Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 2 Disember 2013

Petik Buahan Dirumah Mak :)

 Assalamualaikum kekawan semua... semoga sihat sejahtera :)

Nampak sangat tak tau apa nak buat tajuk entri tu, pagi isnin ni macam blur jer sikit... ehe :)
Petik buah manggis ni pada hari ahad lepas di rumah mak... buat masa ni hanya buah manggis yang dulu masak... Alhamdulillah tahun ni merasa, kalau tidak rezeki sang monyet jer :D

Si manggis yg putih bersih didalam walaupun luar kulitnya hitam... 

Mana yang rendah boleh dipetik dengan tangan... yg tinggi terpaksa menyambung tangan dengan galah pulak :P


Inilah sebahagian hasil petikan kami petang tu... puas makan.. dan dapat juga memberi mak ngah dan bawa ke ofis...

Ini pula buah pulasan yg sedang menunggu untuk masak, dah nampak sedikit warna merahnya... kata mak dalam bulan depan masak lah semua tu ... yeahhh tak sabar lak nak tunggu buah ni masak sebab peberet saya ni :D


Buah rambutan mak ni pun dah mula nak merah masaknya... mak kata dalam dua minggu masaklah ni tapi pokok rambutan mak ni banyak semut tapi isinya sangat manis dan tebal... suka ambil yg ni dari rambutan mak yg warna kuning tu..

Dan juga melihat si kecil ini, anak adik saya yg baru lahir pada oktober itu hari dah sebulan kot masa ni... baby girl Hadrah Safiyah nama diberi semoga menjadi anak yg solehah...




14 ulasan:

  1. Rumah kampung hubby kakak pulak Yati lebih banyak yg jadi habuan monyet dari kita tuannya. Sejak MIL kakak meninggal memang dah tak ada org waktu siang (SIL kakak kerja) Jadi kalau pokok rambutan tu bawah pokok dah macam karpet dgn kulit rambutan bersepah dek kekahan monyet.

    Kakak suka manggis pun tak dapat merasa banyak...

    BalasPadam
  2. salam yatie..emm bestnya...segar dri ladang..suka manggis

    BalasPadam
  3. sedapnye buah manggis..hitam2 si tampok manggis..wp hitam,isinya manis..

    BalasPadam
  4. sedappnya ..paling suka manggis kak...
    kat rumah mertua di melaka ada juga dusun.. cuma jarang balik, jadi jarang lah merasa hasil dusun mak...hehe

    BalasPadam
  5. Wow, trbaik dr ladang tu.

    BalasPadam
  6. wow....banyaknya buah2an tempatan.....bolehlah hantar sini sikit he heee......

    BalasPadam
  7. wahh..banyaknya manggis!!..best kan sambil petik sambil makan
    yati..timbang sekilo hehe..

    BalasPadam
  8. jeles ni...fresh lagi...bole terus makan manggis tuh....bestnya

    BalasPadam
  9. masa adik mengandung nak cari manggis punyalah payah... pokok manggis kat kampung dah kena tebang...

    BalasPadam
  10. Wah manggis! Feberet ibu yusuf ni..

    BalasPadam
  11. sedapnya buah manggis… teringat masa kecik2 dulu.. suka panjat pokok manggis… skrang semua pokok2 tu dah xde :(

    BalasPadam
  12. Kak oiii......... saya nak manggis..... saya sukaaaaaaa manggis

    BalasPadam
  13. Wah....jelesnya tgk manggis tu sedapnya...uhuhuhu... Tgk akk panjat pokok manggis terigt cter dolu2 saya suka pnjat pokok rambutan hihihihi

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)