Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 4 September 2015

MALAM BERINAI... Jeles kita dulu berinai lain hahaha ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik hendaknya..

Kalau dulu saya kahwin malam berinai lain.. masa tu malam sabtu adalah sanding-sanding sikit, berinai dijari tu tiga hari sebelum tu dah berinai..
Tetapi sekarang malam berinai adalah panggil orang tolong inaikan jari jemari tu.. pilih lah bunga dan corak mana hendak.. Anak buah saya ni ambil pakej utk berinai seisi keluarga.. meriah sungguh lah malam berinai tu.. Adik yg tukang inai tu cepat sungguh melukis bunga2 ditangan tu..

Kanak-kanak perempuan yg paling suka bab berinai ni kan kekawan..
Tak sabar memasing menghulur jejari untuk di inai..

Pengantin tengah menunggu inai kering.. guna inai mekah tu kekawan .. senang benar nak merahnya.. pastu cepat kering.. 2 jam dah boleh gi basuh :D

Cer kekawan teka mana satu tangan saya hehhe.. teringin juga mak nak berinai bunga2 ni.. dulu2 mak kahwin tak ada inai bunga2 ni hahhaa :D

Ini inai kak Nabilah .. corak itu yg dia berkenan .. dia kata .. macam kalong rantai tu mama.. pastu siap tulis nama "Bella"..
Suka hati ko lah anak ooiiii :D

Dah dapat teka mana tangan mak yg berinai tu..
Jom lah kita scrool kat bawah tu :)
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Hahahaha ... inilah tangan mak yg telah di inai tu bunga2 .. pilih corak yg simple jer.. hehehe idok lah pilih yg penuh sarat barat bunga tu kan.. :D

14 ulasan:

  1. wahhh first time tengok mlm berinai camni kikiki.. ketinggalan zaman betul saya ni

    BalasPadam
  2. Betul tekaan kak zai bila scroll ke bawah tengok warna baju.

    Zaman kak zai dulu inai dibuat sendiri digiling dan dicampur entah apa2. Inainya tahan lama penuh tangan dan kaki. Bila keluar orang akan tahu baru kahwin walaupun dah berbulan.

    BalasPadam
  3. saya kahwin dulu pun x de la dah lama sangat & tak sampai pun tempoh 10 tahun. tapi cukup ringkas dan saya cukup berpuas hati.

    BalasPadam
  4. saya tak penah inai gini...waktu kawen dolu pon tak teringat nak buat..kkkkikikikiki...lama x singgah sini

    BalasPadam
  5. Kakak pun agak dah tangan yatie yg mna tngk pd warna bju.
    Ialah dulu nk berinai mna ada nk bunga2 mcm skg ,cantek.
    Cerita pasal inai ni tringat kakak waktu adik kakak baru kawen,kakak dgn suami jumpa org kat jln siap wish selamat pengantin baru pd kami ,bila melihat jari kakak berinai padahal dah 5 thn kakak brumahtangga.

    BalasPadam
  6. Nak jugakkk yer T...zaman2 kita kawin T...tu dia berinai..berjam-jam menunggu inai kering...maklumlah inai tumbuk sendiri...campur gambirlah apalah lagi bahan bg inai tu merah kaler dia...la ni sumer dalam tiub jer...senang sgt...

    BalasPadam
  7. cantik...kagum dgn pelukis inai mcm ni..terer betul sekejapan aje dah siap

    BalasPadam
  8. Kalau lelaki boleh berinai saya nak tangan saya dilukis gambar jam rolex dengan waktu yg boleh digerak-gerak, hehehehe...

    BalasPadam
  9. Yelah yati masa kakak dulu inai kat hujung jari aje. Manalah ada inai-inai berbunga macam ini. Sekolah anak kakak tak benarkan murid berinai sebab itu anak dara kakak cuma boleh berinai masa cuti sekolah hujung tahun aje. Itupun kat kuku aje..

    BalasPadam
  10. Anak dara bunda yg bungsu tu suka sangat pakai inai...dibelinyer inai yg kun tu dipakai sendiri...ada jugak yang bancuh tu...tak kiralah hari perayaan ke....kemajlis kawen ke selalu jer dia berinai...

    Inai segera ni cepat kering dan cepat luntur...sebab tu boleh pakai selalu...

    Bunda dah agak dah yang lengan baju wane purple tu tuannya punya tangan...hehe..

    BalasPadam
  11. seronoklah tgk org berinai ramai2 nih.... semua sedara mara blh tumpang sekaki...
    tp inai nih tak tahan lama kan...
    dana suke inai yg tumbuk tuh kak, mmg tahan lama merahnya.... puas hati pakainya

    BalasPadam
  12. Wah seisi keluarga berinai..syoknya..puan blog pun kemain tumpang seri pengantin.hehe

    BalasPadam
  13. Wah seisi keluarga berinai..syoknya..puan blog pun kemain tumpang seri pengantin.hehe

    BalasPadam
  14. La ye ke zaman sekarang ni, malam berinai ada mlm khas? ....Betullah CH dulu Okje mak yg tolong inaikan.....hihi..
    Nape tak di inai je 10 jari tu,.....barulah terasa rasa mcm pengantin baru gitu.....manalah tau dapat baby lagi hahah

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)