Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 20 Disember 2013

:: NABIL DAN LAWATAN MUZIUM KESENIAN ISLAM

Assalamualaikum kekawan dan jumaat yg penuh berkat untuk kita semua.. ^__^

Hari ni entri pasal Nabil pergi lawatan ke Muzium dan Yayasan Restu Shah Alam, pada hari Rabu baru ni... beriye dia minta untuk pergi dia kata sekarang tengah pameran Kesenian Islam , ada barangan Nabi Muhammad S.A.W dan lain-lain nabi mama... bolehlah Nabil pergi ye... jadi saya benarkan dia pergi.

Balik jemput dia petang di tadika, apalagi tentu ceritanya pasal lawatannya di Muzium tu..

Mama : Seronok ke pergi lawatan tadi

Nabil   : Seronok mama, ada banyak cerita dan gambar barangan nabi tau mama, ada songkok nabi, baju jubah nabi, tempat tidur nabi, tempat solat nabi, mama nak tahu nabi tu besar tau mama...

Mama : Ye ke, besar ke nabil tengok baju nabi tu?

Nabil : Ye mama, baju nabi ada dua  putih dan hijau, nabil tak ada jubah warna hijau, nanti belikan nabil jubah warna hijau tau... tapi nabil takut sikit tengok baju nabi tu..

Mama : Kenapa nabil takut pulak ye...

Nabil : Entahlah kenapa... nabi tu rupanya macam mana ye mama?

Mama : Rupanya segak, kacak, kulit putih kemerahan, itu yg mama baca dalam sirah nabi...

Nabil : Ohh macam tu ye mama... 

Pagi esok bangun tidur, masa tu saya baru selesai solat subuh dengan abahnya... kami tengok Nabil tersenyum...

Nabil : Mama malam tadi Nabil mimpi Nabi Muhammad.. sambil tersenyum ceria..

Tergamam saya dan en suami

Mama : Macamana rupa nabi ?

Nabil : Hensem sangat.. segak, baik tersenyum jer pegang nabil...

Abah : Nabil jumpa kat mana?

Nabil : Dalam gua, kat dalam gua tu ada tulisan arab, pastu nabi bawa Nabil bawa pergi rumahnya untuk solat... tempat Nabi tu wangi sangat dan kemas ajer...

Abah : Syukur Alhamdulillah nabil dapat mimpi jumpa nabi, hanya orang terpilih jer dapat mimpi tau..

Nabil : Mama duit nabil dalam tabung haji ada berapa, nabil nak pergi Mekah, boleh ziarah makam Nabi..

Mama : InsyaAllah jika duit nabil dah cukup kita pergi ye..

Allahu Akhbar  beruntung nabil kata hati saya... dahulu masa pertama kali saya menunaikan umrah, pada malam selepas menziarah makam nabi di Raudah saya hanya bermimpi nabi yang hendak masuk ke masjid , dalam mimpi saya tu saya mengambil sepatu nabi untuk di susun di tepi pintu, saya lihat kaki nabi berwarna putih kemerahan, ketika itu nabi memakai jubah berwarna hijau.. namun saya tidak sempat untuk mendongak memandang kewajahnya... nabi melangkah masuk... bila saya terbangun satu perasaan yg indah didalam hati saya... terus saya bangun mandi untuk segera ke masjid Nabawi, masa saya pergi tahun 1999 tu, masjid hanya buka pada pukul 4.30am iaitu 10 minit lagi hendak azan subuh... pagi tu sekali lagi saya pergi ke Raudah untuk mengucapkan selamat tinggal dan akan pergi ke Mekah pula untuk menunaikan umrah... 




Nabil dah ada jubah putih, sekarang nak jubah hijau...



Betul serupa ini sepatu nabi didalam mimpi saya tu... 





p/s Gambar dari Google lah kan... nabil kata dalam Muzium tu tak boleh ambil gambar lah mama..:)




5 ulasan:

  1. ya Allah...beruntungnyaaa....seronoknya nabil ye

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah... beruntung Nabil mimpi dpt jumpa Nabi...harapnya kecintaanya pd Rasulullah akan kekal selamanya..amin! :)

    BalasPadam
  3. Sesungguhnya telah dikatakan kalau kita bermimpi rasulullah itu adalah benar kerana syaitan dan apa juga tidak dapat berbuat utk menyerupai baginda.

    Beruntunglah Nabil.

    BalasPadam
  4. SubhannAllah..bertuahnya adik Nabil dapat mimpi bertemu rasulullah,semoga adik Nabil mendapat shafaat dari mimpi tersebut amin..

    BalasPadam
  5. Allahuakbar, beruntungnya nabil…
    Pandai dia request minta jubah hijau pula… mama kena cepat2 cari tu :)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)