Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 11 April 2014

KELEBIHAN SURAH AL MULK ~ Alunan yg merdu.. Rugi tak dengar..



Assalamualaikum kekawan.. salam jumaat yg barakah.. Semoga sihat dan ceria :)




Klik link ni ye kekawan untuk mendengar nya..

https://www.facebook.com/photo.php?v=640969772593517




Kelebihan Surah Al Mulk :

1. Daripada Abu Hurairah r.a dari Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya di dalam al_Quran ada 30 ayat memberi syafaat kepada pembacanya sehingga diberi keampunan untuknya iaitu surah al-Mulk.”

2. Saiyidina ‘Ali berkata: ”Sesiapa mengamalkan surah Al Mulk, nescaya dibawa ia pada hari kiamat di atas sayap malaikat serta wajahnya yang cantik seperti nabi Yusuf.”

3. Ulama berkata: “Sesungguhnya surah Yasin dan surah Al Mulk terkandung di dalamnya beberapa rahsia dan kelebihan. Sesiapa mengamalkannya, nescaya ia mendapat rahsia-rahsia dan kelebihan-kelebihan itu serta dikasihi oleh semua manusia dan juga menjadi hebat pada pandangan makhluk.”
 — 

20 ulasan:

  1. salam kak..

    blh email saya address akak?? ada sesuatu bt akak...

    BalasPadam
  2. Buat kita tidak ada masalah Yati yg penting sekarang mahu terapkan kepada anak-anak moga mampu membaca secara berterusan seperti kita juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kakzakie.. itulah yg saya terapkan kepada ketiga-tiga orang amanah saya yang Allah beri ni... Alhamdulillah mereka juga mencintai Al Quran... Nabil sekarang dah banyak surah Lazim di hafaznya.. begitu juga dengan Najeeha dan Nabilah alhamdulillah Surah Lazim dah dihafaz kesemuanya.. Sekarang tengah bermula dengan surah Al Baqarah... Semoga Allah terus mempermudahkan dalam mereka menghafaz Al Quran kan Kak..

      Padam
  3. salam Jumaat Kak...
    InsyaAllah akan diamalkan....

    BalasPadam
  4. Terima kasih atas perkongsian x ternilai ini...

    BalasPadam
  5. Salam yati...Semoga sama2 kita mendpt manaafaat dlm mengamalkn surah ini.InnshaAllah

    BalasPadam
  6. salam hari jumaat..yup sungguh menyentuh bacaanya..dengar pun dapat pahala kan..alhamdulilah

    BalasPadam
  7. surah al-Mulk...dulu masa kat asrama, tiap mlm lps balik prep. class wajib baca ramai2. Camtulah selama 5thn. Rupanya mmg ada kelebihan...(masa tu terfikir, knapa tak baca surah2 lain?).

    BalasPadam
  8. Salam jumaat kak..nice sharing..
    click lenovo dan libress kat sini.. :)

    BalasPadam
  9. salam jumaat kak yatie..terima kasih atas perkongsian

    BalasPadam
  10. Cerdik Nabil yer T...dah boleh menghafaz surah2 Lazim...Byk kelebiahan surah2 ni kan T...cuma nak dgn tak nak jer mengamalkannya....

    BalasPadam
  11. Terima kasih atas perkongsian yang berilmu ini.:)

    BalasPadam
  12. sama2 menyerikan rumah dgn alunan al quran...

    BalasPadam
  13. ank prpuan akak baru bagitau tadi pasal surah ni skrng kena baca tiap2 malam selepas prep .....lebih2 lagi skg ni sibuk2 benda mistik kat asrama dia...

    BalasPadam
  14. insyaAllah akan diamalkan...x panjang sgt pun surah al-mulk ni...

    BalasPadam
  15. Salam Jumaat kak... dan selamat berhujung minggu... :)
    Good sharing

    BalasPadam
  16. Setiap surah punya kelebihan masing2 kan ... Semoga dengan serba sedikit perkongsian ini dapat memberikan kita manfaat bersama ...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)