasa asyura ni.. πŸ˜†
Malam tu lepas maghrib en suami bawa bubur asyura Johor.. saya tengok macam bubur lambuk.. oleh kerana saya dah mkn nasi dan bubur jagung.. kenyang pulak.. insyaAllah mlm ni lah utk bernuka puasa utk 11 muharam ni..


13 ulasan:

  1. selalu tunggu bubur asyura versi kelantan

    BalasPadam
  2. sedap bubur jagung tu...saya mak buat bubur asyura klate

    BalasPadam
  3. PH dengar bubur Asyura ni sangat sedap. Patutlah ramai ynag tercari-cari resipi :)

    BalasPadam
  4. BUBUR ASYURA KEDAH XSUSAH NK BUAT MMG SEDAP

    BalasPadam
  5. Alamak Kak... Saya pun termasuk salah sorang yg skodeng dapur akak cari resepi buboq asyura Kedah hihi...insha Allah nak buat esok lusa.

    Sedap nampak nasi goreng kampung Kak :)

    BalasPadam
  6. Fuyoooo.... pageview tinggi tuuuuu
    Lama tak buat bubur jagung Ti. Teringin pulak haih tengok gambo ni...Pas tu campur sikit dengan jejemput tepung dlm tu sedapnya...
    Tengok nasi goreng hang ni teringat nasi goreng kawan den. Dia buat nasi goreng sardin... Den pun terkojut. Hang hado Ti...Tak do dohhhkan...haha..

    BalasPadam
  7. Iman pun balik sekolah agama semalam bawak balik bubur asyura...tapi spt kata yatie macam bubur lambuk je katanya.Akak pun tak tengok ,yang ditinggalkan 2 ketul kentang je yg tinggal....sedap agaknya,kalau tidak Iman payah nak makan bubur2 ni.

    BalasPadam
  8. Sedapnya bubur jagung tu, CH. Lama dah tak mengadapnya. Eh, bubur jagung biasanya saya buat sendiri di rumah ya dan makan sendiri juga!

    BalasPadam
  9. sedap nampak bbr jagung akak tu...

    bbr asyura johor mmg mcm bbr lambuk kak, cuma dia tambah ngn kekacang2...

    BalasPadam
  10. baru tau rupa-rupanya bubur asyura ada ikut negeri :)

    BalasPadam
  11. sedap bubur jagung..blog akak memang fofuler dengan entri resepi
    JanjiKita

    BalasPadam
  12. Tahniah tinggi pvnye.
    10 Muharram yang lepas, rewang buat bubur assyura kat surau aje.
    Jamua lepas maghrib (utk berbuka puasa sekali)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)