Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 23 Februari 2015

Balik Kampung ... SINGGAH CENDOL LEMAN DAWI ^____^

Assalamualaikum kekawan...
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan ceria selalu :)

Kesian mereka menahan panas.. mama blogger tegar ni sibuk juga nak suruh bergambar  :)

Cuti tahun baru China ni berkesempatan utk balik kekampung en suami di Felda Bukit Jalor pada hari Khamis tu, kami bertolak keluar dari rumah pukul 8.00 pagi tu.. keluar jer sampai nak masuk highway tu, en suami tengok weze dulu.. aduhhh tengok jalan dah jem di Senawang, jadi en suami ambil alternatif lain ikut jalan lama.

Tengok tu tiga khemah sekali dipasang di Cendol Leman Dawi, rami yg singgah tu..

Bila ikut jalan lama ni boleh lah menyinggah banyak tempat kan kekawan... salah satunya en suami singgah di cendol Leman Dawi.. kami sampai disitu lebih kurang pukul 11.00am.

Sebelum tu kami singgah di Hospital Columbia Seremban, melawat kawan en suami yg sakit.. Lagi pun dah hampir 20 tahun en suami tak jumpa kawannya..hampir sejam juga mereka bersembang.. kawan en suami ni sakit kencing manis, pastu kakinya dijangkiti kuman tu yg kena masuk wad utk pantau kakinya yg semakin membengkak tu...
  

Emmmm dapnyaaaa :)

 Sekarang ni musim panas.. tekak haus sahaja lah kan..
 Saya dan dua orang kakak tu oder cendol jangung, abahnya oder cendol kacang merah... sejuk jer lalu kat tekak ni kan kekawan.. yang bagusnya Cendol Leman Dawi ni ialah bila kita nak tambah , percuma sahaja.. telah disediakan bekas tambah diatas meja tu.. patutlah murah rezeki wak Leman ni .. rajin bersedekah.. kebetulan Wak Leman Dawi ada, kecoh lah dengar dia bercerita yg tak berhenti-henti tu kan.. tapi penuh fakta apa yg dia katakan tu kekawan...

Sehabis minum disitu kami meneruskan perjalanan, lepas tu pukul 12.30tghri en suami berhenti makan tengahari di Tampin, gambar tak sempat ambil sebab lapor benor dah.. kami makan hidang, en suami ambil lauk kegemarannya , asam pedas ikan pari, masak lomak cili api daging salai dgn rebung, udang goreng dan sayur kangkung, murah betul makan di situ kekawan.. percaya tak untuk semua itu hanya RM8.50 sahaja..

Kami sampai kekampung en suami lebih kurang pukul 1.30pm.. 
Bagaimana perjalanan kekawan balik kampung ye :)

17 ulasan:

  1. sekali je makan cendol ni. seronok dgr ownernya bercerita

    BalasPadam
  2. Itulah seronoknya kalau ikut jalan yg banyak boleh dijadikan tempat persinggahan Yati. Cuma lambat sikit ajelah sampai destinasi. Anak-anak tapi puas menyinggah isi perut.

    BalasPadam
  3. cuaca panas skarang dpt cendol mmg lega skit..smlm baru mkn cendol gk

    BalasPadam
  4. selalu dgr tapi xpenah meninggalkan jejak di cendol leman dawi nih..kena cuba gak la nih..terliur dah..
    *salamkenal*

    BalasPadam
  5. kene lak cuaca tgh panas mmg sedap sesgt dpt pekene cendol kan kak..

    BalasPadam
  6. mengancam nye cendol tu tak cukup se mangkok tu rasa nya..

    BalasPadam
  7. arghh... balik ni kena cari cendol gak laaaa

    BalasPadam
  8. Semalam juga saya, isteri dan anak-anak makan cendol pulut yg cerita mengenainya masuk TV3 3 hari lepas. Silap besar terlupa pulak nak ambik gambar, hehehehe...

    BalasPadam
  9. saya nie dah lama berniat nak singgah cendol Leman nih, tapi belum tertunai lagi

    BalasPadam
  10. kak dekat sangat dah dengan rumah saya.. hihi... cendol beliau memang terbaik :)

    BalasPadam
  11. Eh...balik bkt jalor? Mkn di tampin? Tampin kedai mna sis? Sy ddk tampin...:)

    BalasPadam
  12. menggoda betul tengok cendol tu....

    BalasPadam
  13. Tak balik kg pun cuti panjang ni... banyak hallah CH....
    Lama tak pekena cendol ni....selalu kalau balik kg mmg minum cendol Muo pun

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)