Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 31 Oktober 2012

Lai Chi Kang Rumpai Laut (kolagen asli) yang sangat yummy ^__^S

Jom kita minum manisan rumpai laut yang sangat yummy ini... terbaeekkk. Banyak khasiat rumpai laut (kolagen asli) ni... 

Manisan rumpai laut yang yummy ^__^

Sesudah di rendam jadi kembang  yang sangat canteek :P

Bahan-bahan nya Rumpai laut, fungus, manisan kundur,
kismis, biji teratai, kurma china, gula merah dan longan kering
 Resepi ni saya olah dari penyediaan air laicikang  saja dan saya ubah suai mengikut cita rasa saya.

RESEPI MANISAN RUMPAI LAUT (KOLAGEN ASLI)










Bahan-bahannya:- 
15 biji kurma china
15 biji longan kering
15 biji kacang teratai (lotus) (rendam)
15 gram gula batu
10 gram gula merah
5 gram snow fungus
1 litter air
35 gm rumpai laut (belum rendam)

Cara-caranya :-
1) Cuci dan rendam rumpai laut semalaman. Ia akan kembang seperti gambar diatas.
2) Potong rumpai laut kecil-kecil.. lebih kurang 1 inci
3) Panaskan air sehingga mendidih kemudian masukan bahan diatas (kecuali rumpai laut) selama 1/2 jam.
4) Matikan api dan biar air menjadi suam sedikit baru di masukan rumpai laut yang dipotong kecil.
5) Sedia diminum semasa suam atau pun sejuk..

Saya sekarang sedang menjual rumpai laut ini.. jika ada yang berminat boleh menghubungi saya seperti yang tertera di bawah :)



RM20.00 (100gm)kos pos laju RM6.00
Rumpai dan bahan laici kang

RM 15.00 (100gm)kos pos laju RM6.00
Rumpai Laut (kolagen asli)

RM 5.00 (30gm)
Rumpai Laut 

Khasiat rumpai laut


Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.

KOLAGEN - 10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu dan 24% kolagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.

ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.


Rumpai laut mempunyai kandungan iodine yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang. Ia turut memiliki banyak vitamin dan mineral penting untuk tubuh seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, omega 3 dan antioksidan. Kandungan serat yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.


SANGAT DISARANKAN UNTUK MEREKA:

-bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis, kegatalan)
-luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
-warga emas, sakit terlantar/uzur (untuk memulihkan tenaga)


KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

 Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormone

 Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan


 Memejalkan payudara, otot dan punggung


 Menyihatkan rambut dan kuku

Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid

Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur

Mengurangi selulit

Memberi tenaga

Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang

Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis

Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot

Merawat penyakit gout

Mencegah kanser/tumor

Menurunkan tekanan darah tinggi

Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik

Anti bakteria/kulat

Merawat anemia

Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh

Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)

Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit

Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut dan menutup semula lubang-lubang jerawat

Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka

Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)

Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas

Menberikan rasa kekenyangan (diet)

Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)



Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.



CARA BASUH DAN PENGGUNAANNYA

1.Basuh kolagen mentah, ramas-ramas seperti basuh beras sebanyak 5-6 kali
2.Rendam kologen mentah yang telah dibasuh semalaman
3.Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali dan toskan
4.Campur sekitar 100gram kologen mentah dengan 2 liter air kosong untuk direbus
5.Rebus dengan api perlahan dalam 30-45 minit. Kacau hingga hancur
6.Boleh juga dicampurkan dengan madu/gula batu/gula merah/ginseng



CARA PENYEDIAAN:

Sepaket/separuh kolagen mentah perlu dibasuh beberapa kali (seperti mencuci beras) sebelum direndam semalaman. Selepas semalaman, basuh lagi beberapa kali untuk menghilangkan sisa masin air laut atau kotoran melekat lalu ditoskan. Kemudian rebus ia sehingga mendidih bersama 2.5 liter air selama 15-20 minit. Sejukkan ia dalam beberapa bekas dan simpan di dalam peti sejuk (bukan diruang sejuk beku). Rupa ia bila sejuk seperti jeli/agar2. Ambil beberapa sudu setiap hidangan pada masa pengambilan yang disarankan. Ketahui cara penyediaan lebih lanjut 

CARA PENGAMBILAN:

- Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan selepas di masak semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah jam sebelum sarapan (waktu terbaik kolagen diserap tubuh tika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam).

- Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam jus minuman/buah untuk memberikan perisa yang enak/lazat.

- Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafein/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, kolagen dan glutathione (agen pencerah) dalam badan kita.

-Perlu perbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen oleh badan.


CARA MEMBUAT MASKER PURE MARINE COLLAGEN 

1.Selepas rumpai laut direbus, tapiskan terlebih dahulu
2.Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum
3.Bersihkan muka terlebih dahulu
4.Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab)
5.Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit
6.Basuh muka dengan air suam sehingga bersih
7.Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah & tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali

p/s Sumber info dari ihsan google terima kasih yang menyumbang..




Sekiranya berminat untuk membeli rumpai laut ini sila email di 

cahaya2569@gmail.com
Yati 019 3880499

12 ulasan:

  1. salam kak yati.....
    sedapnya rasa basah je....tekak nie.....walaupun belum minum.....
    p/s kak yati yan berminat la....dengan colegen rumpai laut tu macamana nak hubungi kak yati nak info lebih lanjut......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam yan,

      Memang sedap yan.. yang penting khasiatnya.. :P

      p/s yan boleh hubungi akak di 0193880499 atau email cahaya2569@gmail.com

      Padam
  2. bila minum laicikang badan terasa sejuk jer...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ditambah pula dengan kolagen rumpai laut ni Pm... lagi-lagi berkhasiat :D

      Padam
  3. laicikang ni minuman fav hb QH...biase kalau teringin oder saje kt kedai...
    tq dgn info mngenai rumpai laut tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap QH... disamping itu boleh menyejukan badan..

      Sama-sama.. info tu diambil dari en goggle jer :))

      Padam
  4. nadiah yang picky eater ni memang payah la nak mencuba minuman macam ni >_<

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang Nadiah.. ada-ada orang susah nak makan kalau lihat benda pelik macam ni... kat ofis akak pun ada tanya.. sedap ke.. bila akak buatkan dan dia org rasa kelazatannya terus order rumpai laut ni pada akak :D

      Padam
  5. Assallamualaikum...

    Wahhh..Naz suka air laici kang ni... Nanti Naz contact di fb akak ye.. Bestnya kalau boleh buat sendiri banyak2 di rumah... Naz anak beranak suka sgy makan + minum air ni..

    BalasPadam
  6. Huhuhuuu... tak boleh anta msg kat fb akak la.. Nanti cer akak add Naz di fb ye kak. Serious ni nak beli set lai chi kang tu...

    BalasPadam
  7. nampak sedap :) rasa lai chi kang rumpai laut ni sama dengan lai chi kang biasa atau x ye? sebab ada kawan kata rumpai laut hanyir..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)