Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 5 Oktober 2013

NASI GORENG SOTONG ^____^ YUMMY ....

Assalamualaikum kekawan semua... semoga sihat sejahtera dan ceria :) dah sarapan pagi ke... pagi ni saya masak nasi goreng sotong... bila buat nasi goreng ni teringat cerita "sotun" hehehe..Ini gara-gara stok sotong yg banyak dalam peti ais tu.. jadi minggu ni adalah minggu menu sotong di rumah saya hehehe :D

Budak tiga orang ni memang suka nasi goreng sotong .. termasuklah mak dan bapak budak ni hehehe... Senang ajer buat nasi goreng sotong ni kan , sama jer macam nasi goreng biasa tu cuma tambah sotong jer...

RESEPI NASI GORENG SOTONG


Bahannya:-

  • Satu semangkuk nasi putih
  • 5 sudu besar cili kisar merah
  • 1/2 batang lobak merah dipotong dadu
  • 4 ekor sotong (potong ikut suka- saya potong bulat kecil dan bunga tu untuk hiasan jer satu ekor)
  • satu mangkuk kobis
  • garam
Caranya :-
  1. Tumis cili kisar sehingga wangi , kemudian masuk lobak merah dan kobis, kacau hingga mesra
  2. Lepas tu masukan garam dan sotong, rasa masinnya baru masuk nasi.
  3. Bila nasi dah sebati dengan semua bahan, angkat dan siap dihidang
SELAMAT MENJAMU SELERA KEKAWAN :)

p/s kekawan sarapan apa pagi ni... mesti bestkan.. kalau nak mudah sarapan saja direstoran atau gerai :)

8 ulasan:

  1. Anak2 suka sotong, tapi saya tak makan..ada lah sotong kat rumah..
    Pagi ni, sarapan ngan telur separuh masak jer..hihihi...malas punya pasal...

    BalasPadam
  2. cantiknya Yatie, aduhh terliur tengok tang sotong tu macam bunga.

    BalasPadam
  3. SOTONG!!!! everet nza tu...klau dpt makan sotong dh lupa yg diri ni alergik dgn seafood....

    BalasPadam
  4. owh, tak letak bawang pun.. boleh cuba ni...

    BalasPadam
  5. Assalam
    Sarapan nasi goreng, sedap tu
    Mesti laju mkn bila ada sotong tu

    BalasPadam
  6. Assalam
    Sarapan nasi goreng, sedap tu
    Mesti laju mkn bila ada sotong tu

    BalasPadam
  7. eh.. td dh komen.. tenet problem x msk lak komen..
    kagum tgk nasi goreng akk xyah tumis bawang2.

    BalasPadam
  8. paling tak tahan tengok sotong bunga tu....smpn last bru makan.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)