Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 10 Jun 2012

Aktiviti Cuti Sekolah Part 2 : Petik Rambutan

Petang semalam dalam pukul 3.00pm kami pergi kerumah kak lang saya di Kg Melayu Sri Kundang, dekat jer dengan rumah mak saya, 10 minit sampai kalau naik kereta lah :))
Kebetulan pokok rambutan rumah kak lang berbuah, Nabil sibuk suruh petikan, Nabil ni memang suka sangat dengan rambutan ni... sama macam mama dia ehe... bagi satu bakul pun boleh habis...

Merah menyala.. masak ranum

Sebakul penuh  tur...

Close up sikit
Siapakah orang yang cukup berani memetik rambutan diatas pokok tu... cer teka... cer teka...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



Kakak Nabilah punya kerja ambil gambar saya tengah petik
atas pokok tu... pokok rambutan tu rendang saja :))
Tak caya tengok gambar lagi....

Saya berdiri atas tembok pagar rumah kak lang

Dahan yang dipotong saja :D


Jatuh kebumi....
Tak lama kemudian adik lelaki saya datang... sibuk dia suruh saya turun, jatuh nanti katanya.. pada hal saya dah petik banyak pun... tapi dia sambung juga untuk potong dahan-dahan tu... dan ini hasilnya...

Mula separuh bakul..

Lepas tu bertambah...

Dan akhirnya penuh membumbung..
Tempat anda semua tengah musim buah apa ye ?... Jom makan rambutan..

2 ulasan:

  1. asslm Nur Hayati..acik dn anak2 pun sama..suka makan rambutan.dah merah macam ni tentu dh manis sangatkn nur..sedap bila dah disejukkan dalm peti ais

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam acik...

      Mak saya kata ubat batuk... hahhaa.. tapi bila lagi nak makan kan, masa musim rambutan nilah makan sampai puas...

      Memang manis pun.. dah sebakul petik tur.. kupas kulitnya, isi dlm tupperware pas tu simpan dlm peti ais.. memang sedappp...

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)