Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 10 Ogos 2012

IFTAR DI RUMAH SAYA PULA ^__^

Hari sabtu minggu kedua saya buat iftar dirumah saya, jemput adik beradik en suami kerana semuanya tinggal di sekitar shah alam. Dari pagi saya dah mula memasak lauk pauk dan kuih muih. Tambahan saya seorang jer yang masak sebab en suami kerja hari itu..

Bila dah siap hidang, tak sangka banyak yang saya masak dari pagi, tomyam ayam, sup tulang, kari kepala ikan merah, sayur kailan ikan masin, sayur pak choy,  ayam goreng berlada dan tauhu sumbat. Kuihnya pula saya buat puding keremal, puding roti marble coklat dan pavlova... buah-buahan pula anggur dan tembikai.. air yang di sediakan jus anggur...

Bila en suami tengok... banyaknya awak masak.. macam-macam jenis... ehe saya senyum ajer.. tak sangka itu hasil saya dari pagi...

Puding roti marble coklat.. buah pula anggur ..

Puding karemal yang kecik aje sebab kuning telur buat pavlova 

Kari kepala ikan merah, tauhu sumbat, ayam goreng berlada,
tomyam ayam dan sup tulang

Pavlova saya si jantung hati..
saya bubuh sikit jer buah takut runtuh lagi
bila nak makan bau tambah buah banyak2 :))
Adik ipar saya bawa puding jagung dan air asam boi.. solat jemaah maghrib dulu baru lah menjamu selera...

2 ulasan:

  1. alhamdulillah.. byknye makanan. nampak enak sungguh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur, alhamdulillah berkongsi rezeki bersama adik beradik, masak mcm jenis tapi kuantiti sikit namun dpt juga bungkus bwa balik oleh mrk. terima kasih singgah.ummuhanis.

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)