Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 28 November 2012

BUBUR PULUT HITAM DURIAN

Bubur pulut hitam durian ni dah lama masak.. masa besday November di rumah mak... sekarang baru nak letak gambar dan resepi.. senang ajer kan buatnya kawan-kawan.. tambahan sekarang musim durian lagi lah bertambah yummy bila di taruh durian...

Bubur pulut hitam durian yang yummy :)

Ni yang dihidang diatas meja...
Sebenarnya.. kak ngah buat satu kilo bubur pulut hitam.. untuk adik beradik tapau bawa balik... bila simpan dalam peti sejuk lagi lah bertambah sedapkan... terasa nikmatnya bila lalu kat tekak tu...

Jom kita tengok resepi yang mudah ini :p

RESEPI BUBUR PULUT HITAM DURIAN










Bahan-bahannya

1 paket pulut hitam  - lebih kurang dlm 1/2 cawan.
1 cawan gula - boleh tambah ikut kemanisan sendiri
2 cawan santan pekat
3 cawan air
secubit garam
5 ulas durian - boleh tambah kalau nak lebih.

Cara2 : 

1)Rebus pulut hitam dengan secawan air sampai kembang. 
2)Bila pulut hitam sudah kembang, masukkan gula, santan, air dan garam. Tunggu sebentar. 
3)Masukkan pula durian. Biarkan mendidih sehingga durian sebati dengan kuah pulut hitam.
4)Siap dihidang dan dimakan :D

Mudah sajer kan... Jom cuba kawan-kawan...

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. Salam Zullism...

      Memang sedap .. cubalah resepi dah ada :D

      tq tinggalkan komen..

      Padam
  2. bestnya ada durian lagi......
    alhamdulillah, blog Nur dah ceria kembali.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom cuba Nur...

      Alhamdulillah.... seronok, ceria kembali berblog kan.. :D

      Padam
  3. salam kak yati....
    amboi....sedapnya bubur pulut hitam campur durian tu....yan pun ada beli durian nie lepas nie boleh buat....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)