Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 10 Jun 2017

KEK COKLAT GUNA BLENDER

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya. 
Tadi leka melayan FB..
Sekali keluar resepi kek coklat ni.. sonang bonar buek inyo.. guno blender jo..πŸ˜‚πŸ˜
Tak bulih nak bagi alasan yo Azimah.. rajin dgn tak rajin yo..😊
Murtabak biskut den tak cubo laieπŸ˜†


Cara mudah buat kek coklat, tak perlu mixer tak pening kepala.. hanya guna blender sahaja..

Bahan2:
1 cwn serbuk koko
1 cwn susu pekat
1 cwn susu cair
1 cwn gula
1 cwn minyak
3 biji telur

- semua bahan kat atas masukkan semua dalam blender dan kisar selama kurang 5 minit. Panaskan air dalam periuk kukusan.

Bahan2 ayak:
1 1/4 cwn tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder
- adunan yang telah dikisar dimasukkan dalam bekas dan masukkan tepung. Kaup balikkan. Tapis dan letak dalam loyang. Kukus 45 minit dgn api sederhana. Nak tau masak cucuk ngan garfu kalau x melekat dh masak

Sumber resepi : Suhana Aziz

9 ulasan:

  1. Wah senang sangat ni yatie...boleh cuba ni.Akak suka kek kukus ni walaupun xsuka manis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama dgn saya..
      Suka kek kukus..
      Lembut dan lembab..
      Kalau bakar tu kering..

      Padam
  2. Weh sonang bebona nih, mesti3x try nih, Jap den save dulu yo, rayo kang den buek bawak balik umh mentuo. Ekau nogori dekrah mano, kang dtg rayo Rembau yo, pm2x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ghumah mertuo dekrah monceh zimah..
      Felda Bukit Jalur..
      Boleh den roger2 singgah rayo rombau tu ..

      Elok dibuek utk mertuo tu mah..
      Sayang mertuo kek awak πŸ˜†πŸ˜˜

      Padam
    2. Eh! nikah ngan org bukit jalor ko Yati... ese dulu ado sodaro duk kek sano... ni dah takdo laie... dah moninga. hehehhe...

      Tapi memang senang dan mudah je nak membancuh adunan kek coklat ni kan... saya pun kalau buat kek mmg cari resipi yang mudah2 je... janji sedap.

      Padam
    3. Iyo sweetie..
      Jodoh urang felda bukit jalor..
      Ohh ado sedaro di Jalur yo..
      Dah byk bonar yg moningga..
      Ni pun yg tingga genarasi keduo..

      Tu lah ..
      Tengok sonang bonar..
      Tu yg save dulu resepi..
      Esuk2 kito buek..

      Padam
  3. seronok nya resepi takyah guna mixer. bercinta nak basuh pemutar mixer tu hehehehe

    BalasPadam
  4. pernah buat gini, memang mudah sangat

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)