Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 1 Februari 2017

WW :: 4 ANCAMAN MEGA KENCING MANIS 😢😮😩

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya :)






Sumber : Facebook

p/s semakin lemau nak update entry huhuhuhu..

13 ulasan:

  1. Kena jaga-jaga.. bahaya gula kalau berlebihan..

    BalasPadam
  2. kata seorang nurse..kalau si ayah ada diabetis..automatik si anak akan dapat jugak penyakit ni..mcm penyakit keturunan gitu..

    BalasPadam
  3. menakutkan... tapi susahnya nak insafkan diri... hihi
    p/s: sama la ngan kak rose...tapi sayang pulak kalau blog tu terkubur tanpa nesannya kan...

    BalasPadam
  4. Seramnya Ti.... Tapi tulah masa makan makan manis tak menghingat. Fikir sedap je. Adoiyai....

    BalasPadam
  5. makanan kita hari2 pun banyak gula tersembunyi kan..tap sedap je makan.. haha

    BalasPadam
  6. Mudah2an kita dijauhkan daripada penyakit diabetis ni.
    Yang penting jaga pemakanan kita. Faktor genetik tu tak sampai 1% pun.

    BalasPadam
  7. Sayapun risau juga ni, arwah mak pengidap kencing manis

    BalasPadam
  8. Takut jugak senanye. Ade keturunan.. N suke gk manis

    BalasPadam
  9. Saya dah ada kencing manis..sbb poblem hormon..x normal mcm org lain..skrg mmg jaga bab makan.. Mmg risau.. Family mmg xde sorg pun ade kencing manis...saya sorg jer...dah kene ambik ubat skrg ni...kene makan tiap2 mlm...😭😰😰

    BalasPadam
  10. Tulah kan, makanan dan minuman bergula ni mmg payah nak jauhkan... sebab sedap... Tahu bahayanya.

    BalasPadam
  11. Waduhhh.. menakutkan kencing manis ni kan..
    kadang org kata kencing manis ni sbb makan terlalu banyak gula, tapi sebenarnya kegagalan fungsi pancreas.

    BalasPadam
  12. hati2. 1 daripada 4 orang akan ada diabetes di negara kita.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)