Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 4 Mac 2016

Hahaha SESAT ko.. di Tanah Air Sendiri ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik jua hendaknya...

Aduhai keletihan sungguh saya semalam .. sesat menggembara di KL .. nampak sangat saya tidak boleh nak menggembara sendiri seperti si Jari Manis (JM).. memang hebatlah korang... akak tabik spring dgn orang2 macam ni..

Nak jadi cerita sesat ni .. macam ni.. mlm tu dpt wasap dari kak ateh kata kak ngah masuk Hospital KPJ Tawakal di Jalan Pahang KL tu.. bila dgr KL tu memang lah saya benci sgt nak masuk KL dgn menaiki kereta.. saya ni bukan pro sgt.. jadi berjanjilah dgn kak lang saya kita pergi naik komuter je lah.. nanti acit jemput alang kat rumah pagi tu ye..
En.suami pagi2 sebelum subuh dah gerak sebab ada kerja urgent sbb anak buah cuti emergency isteri bersalin.. jadi hendak tak nak kena jugak pergi sorang. 

Selepas menghantar kedua orang anak gi sekolah, saya terus pecut pergi rumah kak lang saya di Kundang.. smpi sana pukul 8.00am.. kak lang tanya saya dah minum ke acit.. dah.. jom terus pergi.. smpi di stesen Komuter Kuang pukul 8.15am.. parking dan terus beli tikit pergi balik.. senang sikit.. pastu kena naik jejantas tu ke seberang sana utk ke KL.. ada adik di belakang tu berlari2 anak.. rupanya trend dah nak smpi.. tak larat lah berlari pepagi ni kata kak lang.. smpi kat pertengahan jejantas trend smpi.. aduh sempat ke kita nak kejar ni.. smpi kami ke anak tangga terakhir .. trend pun bye2 kami :(

Hahaha kena tunggu next trend pukul 8.39am.. lebih kurang 15 minit jugalah menunggu.. saya ambil tikit hingga ke KL Central nanti boleh tukar naik LRT pula kata saya pada alang.. kak lang kata aku ikut jer...

Jeng jeng jeng smpi di KL Central ni lah penggembaraan bermula.. smpi situ.. muka kami berdua dah blur *__*
Tanya kat kaunter.. "Kalau nak gi naik LRT ikut mana?" Tanya saya.. akak naik lift ni gi tingkat 1 ye.. kat situ ada kaunter jual tikit LRT"..
Ok naiklah 2 beradik ni ke tingkat satu.. jumpa kaunter pertanyaan lagi.. tanya lagi.. "Nak pergi ke Jln Pahang Hospital KPJ tu naik LRT kat mana ye?" 
Pastu adik kaunter tu kata turun di Stesyen Titiwangsa kak.. pastu ada satu kakak tu menyampuk.."Naik GO KL pun ok.. free jer.. perhentian terakhir pun titiwangsa" 
" Macam mana pula tu?" Teruja saya bila dgr free ;).
Naik atas ni .. keluar tu tunggu bas.. ok lah dua beradik naik lagi tangga.. lagi blurr.. smpi atas tu punya meriah.. Nak ke KLIA.. LRT.. ETS.. MONOREL.. semua adalah.. pergi tanya lagi.. "Dik, bas GO KL tu tunggu kat mana ye.. tunggu kat depan tu.. dia lalu kat situ.. tapi lambat.. bila dgr lambat .. kansel la.. kita naik LRT je lah.. tanya kaunter LRT.. rupanya kena guna token.. tukar duit dulu.. kat sini boleh pulak saya sebut pergi Setiawangsa.. mcm konfiden jer saya.. tekan kat mesin tu Setiawangsa.. pastu gi masuk tu dlm nak ke stesyen naik LRT tu.. mana ni Lang nak masukan token ni.. rupanya.. lalu jer kat atas skrin tu.. aduhai.. gelak2 lah kami berdua.. pastu ikut jer org naik ekskalator belah kiri tu.. smpi atas tengok lain tulis monorel.. hah.. salah ke.. tanyalah adik tu.. LRT yg mana stesyen dia dik.. sebelah sana kak.. akak turun balik.. naik ekskalator belah kanan tu ye.. punya lah tak membaca arahan signboard utk laluan tu.. naik lah keatas.. senyum sebab betul laluan LRT... tapi nak puas hati tanya lagi kat adik polis bantuan tu.. Adik ni laluan nak pergi ke Setiawangsa ke.. pastu alang tegur.. apa pulak Setiawangsa.. kan adik kaunter yg pertama tu kataTitiwangsa.. oh Tuhanku.. sudah salah ambil tikit lah ni.. pastu adik tu kata .. Setiawangsa tu nak ke Keramat sana tu.. tak pe kak.. akak naik jer LRT ni.. nanti akak turun kat Stesyen Masjid Jamek tau.. pastu akak ambil laluan ke Sentul Timur.. pastu turun kat Titiwangsa.. cubalah token tu.. tengok lepas tak akak lalu.. kalau tak akak tambahlah tambang nanti ye... 

