Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 7 Januari 2013

SI PEMBALUT BUKU ^___^

Assalamualaikum semua :)... kejap ye saya kemas sikit blog ni .. penuh sawang ... apa tak nya dah seminggu tak update blog huhuhu Nampak sangat ke bz an tuan blog ni kan hahaha... Penat sungguh menguruskan anak bersekolah pagi dan petang... tambahan lagi apabila betukar sekolah ni... Semalam kerja saya membalut buku sekolah kakak berdua tu... Saya guna kertas minyak kuning ni ke ????? 

Dulu ini lah kertas pembalut buku teks saya... siapa guna yang
sama ... angkat keyboard hahaha
Bertuahlah budak sekarang nak guna kertas minyak kan.. apa lagi kalau bukan pembalut plastik.. lepas tu mintak yang keras sikit... tahan lama ... 


Pertama kali terima buku teks pinjaman hahaha... sebelum ni sekolah swasta kena beli sendiri... sekarang baru merasa nikmat tak perlu buku teks hehehe :)


Hampir 2 jam saya membalut buku kakak 2 orang ni.. guna plastik ni kan licin jadi kena lah buat perlahan-lahan sikit baru kemas... pastu nak solotip pulan kiri kanan... aduh banyak kerja saya...

Bergambar dulu sebelum pergi sekolah kakak Nabilah sessi pagi di Sekolah Kebangsaan Raja Muda dan Kakak Najeeha sessi pagi di Maahad Tahfiz Al Tazkar.. petang baru ke sekolah kebangsaan .. begitu juga dengan kakak Nabilah....

Kakak Nabilah sedang beratur sewaktu perhimpunan pagi... sebab lama guru besar nak berucap, mereka disuruh duduk dulu... Kakak berdua ni mengalami kejutan budaya sedikit hehehe  sebelum ni di sek Hira` semua bertudung menutup aurat sampai sekolah kebangsaan ni ada yg tidak bertudung, ada yang pakai blouse pinafore... bermacam ragam pakaian..


Sempat kakak nak rakam gambar di tempat perhimpunan ni...
ni masa tunggu jeeha nak balik... so orang tak ada lah...



Kak Jeeha lagi terkedu dan tak tahu nak buat apa bila sebelahnya murid lelaki ... aduh ... beriye dia suruh saya cakap dengan guru kelas nak tukar tempat duduk dengan perempuan... 

Bersabarlah anak2 ku semoga mereka tabah menghadapi perubahan ini....

Masa saya tengah tunggu kakak keluar kelas, saya ambil gambar budak-budak ni main rebut tiang... hahaha teringat pula saya zaman persekolahan saya dulu-dulu... tak sangka masih ada lagi permainan ini sekarang....

14 ulasan:

  1. kak zu kerja balut membalut semua serah kat en suami..kerja dia lagi teliti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak zu... en suami tahun lepas dia yg balutkan.. tahun ini sibuk sikit... saya juga yg kena buat huhuhu :D

      Padam
  2. salam kak yati....
    dah lama tak membalut buku2 nie...rasa macam susah pula kan...?

    BalasPadam
  3. thn ni beli pembalut yg terus sarung kat buku teks..senang tapi mahal sikitlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada pembalut yg terus sarung tapi tak sama saiz dgn buku.. akak ada beli juga Nur.. kenalah juga beberapa buah buku.. bolehlah akak balut :D

      Padam
  4. mcm ni lah tiap2 tahun bila sekolah bermula.. memang sibuk betul kaum ibu kan.. akak tahun ni pun kelam kabut juga dengan persiapan si kakak sulung yg tinggal di asrama utk ting 1.. mcm2 nak dicari.. daftar asrama pula 1hb, sek bermula 2hb.. kelam kabut 1hb antar kakak di pahang.. pastu pecut balik selangor semula sbb esoknya adiknya pula nak masuk tahun 1... alhamdulillah semua urusan dipermudahkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang marathon betul kaum ibu bila buka sekolah kan kak ratna... tak menang tangan di buatnya... tapi tetap menyeronokan :D

      Padam
  5. Saya kat sini tak pernah lg balut buku hihi..tak disuruh balut pulak. lgpun buku teks kat sini tak byk. Dlm 5, 6 bijik aje kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe sikit aje bukunya LL... Kat sini dekat 15 buah buku utk darjah lima...lenguh juga membalut ehe :)

      Padam
  6. kebetulan.

    jam 4 tadi ayu br lps balut buku umaiiii


    nak tau rahsia?.. dulu ayu guna kelander y cover depan warna pink.
    hahahah
    miskin kan

    BalasPadam
  7. dah lama meninggalkan aktiviti membalut buku sekolah :D

    BalasPadam
  8. najeeha! bru bpe minggu xjmpe, rindu plak kt jeeha n bdk2 3pending.. kirim salam kt sume ye! ckgu doakn awk n kwn2 yg laen bjaye dlm hidup! jgn lpe ckgu.. sorry ckgu da xdpt nk ajar awk sume lg.. best of good luck from me~ see u around next time iALLAH.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cikgu muna.. dpt kerja Kat mana ye... Najeeha pun Selalu cerita tak best cikgu muna xde... rindu dgn cikgu katanya...;-)

      Padam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D