Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 22 Julai 2016

Doa Ketika BERSEDEKAH.. Jom Kita Amalkan..

Assalamualaikum kekawan..
Salam Jumaat yg barakah.. semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya..

Sumber : Google

Masa tu first time jumpa dengan maulana jamal di majlis kahwin Ustaz Khann Da'ie .. Saya tau beliau ni adalah guru kepada isteri saya masa di madrasah.. Maulana jamal ajar isteri saya kitab bukhori.. Masa saya kawin dengan isteri saya hari pertama..
Isteri saya minta satu permintaan "boleh saya minta sesuatu ngan awak?" Saya terdetik dalam hati "aik.. Baru je kawin dah nak permintaan?" Maklumlah kami x pernah kenal.. Hehe saya kata apa dia? "Saya minta awak buat hubungan baik dengan semua ustaz2 saya.. Sebab saya sayang ustaz2 yg pernah ajar saya agama sampai jadi alimah"
Allahu.. Saya ingat nak minta apa tadi.. Saya kata insyaAllah.. MasyaALlah dalam hati saya kalau lah semua pelajar malaysia ada sifat dengan guru macam ni.. Buat hubungan dengan cikgu2 yg pernah ajar kita dulu..Berkatnya hidup..


Saya sapa ustaz "Assalamualaikum.. Ustaz.. Ustaz jamal kan? Saya suami kepada anak hj aris bangi..bleh saya dudk makan sekali ngan ustaz?" Ustaz kata owhh masyaAllah silakan2.. "Anta motivator pelajar ya?" Aik.. Saya peranjat macamana ustaz tau.. Saya kata "sikit2 la ustaz belajar2 cakap depan pelajar.. Doakan saya ustaz.."
Ustaz jamal terus bagitau saya "kalau anta bagi ceramah dengan mak ayah.. Boleh anta bagitau mereka benda penting ni? Sangat penting..!"
Saya kata "masyaAllah ustaz boleh.. Apa ek ustaz?"

Ustaz jamal kata "bagitau semua bapa.. Buat amalan ni.. Setiap kali keluar rumah tolong bagi sedekah.. Kat masjid ke atau kat madrasah secara sembunyi.. Masa masukan duit dalam tabung rm1 ke rm10 ke.. Masa tu niat dalam hati.. YaAllah. Pecahkanlah batil2 (kejahatan) dalam diri aku, isteri aku, dan dalam diri anak aku.. YaAllah.. Pecahkanlah batil2 yang ada di keliling aku, keliling isteri aku, dan keliling anak aku.. Sbab apa.. Sebab begitu banyak batil2 kejahatan2 yg ada yg kita susah nak kawal zaman ni.. Hanya Allah boleh bantu.. Sebab apa masa sedekah.. Sebab masa sedekah secara sembunyi dalam hadith sebut masa tu dapat memadamkan kemurkaan Allah.. Masa tu kita niat insyaAllah niat kita dimakbulkan.."

Saya tak terfikir.. Bila ustaz jamal cakap macam tu.. Sya baru terfikir.. Begitu banyaknye sekarang ni batil2 yg berlaku di keliling kita.. Anak2 dengan terdedah dengan website2 yg x elok.. Wifi dan sebagainya.. Suami pulak terdedah dengan perkara2 yg menjadi sebab maksiat.. Isteri hari ni berapa ramai yg dikelilingi kebatilan.. Bermesra dengan suami orang.. Bergelak ketawa di office.. Suami terdedah boleh bergalak dengan isteri orang.. Benda2 ni semua kita xleh nak kawal.. Susah nak kawal..

Hanya denagn amalan shj
minta Allah pecahkan..,YaAllah.. Ampuni dosa kami..

Ustaz jamal bgaitau lagi.. "Amalan ibu pula.. Setiap lepas solat fardhu... Doa benda yg sama.. YaAllah. Pecahkanlah batil2 (kejahatan) dalam diri aku, suami aku, dan dalam diri anak aku.. YaAllah.. Pecahkanlah batil2 yang ada di keliling aku, keliling suami aku, dan keliling anak aku.. Sebab doa ibu ni sangat makbul dan doa pula lepas solat fardhu.. Hadith nabi sebut doa sangat makbul leps solat fardhu.."

