Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 3 Julai 2015

BISKUT SARANG LEBAH

Assalamualaikum kekawan..
Salam petang yg ceria.. hehehe ini biskut raya 2015 yg saya nak cuba buat pulak.. apa lagi hasil sekodeng FB jugak ni.. tengok macam sedap jer kan.. pastu macam mudah jer nak buat :)




BISKUT SARANG LEBAH- RESEPI KUIH RAYA 2015
Bahan-Bahan: Emotikon smile
================================================.
1 cawan butter.
1/2 cawan gula perang.
2 sudu kecil gula aising.
1 sudu teh esen vanilla.
2 sudu b.susu tepung.
1 biji kuning telur.
3 sudu b.tepung suji.
Secubit garam.
1 cawan t.kek
1 cawan t.jagung
1 cawan t.gandum
1/2cawan badam hancur.
================================================.
Caranya.Emotikon smile
Pukul butter dgn gula,masukkan kuning telur,esen vanilla,secubit garam..kacau hingga sebati..masukkan susu tepung,suji,badam hancur dn masukkan kesemua tepung,sehingga menjadi doh,,canai doh dn terap dgn acuan yg digemari,,sapukan kuning telur dn taburkan dgn kekacang,kuaci hijau dn putih serta bijan hitam,,bakar pada suhu 140' bakar selama 25 minit.
Nota:Ramai yg bertanya tepung suji tu mcmna,mana nak beli?
Jawapan:Boleh cari di pasaraya atau kedai bekery pasti ada.Selamat Mencuba
================================================.
Dikongsi Oleh: Rohani Ronnie
Sumber: https://www.facebook.com/rohani.ronnie

9 ulasan:

  1. dolu femes ngan roti sekarang kuih pulok kan kakak

    BalasPadam
  2. mcm2 jenis biskut dgn nama baru muncul th ni...

    BalasPadam
  3. sedap wooo.. SB nak satu..angin M sedang melanda satu badan ni..hihii

    BalasPadam
  4. sedap ni.nk buat je malas klu byk bahan2 ni hehe

    BalasPadam
  5. sedap sangat ni..ada masa mesti cuba..

    BalasPadam
  6. Tak beli bahan nak buat kuih lagi kita CH....entah bila agaknya. Budget lum approve lagi haha....
    Kat rumah ni biskut Raya kurang makan, tu yg mls nak cuba macam macam, ada tak de pun choclate chip .....tu mmg kena buat

    BalasPadam
  7. Yang saya tau roti rupanya biskut pun ada yerk. Hebatlah si lebah ni. Habis namanya jadi kuih muih dan roti ~_^

    Saya memang tak buat kuih rayalah,CH. Saya tunjuk aje. Tengah kira duit ni cukup ke tidak dah semuanya nak tunjuk aje dengan jari ^_^

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)