Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 21 Januari 2013

Kemana hari minggu :D

Assalamualaikum semua... semoga sihat sejahtera hendaknya.... semalam kami mengisi hari minggu ke Pesta Buku Shah Alam 2013 di Kompleks PKNS Shah Alam... bermula pada 18 - 20 Jan 2013.. 10am-9pm..saya sengaja pergi waktu pagi kerana waktu pagi orang tak ramai lagi kan...pukul 10.30am kami sampai di kompleks PKNS... seronok ajer nak memilih buku.. tak lah berasak-asak dengan orang ramai...

Ibu bapa tengah buat pendaftaran untuk pertandingan mewarna untuk kanak2 bawah 12 tahun... saya tak daftar pun utk anak2 sebab peralatan mewarna kena bawa sendiri...

 Nabil ni suka betul kalau buku tu ada cerita mengenai binatang.. tak lepas tangan untuk mencari apa buku yg hendak di beli... nanti saya juga yg kena bacakan sebab Nabil belum lagi tau baca sendiri...

 Bila nampak saja saya nak ambil gambar... cepat-cepat buat peace :)

 Kakak 2 orang ni pun dah rambang mata .. mata buku yg hendak dibeli... dia orang kata mereka boleh buku apa saja sebab guna duit simpanan mereka sendiri.. tapi saya pantau juga...kena beli buku yg berfaedah :)

 Suka betul dia dapat majalah Aulad ni... saya beli yg dah lama punya .. RM1 jer pun ... dalam tu banyak bahan ilmiah yg Nabil boleh pratikan :D

 Kakak dua orang ni, yg ini pula yg mereka berkenan.. lawak kampus dan ice cream baby...

 Pukul 11am pertandingan mewarna pun bermula... ramai juga yang masuk bertanding... semua tengah leka mewarna... ada warna gambar spiderman  dan utk kanak2 bawah 6 tahun gambar lain saya tengok.. tak sempat nak snap... pada sebelah petang pula ada pertandingan pakaian beragam pula :)

 Ini budak merajuk nak balik cepat.. ini gara-gara apabila semua buku yg dikehandaki dah dapat.. jadi sibuk nak balik.. penatlah... orang ramai lah.. laparlah... macam2 alasan yg diberi.. boleh dia masuk bawah meja tu merajuk... geram juga saya tengok perangai dia >..< tekan butang pause jer lah dan beristighfar...


 Ini lah hadiah yang akan menanti mereka yg memenangi pertanding mewarna tu nanti... terliur kakak 2 orang tu... habis nak buat macamana peralatan tak dibawa... tengok ajerlah  :P

Disebabkan Nabil dah mula buat perangai merajuk2 tu... kami terpaksa lah balik cepat... pukul 12 dah sampai rumah.. adalah satu jam setengah kami di sana.. konon nak tunggu booth yg jual buka sekolah tu buka tapi lewat lah bukanya.. mungkin petang kot... kakak nak cari buku penulisan karangan dan surat-menyurat... kena cari tempat lain lah nampaknya ...

 Sampai dirumah semua membuka dan membaca buku yg dibeli.. beriye kak jeeha membaca buku tu.. bermacam-macam yg difikirkan agaknya :)
 Kakak Nabilah enjoy jer baca buku..mesti ada yg mencuit hati sehingga membaca sambil tersenyum tu...




Hero seorang ni sibuk nak beli buku mewarna Ipin dan Upin... sampai rumah sibuk cari pensil warna.. sebab dah teruja nak mewarna gambar kawan-kawan si Ipin Upin niii :) 



Kain tuala atas kepala dia ni adalah tuala busuk dia.. bila nak minum susu dan tido mesti ada tuala busuk dia ni... sampai di rumah tadi terus minta susu sebotol ... lepas tu baru dia sibuk nak mewarna... :D

 Ini buku kakak Nabilah Lawak Kampus dan Komik Upin Ipin... ada diskaun semua ni... satu lagi konon nak beli buku penulisan karangan tu... tapi tak tunggu pun booth tu buka .. 

 Yang ini Nabil punya Buku mewarna Ipin Upin, majalah Aulad dan komik Upin Ipin tu... saya juga lah yg kena baca komik tu utk dia... saya bagi galakan juga pada Nabil... saya kata " Nabil kena cepat pandai membaca sebab kalau baca sendiri lagi seronok.. tengok kakak happy jer baca buku"..

 Yang ni kak jeeha punya.. Lawak Kampus, Majalah Komik Upin Ipin dan Ice Cream Baby.. padan lah saya tengok budak2 sekarang kat tangan mereka ada saja buku lawak kampus tu.. 

Yang ini pula .. mama yg punya ... :) Novel yg dah lama saya nak tapi tek berkesempatan nak beli ... bila ada potongan 50% cepat2 lah saya ambil.. tebal juga 800 lebih halaman muka suratnya... mahu 3 bulan baru saya tamat membacanya nanti... saya tengok novel ni dah cetakan kedua pada tahun 2012.. laris juga novel ni kan :))

Inilah aktiviti kami di hari minggu semalam :D... kawan2 pergi mana pulak ye :))

Masa nak balik muka bed mood nabil :P

15 ulasan:

  1. sronoknya mcm ni kan.awal2 dh ajar anak rajin mbaca. tahniah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Munna... dia orang memang suka membaca.. macam2 koleksi ada :D

      Padam
  2. nadiah duduk rumah je hujung minggu. kesian, kan? :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ehe... kesiannya... tak pe berehat dirumah kan :D

      Padam
  3. semalam last yer.. alamak!! lupe... kalau x blh pg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak pun anak2 yg bagi tau.. Di sekolah dpt browser .. tu yg pegi..

      Padam
  4. bagus anak2 ni suka baca buku dari kecik ;)

    BalasPadam
  5. Bestnya dpt beli byk buku... Saya pulak ke jln TAR shopping tudung :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah lg best dpt byk riding..;-) dah lama akak tak pergi jln TAR...

      Padam
  6. best nya pegi Pesta Buku ya Kak.. sy pun nak dekat kan anak dgn buku-buku ni..insyaAllah..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ada pesta buku nanti Atie bwa Pae' sekali mesti dia suka... ;-)

      Padam
  7. nak balik cepat tu sebab dah tak sabar nak baca buku yg nabil beli, yer?
    Seronok anak2 dapat ke pesta buku :)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)