Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 31 Disember 2012

Marathon Menjahit ^__^

Selalunya marathon untuk lumba lari ke... lumba basikal ke... saya marathon dengan menjahit 6 pasang baju sekolah kakak 2 orang tu... saya memotong baju tu pada hari ahad 23hb terus jahit tepi... lepas tu pada 25hb Dis.. cuti Krismas tu lah bermula marathon saya menjahit bermula dari pukul 10 pagi hingga 6 petang... huhuhu berhenti hanya utk solat dan makan... pagi2 lagi saya dah masak nasi ayam utk makan tengahari  dan goreng mee hoon utk sarapan... 

Budak 3 orang ni dah kena bagi tahu awal2 jangan ganggu mama nak menjahit... korang buat kerja sendiri tau... saya menjahit di bilik kakak 2 orang tu ... penuh kain dalam bilik dia orang tu hehehe :D


Pastu mana budak tiga orang tak kacau... mesti nak kacau juga mama dia menjahit... ni kerja kakak Nabilah "Mama boleh kakak ambil gambar mama... tanya dia.... boleh juga fikir saya.. ada idea masuk blog hahahaa... saya kata ambil tudung mama...." Tekun saya menjahitkan... mahu taknya minggu depan dah mula sekolah...

Close up sikit mama jahit tu ... kata kakak Nabilah.. biasalah kakak seorang ni ikut perangai mama dia suka bergambar....

Tadaaaa.... dah siap satu helai... hahaha tu baru satu helai mama oiiiii.... cepat jahit lagi , ada 5 helai untuk dijahit sedang menunggu.... caiyok... mama... go go go... kata semangat anak2... mesti punya dia orang bagi semangat, tidak tiada baju sekolah baru...hahaha...

Habis jahit baju tu semua... dalam pukul 6 petang... pada hari sabtu 29hb dis baru saya rendam dan basuh... Alhamdulillah hari panas sungguh hari tu ... tengahari dah kering semua baju..

Malam tadi selesaikan jahit butang di leher dan butang ketip di tangan... saya buat cekak ditangan tu supaya senang solat.... Habis menjahit butang tu dalam pukul 11 malam ... huhuhu

Sudah siap... yehhhhh... cuma tunggu untuk di gosok :)))... rasanya ini untuk projek menggosok tahun baru lah nampaknya.... marathon menggosok pulak saya lepas ni :D

Saya buatkan 3 pasang seorang untuk kakak berdua ni... sebab kena basuh tiap2 hari... budak sekarang baju cepat sangat kotor tak kiralah budak perempuan ke lelaki sama jer kan :D

Anak dah 3 orang bersekolah ni memang kena berjimat sangat tak mampu saya nak membeli baju sekolah CANGGIH tu... tak tercanggihkan saya utk menyediakan duitnya huhuhu...



Harga sepasang baju kurung Canggih tu pun dah RM51.80 huhuhu memang tak mampu saya... 
Saya beli semeter kain di Jakel baru RM4.90 apabila diskaun dari harga sebenar RM9.90... kain tebal sama macam Canggih tu juga... utk kakak 2 orang ni saya perlu 6 meter baju dan 5 meter kain... dapat tiga pasang seorang... baru RM53.90 modal saya hehehe. Tudung pun saya beli kain Lycra di Jakel juga semeter RM7.00 bidang 60" ... saya beli 3 meter... dapat 6 helai tudung dia orang .... baru RM21.00 hehhehe .... Kalau di Canggih awak... sehelai RM15.90 size XL...lololo... semput sekejap tengok harganya kan... 



4 ulasan:

  1. untungnya pandai jahit...
    beli skrg pun dah mahal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah Nur.... duit tu pulak boleh beli buku kan ;-)

      Padam
  2. Wahh..best nya Kak pandai menjahit..jimat banyak kan... tak payah susah2 nak antar kt org.. sy pun ada plan nak belajar menjahit..tapi tak terlaksana lg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belajar yg asas dulu Atie.. lama2 nanti boleh jahit tu... akak dulu belajar jahit masa tunggu SPM... hahaha punya lah lama...

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)