Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 18 September 2015

Renungan :: Jangan Melihat Seseorang Dari Masa Lalunya..

As'salamulaikum sahabat semua
Tazkirah yg indah...   



          Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Berilah kesempatan seseorang untuk berubah. Karena seseorang yang hampir membunuh Rasul pun kini terbaring disebelah makam beliau iaitu Saidina Umar Al Khattab..      
                
          Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Seseorang yang pernah berperang melawan agama Allah pun akhirnya menjadi pedang-nya Allah(saifullah) iaitu Saidina Khalid Ibnu Walid.   
          
Jangan menilai orang dari rupanya. Karena Rasulullah saw melihat si pendek tak menawan iaitu sahabat beliau Saidina Julaybib r.a dikejar - kejar oleh para bidadari syurga.       
           
Jangan memandang orang dari status dan hartanya. Karena sepatu emas fir'aun pun berada di neraka, sedangkan sandal lusuh Saidina Bilal bin Rabah kedengaran langkahnya di syurga   
         
Subhanallah....
      
          Semoga Allah memberikan kita petunjuk dan hidayah-Nya, agar di setiap ilmu yang kita miliki, dapat menggerakkan kita untuk lebih dekat lagi dengan rahmat Allah.          Amiinnn..
Ingatan untuk diri ku yang sentiasa lupa :;Dipetik drp grup whatapps saya yg lain utk renungan kita bersama. Pengajaran yg bernilai. Salam utk sahabat2 semua..😊

3 ulasan:

  1. Benarlah Yati. Sebaiknya bajai iman yg ada. Adalah lebih baik org yg jahil tapi sebelum matinya dia sempat bertaubat nasuha berbanding yg kelihatan baik beriman tapi saat matinya dalam kekufuran - na'uzubillah..

    BalasPadam
  2. betul tuh kak..falsya sokong sgt..

    BalasPadam
  3. ntry yg indah utk dikongsi kak...
    ye lah kita selalu menilai dr luaran nya...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)