Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 3 Disember 2012

Part 1 : Terokai Perak 15-16 November 2012

Cuti-cuti Malaysia kami bermula di Perak.. seawal pagi pada 15hb November kami telah menerokai Negeri Perak... tempat yang mula kami lawati ialah Taiping.. kami terus menuju ke Bukit Larut aka Maxwell Hill..Sampai disana dalam pukul 10.30pagi .. Namun kami hampa kerana kehabisan tiket untuk naik ke atas... kaunter kata tiket naik ada kak tapi tiket nak turun dah habis... kecewa juga kami semua :( jadinya hanya bergambar di kaki bukit ajer lah nampaknya :P


Masing-masing berkenan pula nak tangkap gambar dibendera yang ada lambang Satu Malaysia tu... kak Nabilah tu pula cuba hendak mendaki ... aduh mama tak dayo nak mendaki tu kakak weiii :P


Konon masing-masing nak tengok jauh mana... tak de mana je .. nak sampai ketaman botani tu pun kena jalan 5 km.. mahu tercabut kaki dibuatnya... tengok pada pamplet tu , nak naik atas tu ada 180 liku yg perlu dilalui.. sesiapa yang tak biasa memang mabuk dan pening kepala la dibuatnya...


Oleh kerana tak dapat naik ke puncak Bukit Larut tu, maka budak-budak tu sibuk nak naik kuda.. Nabil pun ambil kesempatanlah naik kuda... nak jadi cerita.. masa di pintu masuk tu tulis RM5.. jadi rasa boleh naik.. sampai situ tanyalah betul ke RM5.. budak tu kata itu harga utk OKU dan warga emas jer... hahahaha.. jadi siapa yang tak termasuk pakej tu kena RM10 seorang.. Untung Nabil sebab dah naik kuda tu dulu baru tanya ... cerdiknya mama.. so kakak 2 org tu tak naik... kata dah naik kat Shah Alam.. baru RM3 seorang naikan :P

Nanti sambung lagi ye :D

p/s saya dah cerita berkenaan gambar-gambar tu... semalam ptg tak sempat, maaf ye ^__^

13 ulasan:

  1. salam kak yati.....
    bercuti sakan nampaknya....kesian tak dapat naik atas bukit tu ye....tak kisahlah janji udah sampai betul idok yoep....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'salam Yan..

      Memang sedih tak dapat naik atas Bukit Larut tu... tak tahu apa yg ada diatas tu kan... adik kaunter tu kata boleh booking tiket kak... nanti kalau nak gi sana kena booking siap2 kan :D

      Padam
  2. pasti seronok adik tuh dapat naik kuda kan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang seronoklah dia PM.. senyum sampai ke telinga :D

      Padam
  3. Saya kalau ke Perak cuma ke Pangkor je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba terokai Bukit Larut ni Shidah.. kan shidah suka panjat bukit aka gunung... mesti banyak gambar menarik yg boleh shidah rakamkan :D

      Padam
  4. seronok nya cuti2 Malaysia..
    sy dulu pernah pi Pangkor je.. Bukit Larut ni blm pernah gi lg..hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak dah sampai Bukit Larut ni pun tak dapat naik atie huhuhu :(

      Padam
  5. wlaupun Nur org perak bukit larut tak pernah pergi...seronok juga...syok nabil dpt naik kuda lagi....

    BalasPadam
  6. Serononya cuti2 Malaysia...
    Memang kecewakan tak dapat naik ke sana...
    Tapi tak pe, mngkin lain kali Yati boleh pergi lagi..
    Bestnya Nabil dapat naik kuda tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang menyeronokan cuti2 Malaysia ni MP... cuma sediakan ajer duitnya berguni hahhaha :P

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)