Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 2 Oktober 2012

Goreng Cempedak.. puas hati Nabil

Kegemaran si Nabil ni bila dapat goreng cempedak... sangat yummy katanya.. tambahlah dia suka makan macam tu tak payah goreng... saya takut kembung perut jer makan mentah macam tu kan.

Jemput minum petang :D
Isi sangat cantik.. tiada yang busuk, saya beli pada kawan satu kerja. Baru harga RM8 sebiji.. saya beli 2 biji sebab nak memenuhi kehendak budak 3 orang ni yang suka makan macam tu jer ...

Penuh isi nya

besar dan bulat tu.. :)

Sangat yummy... :)

Yang kecik tu

Yang besar buat goreng

yang kecik buat makan macam tu..

Ambil resepi cempedak goreng rangup dari Dapur Ku Sayang.. memang ranguplah.. cubalah kawan-kawan.. sedap sangat

CEMPEDAK GORENG RANGUP

 Resepi : Dayang Jack










Bahan-bahannya :
·         buah cempedak ranum secukupnya 
batter :
·         1 cawan tepung gandum
·         1 sudu besar marjerin
·         1 sudu besar gula
·         1 cawan air sejuk (dari peti ais)
·         sedikit garam dan pewarna kuning
Cara-cara :
  1. Blend semua bahan batter hingga sebati. 
  2. Sediakan minyak secukupnya untuk menggoreng. Apabila sudah cukup panas, celupkan buah cempedak ke dalam adunan dan gorenglah hingga keemasan. Toskan setelah digoreng. 

4 ulasan:

  1. assalam yati..acik pun suka sangat dengan goreng cempedak ni..anak2 pulak..belum goreng pun suka makan..murah nya yati..sebiji RM8..acik kalau beli sampai 22 ringgit sebiji..dah teringin beli jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'Salam Acik..

      Sebab murah tu yang beli sampai 2 biji acik.. sebelum ni yati beli pun RM 20++ juga acik... dah si Nabil ni beriye nak sangat beli jugak kan :D

      Padam
  2. betullah kak...murah betul.....mungkin sebab kawan kot....????
    yan cempedak nie kalau goreng tu ....makan juga kalau makan macam tu tak boleh nak telan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang Yan... kawan akak ni ada pokok cempedak sendiri di rumah ayahnya.. sebab tu dia jual murah ajer :D

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)