Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 25 Mac 2012

SI CANTEK MANIS PALKADOT ^___^

" Bila mama nak jahit baju palkadot pink tu?" tanya kakak Nabilah. Telah acap kali soalan ni keluar dari mulut kakak ni. Tak sabarlah tu nak pakai baju palkadot tu..

"InsyaAllah, kakak sabar dulu, bila mama ada masa nanti mama jahitlah", jawab saya.

Bagi memenuhi permintaan kakak Nabilah ni, hari sabtu dan semalam (ahad) saya luangkan masa untuk memotong dan menjahit baju tersebut.

Pada hari sabtu saya potong dan jahit tepi baju tu. Masa saya memotong baju tu, kak Nabilah tengok dengan senyum melebar hingga kepipi :)...

"Bestlah mama dah potong baju ni", katanya kepada saya yang sedang memotong baju tu..

"Ye lah untuk memenuhi permintaan kakak, mama potong lah". balas saya..

"Pergi turun bawah, tengok dan main dengan adik-adik, buat perkara berfaedah", arah saya.

Saya memotong baju dibilik atas dibilik mereka berdua, lapang sikit, senang nak bergerak..

Pada petang ahad saya pun memulakan projek untuk menjahit baju tersebut. Saya cuba buat baju kurung pahang.

Semasa saya menjahit mereka berdua bertanya.

"Mama jahit baju siapa dulu?" tanya Najeeha

"Entahlah, mama tak perasan baju siapa dulu", balas saya, sememangnya saya tak perasan baju siapa jahit dulu.

"Mama jahitlah baju Jeeha dulu", kata Najeeha.. Biasalah anak yang seorang ni, kalau boleh dia sahaja yang nak dulu.

"Tak kisah lah baju sesiapa dahulu, insyaAllah mama siapkan kedua-duanya hari ini", janji saya pada mereka.

Keduanya tersenyum riang bila mendengar janji saya.

 Hampir 2 jam saya menjahit sehingga siap keseluruhannya... Apa lagi budak dua orang tu kesukaan bila saja saya menunaikan janji saya kepada mereka.

Pink Palkadot yang mereka pilih sendiri

Dah besar anak mama... baju sama besar jer
bila orang lihat selalu tanya, kembar ke?

Boleh bergaya lah lepas ni
Ingat Apam jer palkadot... Baju pun palkadot ^___^
Saya luangkan masa menjahit baju ni kerana pada hari sabtu ni ada kenduri kahwin dua pupu suami, anak busu pah, nanti boleh melaram budak dua orang ni dengan baju palkadot ni ;))


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)