Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 29 Ogos 2013

WHAT YOU SAY......




Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum... 
Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak.... 
Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...
Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram...
Ada aku peduli dah berapa lama isteri aku begitu setia menggosok kain bajuku...
Ada aku peduli bagaimana layanan yg isteriku dambakan dari aku seorang suami...
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku pulang kerumah dengan wajah kusam dan masam...
Ada aku peduli adakah wang yang masih bersisa utk isteri dan anakku ketika aku hendak kepergian...
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku tidak pernah menelefonnya ketika aku bertugas di luar...
Ada aku peduli berapa harga gincu jika isteriku ingin memerahkan bibir yang pudar ditelan masa...
Ada aku peduli bilakah kali terakhir aku menghadiahkan minyak wangi kepada isteriku...
Ada aku peduli bila kali terakhir aku membelikan pakaian utk wanita yg rela menjadi isteriku..menjadi ibu anak-anakku...
Ada aku peduli kenapa isteriku terlelap bersama linangan airmata....
Ada aku peduli jika isteriku terjaga di tengah malam kerana dengkurku......dan aku terus nyenyak tidur dibuai mimpi indah seorang lelaki....

Tiba-tiba aku MENJADI PEDULI dan MENGAMBIL PEDULI Ketika telefon isteriku berdering di malam hari...
Ketika isteriku mula belajar ber sms..dan berchatting...
Ketika isteriku kembali berhias seperti ketika aku mula jatuh hati padanya...
Ketika isteriku sanggup tidak makan malam kerana mahu menjaga badan...
Ketika isteriku tidak meminta lagi aku menjadi imamnya....
Ketika isteriku memilih tidur bersama anak-anakku.....
Ketika dia tidak lagi mencium tanganku ketika aku hendak pergi ...
Kini,aku baru ingin bertanya kenapa isteri aku dah tak peduli kat aku?

P/s : Tidak ada manusia yang sempurna baik suami ataupun isteri.Jangan mengharap dilayan seperti raja jika kita tidak pernah anggap isteri itu permaisuri hati kita. Jangan diharap bunga yang indah jika kita tidak pernah membajanya. Dan selalulah ingat,bila hati seorang wanita telah retak, dia boleh menjadi lebih keras daripada seorang lelaki- JANGAN SEGALANYA MENJADI TAWAR BARU NAK MENCARI GULA UTK KEMANISAN SEMULA....


p/s Saya ambil dari dari FB

9 ulasan:

  1. Kita hanya manusia biasa... :)

    BalasPadam
  2. wow.... kata yg menyentuh jiwa seorang lelaki.....memang banyak kebenaran dengan kata2 yg tertulis di atas.....kadang kita tidak menghargai apa di depan mata.....bila ia makin hilang baru sibuk nak mengejarnya.......

    BalasPadam
  3. jgn sampai ketika segalanya telah terlewat...ketika si isteri telah tiada perasaan cinbtanya...

    BalasPadam
  4. Sungguh kasih-sayang-persefahaman tidak boleh diabaikan kerana ia boleh menghancurkan tanpa kita sedari..

    BalasPadam
  5. iyerlah semua org tak sempurna

    BalasPadam
  6. Menyentuh hati lah Kak..
    sesungguhnya persefahaman mmg amat penting..saling ambil berat kan? ;)

    BalasPadam
  7. setuju kita sebagai manusia tiada yang sempurna...
    panjatkan doa mohon keberkatan...

    BalasPadam
  8. tak ramai yg tahu menghargai apa yg ada di depan mata...
    Ingatan utk diri sendiri juga, hargai org2 yang kita syg :)

    BalasPadam
  9. Alahai bestnya kata kata tu...Ni kalau isteri tgh bengang dengan laki sure best ni CH hehe...memang layan habis ...hehe

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)