Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 24 April 2014

Macam mana TANGKAP ULAT tu mama :)

Assalamualaikum kekawan.. moga sihat dan ceria :)

Pada hari isnin tu saya terima whatsapp dari cikgunya "Puan, Nabil menangis sakit gigi" , sebenarnya Nabil ada mengadu sakit gigi pada hari ahad tu, tak sangka pulak berlarut sehingga ke hari isnin, saya balas whatsapp cikgu tu "tengahari nanti saya datang ambil Nabil".
Dari pagi dia tak makan apa-apa sebab sakit gigi, jadi saya singgah kedai yg jual bubur nasi.. habis makan..

On the way ambil tu telefon klinik gigi.. petugas di klinik kata "kena buat appointment kak, hari penuh dah, nanti saya cek bila kosong, pastu adik tu kata hari selasa pukul 8.00pm ada kosong lagi kak" "boleh lah jawab saya.. " jadi malam hari selasa tu saya bawa nabil ke klinik gigi tu.. Duduk atas kerusi tu senyum-senyum dengan doktor tu.. "Mari doktor cek gigi tu, gigi lain semua okey cuma satu jer yg berlubang .. yg ni ke sakit" kata doktor tu.. Nabil mengangguk..


Doktor tu kata "lubang tak besar .. kalau nak tampal kena korek sikit, nak cabut tak boleh sebab belum masanya tanggal.. " "Tampal jer lah doktor " tambah saya.. maka bermulalah doktor mengorek gigi nabil yg berlubang tu.. berkerut-kerut mukanya menahan sakit.. doktor tu pun dah kata ada rasa sikit.. saya kata dgn nabil"tahan sikit ye, doktor tengah tangkap ulat yg gigit gigi nabil tu.. " doktor t pun mengiyekan pulak.. kena tangkap ulat ni.. buang nanti dia gigit lagi kalau tak buang... Lepas doktor korek sikit baru di tampal gigi yg berlubang tu... okey jer dia proses menampal gigi tu...

Kebetulan pula gigi Najeeha dah goyang yg belah atas tu... gigi geraham dia pulak tu.. jadi cabut terus dah sekali datang tu.. 

Baik doktor tu.. rajin melayan kanak-kanak, "ni doktor nak kasi makan strawberry" untuk kebaskan gusi tu doktor tu letak gel perisa strawberry.. tersenyum najeeha .. (sedap mama gel strawberry tu masa balik dirumah.. ) masa doktor tu nak ambil pencabut gigi tu, dia suruh najeeha pejam mata, doktor takut najeeha nampak, nanti takut pulak nak cabut gigi.. sekejap jer cabut tu sebab dah goyang sungguh.. 
Pada selesa lepas saya dah cuci gigi disitu.. pastu doktor suruh datang balik suruh saya tampal gigi saya yg dah haus di tepi gusi tu.. tapi gambar saya cuci gigi dan tampal gigi tu tak adalah pulak..

Balik rumah tu Nabil cakap dengan kakak2 nya...
"ooiiii sakit sungguh tangkap ulat tu kakak, lepas ni nabil nak jaga gigi baik-baik"
berderai ketawa kami semua.. malam tu dia gosok gigi dengan berus gigi dan ubat gigi yg dihadiahkan oleh klinik gigi tu.. pastu terus tido dengan lenanya 



23 ulasan:

  1. Aduhaiii sakit gigi lah yg paling tak boleh nak ditahan T oii..aku baru 2 minggu lepas cabut geraham..berlubang T..nampak lubang kecil jer...Doc ckp dah tak boleh tmpl sbb lubang dah sampai urat...3 hari aku mentedarah PONSTON jer T..sampai lalok2 aku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sakit gigi ni boleh buat kita jadi MONSTER Nee.. geraham aku pulak tak berlubang tapi crack doc cakap.. aku suruh doc cabut, kekadang gigi tu sakit Oooo.. tapi doc kata sayang, sakit setahun sekali jer... adoiii yg tak tahan bila sakit tu kan Nee..
      Nabil gigi berlubang lah tu.. sbb tu kena tampal..

      Padam
  2. wahhhh berani nyer Nabil & Najeeha jumpa dentist....

    dan Najeeha mampu senyum2 lagi masa dentist nak cabut gg... wahhhh..... kagummm...

    * dr acik lia yg penakut dgn dentist he3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nabil n najeeha jer yg berani dgn doc dentists ni.. Nabilah penakut yg amat, baru doc tu nak letak gel tu dah meraung.. abahnya yg kat luar tu pun boleh dgr hehehe..

      Padam
  3. huhuhu..jgn kata anak2, saya ni pun penakut juga kalau bab2 nak check dan rawat gigi ni..mmg penakut. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena jaga gigi baik2 tu Sue.. akak takut juga nak cabut.. tu rajin pegi cuci gigi setahun sekali pun tak apa kan ;)

      Padam
  4. hAHAH..Nabil kena tipu ada ulat dlm gigi :D


    bestlah kalau dpt doc yg prihatin mcm tu..kita pun x susah nak pujuk anak2 duduk diam kan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi mujur doc tu sporting.. kata ada ULAT.. jadi Nabil pun duduk diam2.. :p

      Padam
  5. beraninyeee... bagus lah cam nih.
    anak2 zura tak pernah gi klinik gigi lagi setakat nih.
    risau jugak neh.. hehehe

    BalasPadam
  6. beraninya dia..sy sampai sekrg kalau nak gi jumpa dentist mesti berdebar tak ingat punye..hahaha

    BalasPadam
  7. amir xmoo jenuh pujuk ahak pg klinik ... moga nabil cpt sembuh.. cayalah dia.. mcm tu lah boy..

    BalasPadam
  8. berani semua anak2..ada yg penakut kat rmh ni nak jumpa doc gigi..tunjuk kat sini..budak bijak mana takutkan..

    BalasPadam
  9. paling tak suka sakit gigi huhu
    kalau berdenyut sampai tak boleh tido di buatnya

    BalasPadam
  10. hehehee...lawak la nabil ni...tapi budak2 bole la kite tipu2 kan kak...hihi...baik dokter ancem plak tu...hihi...

    BalasPadam
  11. jaga gigi tau....nabil...utk auntie & anak2 auntie juga...

    BalasPadam
  12. berani nabil ya ,siap boleh senyum2 dgn doktor....mak cik yg dh tua ni masih lagi penakut bab2 cabut gigi ni...hihiii

    BalasPadam
  13. Hahahaha..pat tangkap ulat tu tak boleh than kita ketawa!!!
    Cute betul budak2 ni..hahaha

    BalasPadam
  14. dah dapat tangkap ye ulat tu..lega la dah baik gigi tu..

    BalasPadam
  15. Padan muka ulat tu dah kena tangkap ye sayang... lain kali jgn lupa berus gigi tau. Tengok kakak dah kena cabut, nasib baik nabil punya tampal aje:)

    BalasPadam
  16. Salam singgah,

    Comelnya kesimpulan lepas ulat kena tangkap ya... Lain kali tak bolehlah culas gosok gigi :)

    BalasPadam
  17. helo CH..dah lama SB tak jumpa doktor gigi,sbb tak ulat nak ditangkap..

    BalasPadam
  18. hehehe..jahat betul ulat tu...kena selalu la gosok gigi..nanti ulat dtg lagi...hehehe

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)