Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 30 Mei 2017

RUTIN IBU-IBU DI BULAN RAMADHAN😊

😁Mungkin fenomena biasa
😍Hargai pengorbanan mereka

⏰ kunci jam pukul 3
😵Tersedar pukul 2
😒Termenung sekejap. 😏Nak sambung tidur takut terlajak.
😞Ralit sekejap melayan mata..
😵Aduhai.. mengantuknya!
😴Hmm.. Takpelah. Tidur sikit lagi.'
⏰Jam bunyi kul 3
😑mata melekat macam kena gam
😴Tutup jam, dan tutup mata semula
😱Sedar-sedar dah 4.30. Allahuakbar!
😰Teringat nasi belum masak.
😫ting tong ting tong..kat dapur, alhamdulillah.
😅Pukul 5, siap terhidang semuanya.
😍Sekarang, misi mengejut suami dan anak-anak sahur.
😟memacam ragam memasing bila dipaksa bangun.
😣Aneh gak...Yang penat memasak, tak mengeluh. Yang tukang makan memacam kerenah.Yang mengamuk, yang mencuka, hadap sahaja...sabo je le
🤗Begitulah saban hari  perjalanan Ramadhan ,rutin seorang isteri dan ibu.
 💁🏻Orang lain lena tidur. 😵Dia asyik berjaga-jaga, bimbang tidak terkejut sahur.
😴Orang lain enak dibuai mimpi. Dia asyik terjaga, menjeling jam berkali-kali.
😘Bukan risaukan dirinya, tapi memikirkan keperluan keluarga.
🙅🏻Walaupun waktu dia uzur dan tak boleh berpuasa, tugas menyediakan sahur tetap seperti biasa.
🤗Duhai anak-anak dan para suami, pernahkah terfikir pengorbanan ini? 🙋🏼ramadhan masuk da ni...mari tanya diri
🤷🏻‍♀sudah berapa kali anda mengucapkan terima kasih kepada mereka yang berkorban masa tidur untuk menyiapkan hidangan sahur?
😘Terima kasih Yang - masakkan yang sedap untuk abang.
😍Terima kasih mama - nasib baik mama kejutkan sahur.
😍Sungguh. Setiap kali saya mendengar kata-kata sebegini, sejuk hati! Sebaris kata-kata mereka sudah cukup buat saya tersenyum lebar. Setiap debar dan ikhtiar rasa terbayar.
🤗Ringankanlah mulut berterima kasih. Biar manis mulutmu itu yang mengikat kasih.
*Selamat berdepan dengan detik-detik Ramadhan. Semoga beroleh lailatul qadar yang diimpikan. 😇*

Buat ibu-ibu dlm grup ini..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

12 ulasan:

  1. Betul lah yatie kita ibu2 ni sentiasa berjaga2 masa takut kelewatan untuk masak sahur seisi rumah.Agaknya kalau kita tak sedar mau nya semua tak bersahur.Rutin hari2 biasa selalu nya abang yang bangun awal tapi bila puasa akak lah yang ambil alih.

    BalasPadam
  2. Betul kak...bulan Ramadhan...badan letih pun magisnya akan mudah terjaga...walau dah set jam...bila dah terjaga fikir banyak kali nak tidur semula...parah jalau terlajak...

    BalasPadam
  3. dah jadi mak ni barulah terasa macammana pengorbanan mak saya dulu kak, begitu gigih bangun awal nak sedia semuanya untuk suami dan anak2. sekarang saya pun macam tu lah gigih bangun awal walaupun kadang masak ringkas je janji dapat makan

    BalasPadam
  4. Risau sangat tak terjaga ntuk siapkn menu bersahur.

    Lagipn sy tak suka lauk pauk yang dipanaskan, semua nak kena masak baru, lambat bangun, minum air kosong gayanya..

    BalasPadam
  5. Cukuplah dihargai dgn ucapan trmkasih kan, sudah cukup bahagia.

    BalasPadam
  6. teringat waktu di kampung dr remaja sampai dh tua kak, dana yg selalu meneman n tlg mk msk sahur time kt kampung, adik2 walaupun 3 org perempuan mmg takde la nk tlg mak kt dpr... semua syg tido... kadang sanggup minum air kosong n tdo semula...

    sbb dr kecik dh biasa tlg mak msk shr, bila dh jd mak n isteri tanggungjwb tu dh rasa tak berat mana... dana mlm tu dh msk nasi siap2 kak sblm tdo... pagi tinggal msk lauk... sejak maktek dh takde ber2 je mkn... msk skit pun kadang tak abis kak... tlr dadar 2 biji pun tak abis... klu tak msk 4 biji utk tlr ddr tak ckp...

    BalasPadam
  7. Bab yg terjaga jaga tu mmg betul sangat Ti. Takut kita tersedap tidur, habislah semua orang pun bakal terlepas sahur hihi...

    Huh...redho ajelah bab ucap terima kasih tu Ti. Hari hari nampaknya lupa je hihi...
    Tak kisahlah.... yg penting duit Raya jangan lupa hihi..

    BalasPadam
  8. ye kak...tu buat kepale tingtong kat opis nie.... tdo mcm tak cukup tdo....tapi takpe laa demi anak2 dan suami bersahurkan...kalo tak kite, sape lagi nak buat ye kak...moga Allah beri ganjaran utk kerja yg kite laku kan ....

    BalasPadam
  9. begitulah...in sha Allah ada ganjarannya di sana
    JanjiKita

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)