Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 6 Julai 2013

Dah goyang ni....

Petang rabu sema menjemput mrk pulang dari sekolah, jeeha mengadu gigi nya goyang dan berdarah, saya tuding sekolah putihnya pun terkena darah. Bila saya tengok gigi gerahamnya memang dah goyang, saya ni tak berani nak cabutkan, saya suruh dia goyongkan sendiri tp rasa sakit. jadi esoknya telefon Klinik Gigi Dr Azila, tanya bila tarikh yg kosong, adik tu kata hari sabtu 6 julai pukul 11am ada kosong. Hari ni seperti appointment saya bawa jeeha pergi ke klinik tu.

Layan tengok movie sebelum nama dipanggil, elok jer nabilah bersimpuh dilantai tu pada hal kerusi ada disediakan. Klinik DrAzila ni bersih jer, masuk kena tanggal kasut, suka dgn persekitarannya, majalah elok tersusun atas meja, tak ada majalah yg terkoyak ada disitu, pilihan majalah klinik ni adalah solusi dan anis, kena dgn jiwa saya utk membacanya ;)

Doktor tengah interview najeeha, tersenyum simpul anak dara ni menjawab, rahmah dan lembut doktor ni, suruh jeeha tunjukan mana gigi yg goyang tu.. perlahan2 doktor tu periksa gigi jeeha, bagus gigi dah banyak ganti yg kekal, sepatutnya semua gigi kekal tumbuh apabila umur dah 9 tahun, terang doktor tu.                                         


Gigi dia dah goyang sungguh puan, kata doktor tu, gigi baru pun dah nampak keluar, tambah doktor tu, nanti doktor letakan jem strawberry, gurau doktor tu pd jeeha, sebenarnya kream utk bius gigi tu supaya kebas dan diberi perisa strawberry, bila tanya jeeha, ye ke rasa strawberry tanya saya, jeeha kata ya, dan mulut jeeha tiba2 rasa besar, bila doktor cabut tak rasa sakit pun...
Sudah tercabut pun gigi tu senang, tak lah drama air mata dgn jeeha ni sebab dia ni seorang yg berani, senang keje mama tak perlu nak berpujuk bagai ;)

Letak kapas dan gigit ye kapas ni.. balik nanti suruh mama beli ais krim utk sejuk kan gusi supaya darah berhenti.. pesan doktor tu... selesai cabut gigi tu pukul 11.45... singgah my mydeen kejap beli aiskrim... yummy.. senang dgn kak jeeha ni, tak mcm nabilah penakut sungguh ;)

16 ulasan:

  1. bukan budak je takut jumpa doc gigi ttp ibu 5F pn takuttttt......he3X...gud girl G-Ha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun takut cabut gigi NzA, kalau kena injek tak takut pulak hehehe ;)

      Padam
  2. Wah bagusnya kak jeeha.berani gitu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jeeha Memang berani Jun..... akak pulak yg takut :p

      Padam
  3. dilema masa kecik2 dulu dh hilang.... hehehe


    My recent post : Lukisan 3D yang Menakjubkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa akak kecik dulu tak takut pulak cabut gigi Lime, teringat masa sekolah rendah dgn klinik gigi Bergerak tu... mcm upin ipin punya citer tu ;)

      Padam
  4. saya yg paling penakut past jumpa dentist hihii...Kalah makcik ni dgn najeeha :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak jumpa dentists bila nak cuci gigi jer LL.. nak cabut takut.. rela gigi ditampal hihihi :p

      Padam
  5. By 9 years semua gigi dah ganti yang kekal, ek?
    Erm, Irfan saya yang bulan depan dah lapan tahun baru tanggal dua gigi... kukuh sungguh gigi susu dia.... Yang kekal pun baru tumbuh dua kat bawah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah yg diterangkan oleh Dr ... jika lebih umur 10 tahun kena cabut jugak... lebih kurang paksa rela la tu.. tu yg Dr pesan rajin2 goyangkan gigi susu tu selalu nanti senang nak tanggal Nur

      Padam
  6. last bunda cabut gigi 4 tahun lepas...usahkan budak2...kita orang tua ni pun ketaq jugak nak naik kursi doktor gigi tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu KN, akak rela tampal gigi dr dicabut hehehe ;)

      Padam
  7. anak bongsu akak relaks ja jumpa doc gigi...muka pun tak berkerut menahan sakit...yg sikakaknya dulu..sampai kena main kejar2,tak mau masuk bilik doc hehe..

    BalasPadam
  8. haaa. saya gerun.. gerun.. gerun.. huhuhuh

    BalasPadam
  9. camne la agaknya anak saya bila pergi dr gigi nanti kak. nak gunting rambut pun histeria...ermmm

    BalasPadam
  10. Sejak anak bongsu tu dah lepas 9 tahun jarang dah gi klinik gigi CH...hehe senang cerita!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)