Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 27 Disember 2014

INISATIF MENJAGA PRIVASI DAN AURAT SEWAKTU BENCANA..

Assalamualaikum kekawan..
Selamat berhujung minggu bersama keluarga.. Ambil picture dari FB yg dikongsikan.. Subahanallah kagum dengan usaha dari pemuda ABIM ni kan..




INISATIF MENJAGA PRIVASI DAN AURAT SEWAKTU BENCANA

Subhanallah..

Kagum dengan inisiatif dan usaha yang dilakukan oleh aktivis ABIM yang membina kain pemidang di pusat-pusat penempatan mangsa banjir bertujuan untuk menjaga privasi dan aurat mangsa-mangsa banjir.

Usaha sebegini usah dipandang remeh.

Moga Allah membalas usaha kalian!

#SavePantaiTimur

7 ulasan:

  1. Itulah Yati malam tadi kakak dgn abang tengok berita sedih bila ada satu makcik bertudung dah betul tapi dia urut-urut kaki sampai nampak paras lutut. Kamera tv berita sengaja pulak pergi ambil - dah tentulah beribu yg melihat mesti nampak. Kena alert semua ini. Ini bab aurat dan privacy. Ada pulak tu lalai dlm solat, org ramai berjemaah, mereka duduk saja berbual-bual... macam tak peka. Sedih juga bab yg ini...

    BalasPadam
  2. Dalam keadaan sedar kita perlu jaga aurat sendiri, dalam keadaan tak sedar mereka yg sedar perlu jaga aurat kita yg tak sedar. Kerana aurat tetap aurat, perlu sentiasa dijaga...

    BalasPadam
  3. secara tak langsung, ini ialah satu bentuk dakwah...supaya sentiasa menjaga aurat

    BalasPadam
  4. Bagus cara mereka secara tak langsung boleh berdakwah.. even banjir aurat masih lagi perkr penting..

    BalasPadam
  5. yang wajib dimana mana pun kena dahulukan. bagusnya ada yang peka tentang perkara macam ni *thumbs up*

    BalasPadam
  6. Alhamdulilah.....bila ada yg perihatin....
    Bila ada boarder gini, selesa pun selesakan CH

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)