Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 4 Julai 2012

Rindu Si Teruna :D

Semasa saya hendak tidur malam semalam, Nabil meluahkan apa yang terpendam dihatinya..
"Mama, Nabil rindulah dengan abah", luahannya.
Saya lihat ke dalam matanya yang sarat dengan kerinduan.
"Nabil tak suka kalau abah pergi kerja jauh" sambungnya lagi.
Maksudnya tidak suka abahnya pergi outstation lah tu.. saya kira dah lima hari en suami berada di Johor Baharu. Semenjak en suami kerja baru ni memang selalu outstation, kerja lamanya dulu office hour, petang jer dah di rumah. Bila maghrib pergi solat ke surau bersama nabil, itulah rutin hariannya dulu tapi sekarang dah jarang sekali.
"Esok abah balik lah", jawab saya kepada Nabil, dia tunduk mendiam diri, rindu sungguh nabil ni, bisik saya didalam hati.
"Nabil tak rindu mama ke?" sengaja saya nak melihat apa jawapannya nanti..
"Nabil rindu mama kalau mama pergi jauh.. macam pergi Mekah itu hari", balas nabil. Memang pun semasa saya menunaikan umrah tahun lalu hampir setiap hari saya menelefonnya kalau tidak pasti dia suruh abahnya telefonkan.
Rindu si teruna..

Bangun pagi saya rasa badan Nabil panas sedikit, selepas sarapan saya bagi ubat demam dan hantar dia ke tadika seperti biasa. Tak sangka pula saya demamnya berlanjutan hingga ke petang. Sewaktu saya mengambil Nabil petang tu, badan dia semakin panas dan dia termuntah di depan pintu keluar tadika itu. Jadi saya terus bawa dia ke klinik, sampai ke klinik dia masih lagi muntah-muntah, hingga nombor giliran dipanggil saya berada di tandas sebab Nabil nak muntah lagi. Di klinik jer dah 3 kali Nabil muntah itu yang saya katakan kepada doktor, bila check suhu badannya hampir 38c panasnya. Demam rindu lah tu..

Biasalah Nabil bila demam buburlah yang diminta, bagi saya tak pe janji dia nak makan kan.. saya masakan bubur itu. Sedang saya menyuapkan bubur pada Nabil, en suami pun balik, dekat pukul 7pm masa tu... dengar saya abahnya bagi salam, terus Nabil meluru kepada abahnya... siap kata "Abah, Nabil demam, rindu betul dengan abah", saratnya rindu di hati teruna saya ni kan.. dan tak disangka abahnya pun demam, suara pun dah serak-serak. Dinner kami malam tu adalah bubur anak beranak.. ehe.. orang tak demam pun kena makan bubur.
Bila demam ini lah makanan yang Nabil minta
habis 2 mangkuk dimakannya
Malam tu nak tidur, Nabil kata pada saya, "Mama boleh tak Nabil nak tidur sama abah", sayu jer saya dengar katanya. "Boleh , lagi pun mama kena temankan kakak Jeeha tidur dibiliknya sebab kakak Nabilah ada kem bermalam di Bukit Kerayong", jawab saya. Kebetulan kak Nabilah ada TKRS dan bermalam disana selama 3 hari 2 malam. Kakak Nabilah ni pun satu, dah kalut-kalut pagi tu, langsung terlupa bawa ayam goreng untuk makannya disana. Nak saya hantar tak tahu tempatnya... Alhamdulillah saya ada bekal Nestum 3 in 1 dan Vico 3 in 1 juga.

Inilah dinamakan kehidupan...

4 ulasan:

  1. assalam yatie..kesian ngan anak2 kan..memang rindu sungguh teruna yatie tu dengan abahnya sampai demam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teruna saya tu tak boleh lama sangat berpisah dengan abahnya.. rindu sungguh..

      Padam
  2. Balasan
    1. Belas kasihan sungguh akak melihatnya Nadiah...

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)