Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 19 Ogos 2017

Apa Tanda Baby Hisap Ibu Jari Kaki



Orang tua selalu cakap 'baby hisap jari kaki tanda dia nak adik lagi'.

Now let me tell you guys a story.

Ada seorang perempuan,aku namakan Puan N.pregnant 5 bulan.bila scan 5D, nampak baby dia tengah hisap jari kaki.

Jadi doktor cakap apa tau?

'dia nak adik lagi lah tu....'

Tak tak.doktor tak cakap macam tu.mau kena lempang.hahaha.

Actually the fact is : baby adalah reflexologist pertama di dunia. Ha, tukang urut la senang katanya.

Nak tahu kenapa?

Sebenarnya, setiap kali baby menghisap ibu jari kakinya, baby sebenarnya sedang merangsang otaknya untuk berkembang. Setiap bahagian tapak kaki kita ada bahagian yang berfungsi terhadap organ tertentu. Jom kita tengok bahagian tapak kaki baby ni yg aku attach ni.

Sekiranya baby nak tumbuh gigi pulak, cuba tengok bahagian mana yang sering menjadi perhatian baby.

Ya, baby akan menarik-narik bahagian belakang telinga yang tidak gatal kerana di belakang cuping telinga mempunyai dental reflexes.

Subhanalllah. Hebat sungguh ciptaan Allah kan? Sebab itu kita perlu belajar sedikit sebanyak tentang urutan baby. Selain dapat memanjakan dan menenangkan baby, urutan juga dapat merangsang otak dan emosi mereka.

Sumber : Facebook

6 ulasan:

  1. SUBHANALLAH KEJADIAN ALLAH MEMBAWA ILMU-NYA

    BalasPadam
  2. Tq atas info ini.. baru tau.. πŸ˜„

    BalasPadam
  3. Terima kasih kak..info ni..jadi siapa yang stress asyik dimomokkan dengan nak adik lagi oleh orang sekeliling bila anak yang masih kecil hisap ibu jari kaki...dah lega..faktanya dah ada...tapi kalau ayah atau ibunya yang cakap........harap maklum.

    BalasPadam
  4. Oh baru tau...yalah biasanya mak2 kita kata gitu kan....kdg kebetulan je tu.

    BalasPadam
  5. ooo macam tu rupanya..jadi nya kalau baby syok hisap jari jangan halang dia la ye..hehe
    JanjiKita

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)