Tak lama tu sampailah trend LRT tu.. naiklah dua beradik ni.. dalam tu tengok laluannya.. oh ada tiga stesyen .. kata kak lang.. lepas tu kena turun kat masjid jamek tu.. jangan lupa.. punya lah takut tersesat lagi.. sampai situ.. turun terus tengok arahan laluan .. tu tu laluan 3 tu hendak ke Sentul Timur.. naik lagi eskalator.. sampai atas tengok laluan Sentul Timur.. ye betul kita naik ni kata kak lang.. borak dengan adik yg sama menunggu ni.. tren ni laluan ke Titiwangsa juga ye dik.. ye kak.. lega hati..
sampai kat stesyen Titiwangsa tu punya lah semangat cari jejantas utk keseberang.. sebab teringat akak yg pertama tadi cakap .. seberang jejantas.. bila dah seberang tengok lain macam jer.. tanya lah pak cik teksi tu.. Hospital KPJ Tawakal kat mana pak cik.. sebelah sana.. masa tu nampak lah bas Go KL yg mak cik tu cakap.. baru teringat jika naik bas tu baru seberang naik jejantas.. aduhai dah salah lagi.. ye tak ye nak ke seberang pun tak larat.. suruh lah pak cik teksi tu hantar.. boleh ke bayar RM10 katanya.. boleh jer pak cik kata saya.. tengok bila dia hantar tak sampai 5 minit .. hahaha dekat jer.. sampai situ dah pukul 10am.. kak lang kata entah2 angah dah masuk bilik utk ctscan.. berlarilah keatas.. 
Rupanya ctscan tu dipinda ke pukul 3.00pm pulak.. tengok kak ateh dah ada dengan abg man suami kak ngah..


Kak ngah saya ni , seumur hidup tak pernah masuk hospital.. jadi dia kata boringnya duduk hospital ni.. macam ni rupanya.. patut lah arwah abah sibuk nak keluar.. pastu kak ateh menyampuk.. haah.. ko sebijik macam arwah abah.. sibuk nak balik semalam bila dah ok sikit.. pada hal doktor banyak lagi nak periksa ko tu ngah.. hahaha ngah , macam2 kan.. anggap jer tinggal di hotel ngah :)

Sekarang ni kak ngah lah pengganti mak..risau jika ngah sakit.. jadi kami empat beradik meneman ngah kat situ sambil berbual-bual dengannya supaya tidak bosan.. pastu tanya nak makan apa.. pergi belikan utknya.. janji dia gembirakan.. saya balik  pukul 1.00pm..
Sebab nanti terlewat pula nak jemput budak2 sekolah tu.. kak ateh pun balik sama sebab abg man pun kata biar dia tunggu dulu.. malam karang ateh tunggu balik lah sebab org lelaki tak boleh tunggu bila ward kongsi berdua ni.. ward bilik seorang tu penuh pulak... tengok esok kosong boleh pindah angah ke sana.

Rupanya lagi senang ikut ateh.. ateh kata naik komuter smpi Stesyen Putra lepas tu ambil teksi.. hahaha 15 minit kita orang dah sampai ke Stesyen putra tu.. tak lah ko makan angin satu KL ni kata kak teh.. hahaha bukan mudah rupanya nak naik pengangkutan awam bagi orang yg dah biasa naik kereta macam saya ni ..

