Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 26 Julai 2016

Senyum Petang :: CIKGU MEMANG BEST πŸ’ͺπŸ‘πŸ‘❤😊

Salam petang yg ceria kekawan :)




πŸ‘¦ *_MURID OH MURID_*πŸ‘©

*_7_* _soalan ~harian~ hairan drp anak murid bila disuruh buat latihan atau kerja sekolah._

*1*. _Cikgu, kena selang ke?_
*2*. _Buku apa cikgu?_
*3*. _Cikgu!!! tulis kat mana?_
*4*. _Tak cukup, boleh sambung sebelah dak cikgu?_
*5*. _Tajuk dia apa?_
*6*. _Cikgu, kena salin semua ke cikgu?_
*7*. _Cikgu, kena garis ke?_

😁 *_Situasi 1_*
*_Murid_*  : _cikgu, kena salin ke yg dekat whiteboard tu?_
*_Guru_*   : _ehhh....tak payah salin....tgk je...lepas ni angkat whiteboard ni pi fotostat kat pejabat._

πŸ˜† *_Situasi 2_*
*_Murid_* : _cikgu buat sekarang ke?_
*_Guru_* : _tak.....buat tahun depan._

πŸ™„ *_Situasi 3_*
( _guru sedang menulis di whiteboard_ )
*_Murid_* : _cikguuuu..... tepi sikit..... tak nampak._
*_Guru_* : . . . . . 😑😑😑😑

😝 *_Situasi 4_*
*_Murid_* : _cikgu kalau tak cukup boleh sambung muka surat sebelah tak?_
*_Guru_* : _tak boleh..... sambung kat meja.... tak pun sambung kat atas baju kamu._

😞 *_Situasi 5_*
*_Guru_* : _siapa dah siap?_
*_Murid_* : _saya blm lg cikgu!_
~~~~~
*_Guru_* : _siapa blm siap?_
*_Murid_* : _saya dah cikgu!_

πŸ˜„ *_Situasi 6_*
*_Guru_* : _ok, buka mukasurat 58, baca dan catat dlm buku nota mengikut pemahaman kamu sendiri._
*_Murid_* : _cikgu, kena baca ka?_
*_Guru_* : _dak... tak payah baca. Koyak mukasurat tu. Bubuh dlm ayaq... pastu hampa minum ayaq tu.._
*_Murid_* : _cikgu ni.. tanya pun tak boleh...._

πŸ˜› *_Situasi 7_*
*_Guru_* : _Ok... keluarkan buku dan salin nota kat dpn ni._
*_Murid_* : _cikgu, salin kat dlm buku ka?_
*_Guru_* : _tak... salin kat atas dahi kamu._

😩 *_Situasi 8_*
*_Guru_* : _semua dah dpt kertas soalan?_
*_Murid_* : _dah cikgu..._
*_Guru_* : _ok, kamu ada 1 jam 30 min utk jawab soalan peperiksaan ni. Boleh mula sekarang._
*_Murid_* : _dah boleh mula ka cikgu?_

πŸ˜“ *_Situasi 9_*
*_Guru_* : _esok ada jamuan raya... jd esok mai sekolah pakai baju raya._
*_Murid_* : _cikgu, esok ada pj, nak kena pakai baju pj tak?_
*_Guru_* : _ya Allah.... ampunilah dosa hamba Mu ini..._

πŸ˜’ *_Situasi 10_*
*_Guru_* : _masa ada lg 15 min. Siapkan latihan sekarang dan hantar._
*_Murid_* : _cikgu, kalau tak siap?_
*_Guru_* : _buatla dulu.... baru tahu siap ka tak..._
*_Murid_* : _kalau tak siap jugak?_

πŸ˜… *_Situasi 11_*
*_Guru BM_* : _Buat latihan pengukuhan ni dlm buku kamu._
*_Murid_* : _cikgu, buat latihan ni dlm buku apa?_
*_Guru BM_* : _buat dlm buku matematik na...._
( _Faham pulak... terus keluarkan buku BM_ )

✏ *_Sesungguhnya mendidik memerlukan kesabaran yg tinggi.

Sumber : WhatsApp.

p/s Kebizian melanda .. nanti saya BW ye :D

16 ulasan:

  1. Ank2 murid skrg makin bijak berkata2..
    Tu yg cikgu perlu lg bijak...
    Mmg memerlukan kesabaran jd cikgu ni huhu

    BalasPadam
  2. macam2 kerenah anak2 murid ni kan, cikgu2 perlukan kesabaran yang tinggi

    BalasPadam
  3. Kakak maca baca WA ini pun gelak sendiri Yati
    Teringat zaman kita sekolah dulu lebih kurang aje pun:)

    BalasPadam
  4. Hihi...mcm mcm ragam. Kadang tu soklan mmg lurus bendul betul. Ke budak budak sekarang ni mmg cenggitu sekarang ni. Atau kah cikgu sekarang ni kena jawab loyar buruk baru budak budak faham....
    Huh....pening nak cari penyelesaiannya

    BalasPadam
  5. kelakar betui ... tinggi betui kesabaran cikgu kan ....

    BalasPadam
  6. jadi cikgu ni kena jer sabar dgn anak2 murid kan??.. hehehe

    BalasPadam
  7. Budak2 sekarang berani loyar buruk dengan guru.Masa zaman akak sekolah dulu semua kecut cam tikus bila cikgu masuk kelas,lagi lh yg memang garang.

    BalasPadam
  8. Guru perlu mempunyai kesabaran yang tinggi melayan karenah pelajar.

    Anak2 murid saya ok aje sebab semuanya bisu. Pokok getah.

    BalasPadam
  9. Lucu..kadang bila sepupu PC cerita tentang anak murid dia boleh kejang perut ketawa kak...kadang tu cikgu nak marah pun tak jadi..

    BalasPadam
  10. mcm mcm ragam kan....tapi cikgu mmg pengalaman yang indah...

    BalasPadam
  11. haha, cikgu2 kena banyak bersabar
    mak sedara saya cikgu BM Thn 1, katanya pada murid...lepas satu ayat titik noktah. anak muridnya buat lepas satu perkataan noktah, satu perkataan noktah...
    ayoyo fengsan cikgunya..

    BalasPadam
  12. banyak2 sabar ya cikgu2 sekalian..bvkn mudah menghadapi ragam budak2 zaman sekarang

    BalasPadam
  13. hee. kenangan zaman sekolah dulu

    http://jarikontot.blogspot.my/

    BalasPadam
  14. Aduhai! Gelak sorang-sorang saya ni kat depan komputer! Nampak gaya saya memang tak sabarlah orangnya kalau dapat anak murid macam ni. Memang tak boleh jadi cikgu ^_^

    BalasPadam
  15. hahaaa..gelak sorang petang petang ni baca entry. mmg kena banyak sabar bila dah bergelar cikgu ni

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)