YaAllah.. Saya rasa nasihat ni sangat penting dan berguna utk saya dan isteri saya dan semua orang.. Lepas makan saya terus amek buku nota dan terus salin apa yg ustaz jamal bagitau saya.. Setiap kali saya ceramah parenting di sekolah2 saya x pernah lupa utk bagitau perkara ni pada ibu bapa..

YaAllah.. Jagalah anak2 kami untuk kami.. Jauhkanlah anak2 kami isteri suami kami daripada maksiat dan dosa.. Kami x mampu yaAllah.. Kami lemah.. Dhoif.. Ampunilah kami... Amiiiin

Boleh tag share untuk suami atau isteri kita.. Terus buat amalan ni..

Motivator Ummat,
Ustaz Khailil Razak
Bb Bangi

Sumber : WhatsApp

23 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga dengan sedekah dan amalan kita dapt memecahkn kebatilan yg ada di sekeliling ktaa... zman ini penuh dgn cabaran, fitnah.takut rasanya... TQ kak berkongsi entry ini.. sama2 lah kta amalkan...

      Padam
  2. Terima kasih atas info ni.. baru tahu pasal sedekah niat yang pecahkan batil ni.. insyallah boleh dipraktikkan..

    Blogwalking Sini, Jom Baca Artikle Ini,

    Review Antivirus Bagus Untuk Android Article

    BalasPadam
  3. DOA YG AMAT BAIK DIAMALKAN TKSH PERKONGSIANNYA.

    BalasPadam
  4. Betapa iman menjadi benteng buat kita seisi keluarga dan umat Islam keseluruhannya. Environment sekarang semakin rigid, masing-masing kena ada rasa tanggungjawab menjaga keluarga masing-masing. Doa dan usaha kena seiringkan.. kakak pun takut sebenarnya Yati. Takut ada yg terlepas pandang kelak di 'sana' Allah tanya tak terjawab.

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah kak.. terima kasih share benda ni.. Bertambah ilmu saya hari ni. Insya-allah sama2 kita amalkan. Allah takkan kecewakan hambaNya

    BalasPadam
  6. Bertambah pengetahuan bab sedekah kak Yati...tq
    Moga ia menjadi amalan bt Nur, in sha Allah..

    BalasPadam
  7. Terima kasih berkongsi, jom sama-sama kita bersedekah ;)

    BalasPadam
  8. Semoga kita mengamalkan sedekah sembunyi. Terima kasih yati kongsi cerita.

    BalasPadam
  9. Semoga kita mengamalkan sedekah sembunyi. Terima kasih yati kongsi cerita.

    BalasPadam
  10. perkongsian yang berguna ...bersedekah dengan ikhlas ,niat kan semua kebaikan Insyallah Allah mendengar permintaan kita kan yatie.

    BalasPadam
  11. insyaallah akan ingt,
    sedekah lah satu-satunya harta yang halal dari kita.

    BalasPadam
  12. selalu bersedekah, tak pernah doa gitu
    nice sharing kak

    eh kak, kad raya saya sampai dak?

    BalasPadam
  13. Terima kasih atas perkongsian yang berguna ini kak.

    BalasPadam
  14. Tq CH....insyaallah akan ku tambah dlm doaku. Moga Allah merahmati mu atas penyampaian ilmu yg berguna ini...

    #Kusudahjiwang hihi....

    BalasPadam
  15. tqsm atas perkongsian y penuh bermanfaat ni..

    BalasPadam
  16. Nice sharing kak.. Terima kasih kak berkongsi perkara sebegini :)

    Done follow akak #492 Salam perkenalan kak :)

    BalasPadam
  17. Perkongsian yang bermanfaat.
    Tq.

    BalasPadam
  18. Terima kasih CH berkongsi ilmu yang baik macam ni. Baru baca bab bapa aje saya terus kopipes hantar pada suami saya!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)