Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 14 April 2014

Berakhirnya... TRAUMA ITU...

Assalamualaikum kekawan... semoga sihat & ceria :)



Trauma apa yg telah berakhir tu... ceritanya boleh baca disini mama-mama-api-api-meletop. Semalam, adik ipar en suami @ biras saya datang tolong baiki plug aircond yg terbakar. Biras saya ni kerja di Syabas, incharge bahagian elektrikal.. ada sijil mengenai elektrik tu.. en suami memang tak pandai dalam bab ni.. tambahan pulak en suami pernah kena karen ni dulu-dulu tu yg en suami pun trauma sama ehe :)


Setelah di periksa oleh biras saya ni, dia kata "tempat suiz ni okey sebab dia guna tempat suiz yg baik, cuma plug ni jer kak ngah yg problem, kalau tak ganti pun tak apa, ganti yg plug jer" En suami saya jawab "ganti jer lah semua, takut jadi balik nanti"

Siap dah diganti dengan plug dan suiz baru.. cuba on kan aircond... Alhamdullillah .. okey.. Biras saya kata "kita tengok dulu dalam seminggu, kalau ada bau hangit , nanti kita buat suis khas buat aircond jer.. kita tarik dari main suis" Saya pun mencadangkan supaya ganti terus main suis kepada 3 phase.. En suami kata banyak kerja, kena pecah dinding, pastu kena tarik dari luar main box tu pulak... Biras saya mengiyekan kata en suami tu.. kalau camtu kita tengok lah dulu macam mana..
Malam tadi baru kami berani memasang aircond setelah lima hari trauma dengan kejadian itu..

18 ulasan:

  1. harap-harap lepas ni dah tak jadi lagi...ngeri bila ingatkan benda2 melibatkan karen ni huhu

    BalasPadam
  2. semoga tak terjadi lagi mcm hari tu...kalau saya,amik masa utk hilangkan trauma tu

    BalasPadam
  3. Harap semuanya oklah pasni yatiee

    BalasPadam
  4. biasanya masa beli aircond, orang kat kedai tu akan advice guna suis yang ada lampu tu. sebab katanya suis macam tu tahan dan tak cair ke apa benda ntah lupa hihi

    BalasPadam
  5. kadang2 current tak dapat support air cond...sbb tu nk pasang aircond kena tau dia guna 3 phase ke..sekarang ni ada byk pilihan aircond..
    mula2 mmg ok..penggunaan jangka masa panjang akan berlaku cmtu..
    apa2..semuanya dah selamat..semoga lepas ni takde kejadian macam tu lagi..

    BalasPadam
  6. harap semuanya dah OK lepas ni Kak.. mmg trauma klu bab2 mcm ni...huhu

    BalasPadam
  7. Sekarang ni kebanyakan umah dah tak guna single phase dah T..takut over load power...Kalau kene tukar elok tukar jer T..itulah memacam keje dia nak tukar...

    BalasPadam
  8. semoga x berulang lagi, InsyaAllah..

    BalasPadam
  9. moga lepas ni takde apa2 lagi kak...memang bahaya kalau masa tengah tidur tak sedar

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah.. harap2 x de masalah lagi lepas nih.
    zura pon takut kalo masalah berkaitan elektrik nih. memang kena periksa betol2 kan~

    BalasPadam
  11. suami saya nasibler boleh sikit2... tapi kalau lebih2 memang tak pandailer...
    bahayakan memang trauma...

    BalasPadam
  12. Siapa pun rasa trauma kalau itu kisahnya.
    Nasib baik tak jadi yg serious.
    Sebaiknya memang tukar baru semua bagi hati senang dan tak cuak.

    BalasPadam
  13. eloklah sudah dibaiki yati,akak yang baca n3 pasal api tu pun seram.....

    BalasPadam
  14. harap2 lepas ni xde jd bnda yg x di ingini kan kak..

    BalasPadam
  15. Alhamdulillah, Semoga ok ok jer lepas nie ... Sebagai langkah berjaga-jaga, kena jgk pesan skit2 kat anak2 langkah2 keselamatan ...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)