Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 23 Julai 2012

Iftar Ramadhan Pertama dan kedua

Assalamualaikum semua, sudah masuk hari ke 3 kita berpuasa, pada ramadhan pertama dan kedua saya di rumah mak di Kuang, alhamdulillah dapat berkumpul adik beradik untuk berbuka puasa dengan mak dan abah di kampung. Hari pertama tu konon nak balik awal tapi en suami pulak ada kerja, pukul 6 pm baru balik dan sampai rumah 6.35pm, en suami kata masak dulu dirumah kita lepas tu bawa balik rumah mak, so saya buat tomyam ayam dan puding roti marble coklat. En suami habis mandi dan bersiap dah pukul 6.45pm, terus gerak balik kampung, sampai rumah mak di kuang dah pukul  7.25pm, lagi 5 minit nak berbuka... jadi gambar semua tak sempat nak ambil sebab dah berbuka semua selamat dalam perut :D..

Hari kedua baru ada sikit gambar, itu pun tak semua nak ambil, sibuk berbuka puasa.. hari tu kami buat mee kari, ayam percik bakar, bubur jagung dan kuih koci labu... gambar ni pun diambil oleh kak Nabilah.. saya sibuk di dapur menyiapkan lagi juadah petang tu..

Bubur Jagung

Mee Kari

Ikan Terubok Bakar

Kuih Koci Labu... Nabil sibuk jer org nak ambil gambar..
bebel kak nabilah...
Gambar tengah makan tak ada... sebab semua orang tengah kusyuk makan... Alhamdulillah Kak Nabilah dan Kak jeeha, habis puasa 2 hari tu... semoga penuh sebulan seperti tahun lalu... Ameen

10 ulasan:

  1. Slm Nur, tentu meriah dpt berbuka pose beramai2 kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm Gee, memang seronok buka pose reramai ni... :D pastu tiap keluarga bawa menu masing2, nak harap mak masak dah tak larat umur pun dah 71 tahun, tu kena masak sendiri :P

      Padam
  2. aduhhh...bubur jagung...mee kari ade la fav QH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kedua-dua masakan itu kegemaran akak juga QH :D

      Padam
  3. salam yati...
    sedap2 menu berbuka tu.. lama akak tak buat bubur jagung...

    re: kalau nak gunakan santan durian yg siap bergula dijadikan cendol durian tu akak rasa air gula merah tak perlu dah tambah atau kalau nak tambah pun.. takperlu byk sbb santan durian biasanya dah manis kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih peringatan akak tu, rasanya petang ni baru saya boleh buat.. semalam saya berbuka diluar ada program Ihya Ramadhan bersama sultan :D

      Padam
  4. Seronok bila balik kg berbuka ramai2 kan! Meriah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang seronok As.. tambahan mak akak tinggal berdua jer dengan Abah akak, bila anak-anak balik ni suka betul mereka... tapi tu lah dapat teman berbuka waktu hujung minggu jer... sian mak abah :(

      Padam
  5. baca entry akak buat saya rindu nak rasa suasana yg sama (mode sedih hihiii)

    p/s: selamat berpuasa buat akak sekeluarga :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih LL..

      Itu mode orang merantau macam tu lah kan... bila dengar lagu raya Tan Sri P. Ramlee.. Dendang Perantau mesti LL datang mode sedih tu ehe... Nanti Datuk Sudirman pula kata "Dari Jauh Ku Pohon Maaf" hihihi :D

      Sabar banyak2 tak lama lagi balik lah tu kan :P

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)