39 ulasan:

  1. kami yang duduk lama di KL ni pun kadangkala sesat jugak.. hihi.. semoga Angah cepat sembuh.

    BalasPadam
  2. Hihi... kelakar pulak kakak baca ni Yati
    Tapi syok jugalah menjelajah banyak tempat sebelum sampai KPJ
    Moga Kak Ngah diberi kekuatan dan kesabaran utk sembuh sepenuhnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihihi..
      Kak lang saya kata..
      Kita jalan2 makan angin hahaha

      Padam
  3. Alahai yatie kalau kakak yang duk kampung ni lagi lah sesat barat lah jawapnya nk redah KL guna kereta pun siap pekerja PLUS jadi pengiring...melalui pengalaman tu sebeno nya.
    Harap kak ngah yatie cepat sembuh...betul lah kata kak ngah tu bosan duk hospital .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam tu lah kak saya ni..
      Nampak benor dah lama tak naik pengangkutan awam ni..
      KL tu pun boleh sesat hahaha..

      Padam
  4. tersenyum sorang baca entry ni.saya kalau lepas sorang nait pengangkutan awam ni entah ke mana tujunya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mujur berdua Lea..
      Kalau sorang2 ..
      Mau macam rusa masuk kampung hahahha

      Padam
  5. Pengalaman dua beradik ke kuala lumpur, nasib baik tak sesat lagi masa balik, risau budak-budak tunggu sorang kat sekolah, moga kakak CH cepat sembuh inshaAllah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengembaraan bermula tu BB.. hahhaa..

      Padam
  6. kalau saya kat kl,xtaulah sesat kat mana...hehe

    BalasPadam
  7. nak gelak ke nak kesian baca entry Yati ni... macam tu la kalau kak rose pun, jadi takut nak jalan kat Kl dah la ni!
    Semuga angah Yati cepat sembuh ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gelak berjemaah je lah kak rose :)
      KL dulu dan KL sekarang sungguh berbeza..
      Bangla dan Indon jer yg teror explore kat KL ni hahhaha

      Padam
  8. saya yg baca ni pon bole rase akak punye kepenatan kulu kilir tu...kalau campak saya naik pengangutan awam kat Kl tu lagi le sampai mana gamaknye...ntah2 sedo2 dah ada kat mexico...hahaha...kire ok la tu akhirnye walau pon puas pusing2 sampai gak akak kat spital....moga ngah akak cepat sembuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah yg penatnya ke hulu ke hilir tu Mel..
      Mujur pusing2 dok KL Mel..
      Best juga kalau pusing2 sampai PARIS hahahha

      Padam
  9. Kihkih.....mak yg cuma baca ni pun letih CH. Lagilah ko adik beradik kesana sini tu ....

    Kekadang ada gak kita satu family try naik LRT. Tp kalau sorang sorang mmg tak pernah. Confirm sesat mcm hang hang...

    Moga kak Ngah dipermudahkan urusannya. Seronok ada adik beradik cenggini, dpt gi sama sama .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keletihan yg melampau Nom weyyy..
      Rasa serik sangat naik pengangkutan awam ..
      Udah lah mahal..
      Semalam CH kena lebih kurang RM50 utk dua orang :(

      Padam
  10. hehee...ehh tergelak pulak..hihiii..

    semoga kak ngah diberi kesembuhan dgn segera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe..
      Tak apa izwa kita gelak berjemaah :P

      Padam
  11. SEMOGA ANGAH CPT SEMBUH...ADA PENEMAN XLAH RISAU SGT BERJLN MENCARI TEMPAT TUJUAN...KALAU SENDIRIAN TAKUT JUGA TERSESAT DI KL..

    BalasPadam
  12. Ini "i am going to adventure..!!!"
    Penatnya....saya pun dah lama tak naik pengangkutan awam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keletihan melampau Anis :)
      Sungguh adventure akak waktu itu :D

      Padam
  13. Hahahahahah..Budak Selangor berjiran dgn KL sesat di KL yer T...Aku hari tu T kan...siap berpecah dgn ank2 aku naik LRT..MONERAL apa bagai ni...cuak muka aku T...tak nak aku pegi lagi dah naik pengangkutan awam ni...Semoga Angah cepat sembuh T..Angah ko ni sbaya Along aku kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah Aini.. Sesat barat aku kat KL tu..
      Memang tak kantoi beli naik pengangkutan awam ni..
      Banyak tempat aku tawaf hahahha..

