Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 19 Ogos 2013

BERAYA SAMBIL MENZIARAHI SAHABAT TERSAYANG ^__^

Salam semua... apa khabar? 3 hari sunyi blog saya ni.. :)
Semalam saya pergi beraya sambil menziarahi sahabat yg saya sayangi...Sanisah... rindu saya pada gurau sendanya... celoteh bicaranya... semenjak kawan saya ni menghidap penyakit kanser hampir 5 tahun.. mula-mula beliau kena kanser usus dan ususnya yg ada kanser telah dibuang dan sekarang menggunakan beg untuk membuang air besar... sekarang kanser telah merebak ke paru-paru dan tonsel di tekak, itu yg membuat beliau tidak boleh bersuara, kalau bersuara kedengaran halus saja... bila bercakap dia mula sakit dada dan batuk-batuk, kesian sangat saya pada beliau, sedaya upaya saya cuba menggembirakan beliau,oleh itu hanya saya yg berceloteh dan bergurau senda dengannya... rasa gembira saya bila dia tersenyum...


Sanisah, saya dan Nadrah... BFF (tengok Nabil tak kasi can saya nak bergambar tiga org best friend ni)
 Kami satu kolej di Intitut Teknologi Tun Abdul Razak yg sekarang di kenali Universiti Tun Abdul Razak (UNITAR), disitu lah perkenalan kami sehinggalah sekarang.. Masa di kolej dia lah pencerita dan penceria kami, ada saja lawak jenaka dia yg membuat kami tidak kering gusi ketawa... antara lawaknya ialah katanya mak dia suka kat penyanyi Sanisah Huri... sebab tu bagi nama aku Sanisah... tengok muka pun sama kan... sanggup google cari gambar sanisah huri utk di compare :D... memang iye ada rupa sanisah huri tu :)

 Yang pakai baju biru tu anak dia sulong, pandai sekolah masa UPSR dapat 5A dan PMR dapat 8A, sanggup tolak sekolah berasrama penuh sebab nak jaga mamanya... tahun ni akan ambil SPM.. semoga Najiha akan cemerlang dalam SPM nya. Anak dia dua orang, sepasang, baik mereka, rajin tolong mamanya...

 Dia kata saya dah gemok ... huwaaa .. memang betul pun, pinggang pun sekarang dah 37.5inci.. aduh... dulu dia kata saya lah paling kurus, selalu bergurau dengan saya bila ada angin... "Yatie cepat pegang tiang nanti kau terbang..." ada jer nak mengusik saya... Dia paling awal kahwin antara kami semua, tu sebab dia dah ada anak dara, belum konvo lagi dia dah kahwin, dia kata "aku lah yg paling gatal kan hehehe" Rindu... rindu... rindu saya dgn celoteh dia .. 
Bila kami bersalam nak balik, mula lah bercucuran air matanya, bab tu yg saya tak boleh nak tahan, sebab kalau saya menangis susah nak berhenti, saya peluk dan cium dia bertalu-talu... aduh sayu sangat :( hanya tinggal tulang jer sahabat saya ni... dia kata tak boleh makan apa-apa, kalau makan mesti muntah, dia kata tak dapat puasa pun ramadan ni... hanya kata-kata semangat yg saya dapat berikan kepadanya... Saya harap dia tabah dengan ujian yg Allah berikan kepadanya... Semoga sahabat saya ini cepat sembuh dan sentiasa dibawah rahmat Ilahi...

9 ulasan:

  1. komen sambil air mata kat pipi.. hanya doa yang mampu ku kirimkan semoga diringkankan rasa sakitnyer itu... semoga dia tabah menghadapinyer.. anaknyer kecil comeljer.. moga anaknya juga diberikan kekuatan untuk menjaga ibunya...

    BalasPadam
  2. MOGA SANISAH TABAH MENGHADAPI DUGAAN NI...

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kak..Tersentuh saya baca kisah ini..Semoga Kak Sanisah tabah hadapi ujian dariNya...Selamat Hari Raya kak

    BalasPadam
  4. assalam yatie..mesti kedatangan yatie memberikan semangat pada kawan yatie..

    BalasPadam
  5. iye lah kak...sayu rasanya. Syawal ni pun sy dpt jengok saudara mara yg sakit...yg patah tgn, sakit buah pinggang, sakit jantung...baru ni jiran sy lak asthma kesan sakit jantung...

    Semoga kawan akak diberi kesihatan yg baik & dpt beramal soleh...

    BalasPadam
  6. sedihnya...tapi moga dia dapat sihat macam balik,..insyaAllah...

    BalasPadam
  7. salam kak..

    semoga teman akak tu cepat sembuh ya..amin..selamat hari raya

    BalasPadam
  8. sedihkan bila rakan yg rapat dgn kita ditimpa musibah..moga sanisah n keluarga tabah lalui ujian ini.....

    BalasPadam
  9. Sedihlah CH baca ni...Dugan Allah tak dapat nak diduga kan Dia berhak menguji sesiapa sahaja...
    Moga dia akan sembuh nanti...Insyaallah

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)