Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 7 Februari 2017

Alhamdulillah... RAYUAN ANAK KU .. Diterima...😍😙😎😊 ^__^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya..
Pada hari Jumaat 3 Februari 2017, saya menerima WA dari guru sekolah SAMTAJ yg mengatakan rayuan untuk masuk sekolah itu telah diterima, jadi minta datang hari ini untuk ambil surat tawaran tersebut dan menandatangan setuju terima pada hari ini juga.. mujur sekolah tersebut dekat dengan ofis saya .. saya minta izin untuk keluar sekejap untuk pergi ambil surat tawaran dan menandatangan surat tersebut bagi pihak anak. Selepas tu saya pergi pula ke Madrasah Najeeha utk minta surat berhenti sekolah.. beritahu yg Najeeha dapat tawaran SAMTAJ nanti ptg saya datang ambil dan bawa balik barang-barangnya.. petang saya ambil najeeha tu, mata dah merah.. menangis lah tu.. ustazah dia pun menangis.. sayang sangat dengan najeeha.. Ustazah dia kata.. saya dah target dia puan.. dia terang hati.. mudah sangat menghafaz quran ni.. kekawan kat situ pun sedih.. ye lah dah sebulan tinggal bersama, najeeha pada yang sama suka dapat tawaran SAMTAJ tu.. siap buat solat hajat agar rayuannya diterima..

Pada hari jumaat tu juga dah ambil senarai yg perlu disediakan bagi pelajar yg tinggal di asrama, jadi hari sabtu dan ahad memang sibuklah mencari barang2 nya.. Baldi dan selipar memang tak boleh dipisahkan dgn budak asrama kan :)

Cari juga kasut sekolah sebab sebelum ni tak beli pun.. satu kasut asrama kanvas hitam dan kasut sekolah biasa warna hitam juga..

Hari isnin 6 Februari 2017 pendaftaran sekolahnya, saya ambil cuti untuk menguruskannya.. en suami sibuk dgn kerja urgent jadi saya seorang yg menguruskan.. supermom.. ~__^
Ini masa dalam dewan utk taklimat .. sempat juga selfie.. muka mama nampak separuh jer.. asalkan heroin nya penuh ok lah ~__^

Tekun sungguh mendengar taklimat yang diberikan hahhaha.. budak baru kata kan.. takut juga dengar syarat2 tu oleh cikgu Hal Ehwal Pelajar (HEP)..

Lepas tu saya pergi uruskan dorm nya dan najeeha pergi masuk kelas.. dapat katil belah atas pulak.. dah tu penghadangnya dah tak ada.. HEP bagi tahu nanti malam bawa turun tilam utk tidur dibawah takut jatuh.. sebab dah ada kes budak jatuh katil.. udah patah tangannya.. risau juga saya mendengarnya.. berulang kali saya pesan suruh tidur bawah ye.. masa dia telefon saya ptg pukul 6pm tu pun pesan lagi suruh tidur kat bawah.. bawa tilam kebawah.. ruang banyak kosong pun..

Lepas tolong dia susun baju dalam almari pulak.. dah mak-mak ni memang over sikit.. bukan anak tak reti nak buat kan.. hihih :P

Bergambar bersama sahabat baiknya Farah.. suka mereka berdua dapat bersekolah situ.. Muaz adik farah ni pun bukan main suka juga..

Doa mama untuk anak mama Syaza Najeeha ini.. semoga berjaya dunia dan akhirat.. tuntutlah ilmu kerana Allah.. Ilmu Allah sungguh luas..



26 ulasan:

  1. Alhamdulillah..tahniah untuk akak dan Najeeha. Semoga berjaya di sekolah baru

    BalasPadam
  2. Tahniah puan Hayati dan anak. Sebagai seorang guru saya berbangga apabila melihat dan mendengar kejayaan pelajar, walaupun bukan dalam kalangan anak didik saya.

    BalasPadam
  3. Tahniah Ti. Mmg nak pindah sekolah sangat Najeha tu ek. Siap solat hajat lagi. Alhamdulilah akhirnya Allah makbulkan.
    Masuk asrama mmg macam macam lah kan Ti. Nasiblah mama supermak haha.... Semua boleh settle on time gitu.

    Tak berat ke tilam tu nak kena hangkut turun ke bawah Ti?

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, tahniah buat Najeeha...
    Semoga dia cepat2 sesuaikan diri...

    BalasPadam
  5. tahniah....sejuk mata memandang....alamak dah xde penghadang klu budak yang boleh kawal diri xpe...klu x, trub bawah je tdo...

    BalasPadam
  6. Syukur Alhamdulillah....tahniah....

    BalasPadam
  7. tahniah..
    semoga semuanya baik2 nanti.. untuk masa depan dia. belajr bersungguh-sungguh

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah... doa Najeeha maqbul Yati
    Semoga dpt belajar dgn tenang dan dpt sesuaikan diri dgn kawan-kawan.

    BalasPadam
  9. Tahniah! Berita baik ni. Dok baca entri ni teringat time masa sekolah asrama dulu hee..hee...

    BalasPadam
  10. Tahniah Yati,dpt juga najeeha pindah sekolah ye..
    Dekat dgn restoran azira tu, bila yati turun rogerlah boleh jumpa..

    BalasPadam
  11. Tahniah yati dan najeeha..seronok dia daoat sekolah pilihan

    BalasPadam
  12. Tahniah..dapat pengalaman kat sekolah baru

    BalasPadam
  13. Semoga Syaza Najeeha menjadi muslimah yang berjaya di dunia dan sejahtera di akhirat. Aamiin...

    BalasPadam
  14. Seronok dia dapat sekolah yang di sukai.. moga lebih bersemangat lagi untuk belajar.

    BalasPadam
  15. InsyAllah.. All the best untuk Najeeha dari Minah Kiwi

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah..sebak pulak saya baca :")

    BalasPadam
  17. alhamdulillah tahniah kak. all the best

    BalasPadam
  18. tahniah..jadilah anak yg membanggakan serta membahagiakan ibuapa yg sayang..

    BalasPadam
  19. Lady xth knp lady mngs bc posting ni. Bukan mudah kn nk lahirkn ank2 cemerlang. Alhamdulillah ya Allah.. Ramaikanlah generasi pelapis kami yg memperjuangkan agamaMu. Ameenn..

    BalasPadam
  20. alhamdulillah.... moga di permudahkan belajar di tempat baru... moga trs cemerlang ye Najeeha

    BalasPadam
  21. Wah...akhirnya rayuan berjaya juga...tahniah..tahniah

    BalasPadam
  22. mak-mak memang risau walaupun anaknya dah besar..tahniah buat anak kak yatie

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)