      Ye Aini ..
      Kak angah aku baya dengan Kak along ko..
      Terima kasih Aini atas doa itu :)

      Padam
  14. Ni nak kena minta izin dulu ni ~ nak gelak boleh tak? Hahaha!

    Aduh! Tak baik saya ni tau gelakkan orang tapi bila baca kisah dua beradik ni rasa macam baca pengembaraan Upin Ipin pulak ^_^

    Laa... KPJ tu dekat dah dengan pejabat saya. Sayakan kat Jalan Tun Razak. Tempat saya main-main ni. Hehehe! Jangankan orang Selangor, orang KL ni pun tak hafal semua jalan kat KL ni tau. Yang biasa redah tu, taulah. Saya pun dah lama tak naik pengangkutan awam. Bila sesekali naik sendiri, memang garu kepala kadang-kadang tapi buat-buat berani jerk!

    BalasPadam
  15. Fu.sesat nya tuh disini..klo SB l kann, mati kutu terkaong sorang tu..haha.btw, harp nya beliau cepat sembuh

    BalasPadam
  16. Btul klu naik kereta pg kl ni mmg skit hti..sng naik lrt jer...tpi klu tk biasa sesat lh gamak nye...knor kluar dkt2 rmh dh jem..cmnerrr..ditmbh la ni smua kmudahn dihujung jari..

    BalasPadam
  17. hahahahhaha.... kak, sambil baca ntry akak sambil gelak sorang2 kak oi
    nsb lah dana duk blik sorang2 takde lah org kata gila hahahahha....

    takpe kak pasni msti dh teror nya, sesat sekali pastu msti teror jln nyer

    BalasPadam
  18. aduh kak haru bace kisah akak arinie...lieya ni lagi laa buta pengangkutan awam kak...ari tu pi kl pun dgn member yg terrra naik turun tukar lrt nieh...lieya ni terpinga2 tak paham.... die mintak duit lieya hulur jek, tau2 dpt tiket pastu ikut je bontot die naik train heheheehe.....tang kene rm10 teksi tu melampau kak....haishh sempat ajek org tu kan kak.... takpe la yg penting akak sampai tempat dituju....

    BalasPadam
  19. seram pulak baca kisah kak yatie ni..agaknya kalau saya pun sama.mau semua orang saya tanya..aduh duh.
    last dulu naik komuter je gi shah alam

    BalasPadam
  20. Kesiannya... tapi sesat tulah akhirnya membuatkan kita tahu jalan-jalan dan tempat2 yang tak pernah kita tahu dan pergi selama ini. Yati lain kali mesej2lah kengkawan yang duduk kat area KL ni bila nak dtg... boleh tlg ambikkan... saya ok je... boleh gak kenal2... bukan takat kenal dlm blog je... itulah gunanya kengkawan kan.

    BalasPadam
  21. panjang ceritanya tu Kak Yati... SN dulu walaupun tak reti, bebuat macam tahu.. nak baca pun jeling2.. nanti nampak sangat tak tahu.. takut pulak ada yang memerhati.. nak tanya orang pun takut jugak.. so, sendiri yang kena bebuat pandai sendiri.. alhamdulillah... tak pernah sesat barat lagi.. hehe.. tapi, sesat tu best jugak kan Kak Yati.. rasalah tengok tempat lain.. heee

    BalasPadam
  22. Klu kak atie xtau larrr..lg teruk kot!Hehe
    Sbbnya xpernah naik LRT selama hayat ni...jakun kejap.. :)

    BalasPadam
  23. Pengalaman baru tu.... sama lah bunda pun...bukan reti sangat...kalu tak terpaksa memang taklah...

    BalasPadam
  24. jgn kata KL..lya kalo ke Kuala Trg pon sesat.. haha..

    BalasPadam
  25. wak baca smpi abes ye mak., ;po

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)